“(H)eerlijke, klassieke keuken”
Beoordeling van Duc De Bourgogne

Duc De Bourgogne
Geclassificeerd als nr. 188 van 832 Restaurants in Brugge
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Restaurant|Hotel Duc de Bourgogne doet u smaken naar méér.
12 augustus 2019 beoordeeld

Een aanrader voor wie houdt van een authentieke setting, een uitzonderlijk panorama op de Brugse reitjes, fijn personeel en een lekkere klassieke FranslBelgische keuken.

Datum van bezoek: augustus 2019

7 augustus 2019 beoordeeld

Wij namen het keuzemenu en dit was op alle vlakken een schot in de roos. De ontvangst en bediening waren uitstekend, een aanrader.

Datum van bezoek: augustus 2019
22 juli 2019 beoordeeld

We werden super vriendelijk ontvangen en kregen een tafel aan het raam met een goed uitzicht over de reitjes van Brugge. We hebben 2 maal mosselen friet besteld en een foie gras, met een fris wit wijntje. Na het eten zijn we op het terras gaan zitten. Daar hebben we genoten, van een lekkere Dame Blance en een koffie, en van het toeristische Huidenvettersplein. Dit zullen we zeker nog doen!

Datum van bezoek: juli 2019
18 juni 2019 beoordeeld

Dit restaurant hebben wij gekozen vanwege het uitzicht en het menu dat ons aansprak. We werden netjes ontvangen en we hadden een mooi tafeltje met uitzicht over het water. Aan tafel werd gevraagd of we iets te drinken “moesten” hebben om vervolgens een rode wijn van 6 euro in een klein wit wijnglas te schenken.

Op het menu staat of wij vriendelijk rekening willen houden met de drukte, die er overigens niet was, door zoveel mogelijk dezelfde gerechten te bestellen. Dit is niet wat je verwacht in een zaak met een chique uitstraling.

Het eten was erg verschillend. Bij het hoofdgerecht gevraagd om vlees dat rosé gebakken zou zijn, dit was helaas doorbakken en niet even lekker. De aardappelen waren niet gaar en de groenten waren kant en klaar voorbereid met veelste veel boter uit de magnetron. Het “verse” fruitdessert bleek duidelijk niet vers te zijn op de aardbeien na.

De ober was niet vriendelijk en bij de vraag of hij ons iets kon aanraden, wist hij niets te zeggen. Al met al, viel het ons tegen en zullen hier niet terugkeren.

Datum van bezoek: juni 2019
11 maart 2019 beoordeeld

Prachtig en romantisch ingericht restaurant, als je geluk hebt (reserveren) krijg je een tafel met schitterend uitzicht op de Brugse reien. We werden ontvangen door een niet al te vriendelijke hoofdober ("U heeft niet gereserveerd??? Op zaterdagavond??? Dan is het geen wonder dat u geen tafeltje aan het raam kunt krijgen!" Wisten wij veel, we waren net aangekomen) Gelukkig heeft hij ons toch nog een tafeltje gegeven in de buurt van het raam en daarmee zat zijn taak er blijkbaar op, want daarna kwam er een veel vriendelijkere mevrouw die ons plezierig heeft bediend. Voorgerechten die wij hebben genuttigd waren Carpaccio (heerlijk) en wortelsoep (zeer smakelijk) daarna als hoofdgerecht een bouillabaisse en een ossenhaas van de grill. Helaas moest de ossenhaas terug, was helemaal doorgebakken ipv medium. Daarna werd het vleesje eer aangedaan en was hij superzacht. Jammer dat de twee aardappelkoekjes en het minischaaltje groente dat het vlees vergezelde duidelijk "opgepiept" was, niet krokant dus. Als afsluiter bestelden we een kaasplankje en dat was uitmuntend, heeeeerlijk!!! Net als de beaujolais village die we bij het diner dronken. Kortom, ondanks de niet zo vriendelijke meneer toch een aanrader.

Datum van bezoek: maart 2019
Arnaud B, Vertegenwoordiger van Duc De Bourgogne, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 14 maart 2019

Bedankt voor uw beoordeling. Ik ben vrij zeker dat de hoofdober het niet zo bedoelde, maar hij kan nogal nors overkomen soms. Onze excuses dat u een negatieve indruk had. :-)

Ik ben blij te horen dat u genoten heeft van de maaltijd, met uitzondering van de ossenhaas die nadien wel goed was. Op zaterdag is het inderdaad erg druk en kan er wel eens iets mislopen in de keuken, maar dan zetten we uiteraard graag recht.

We hopen u graag snel opnieuw te verwelkomen!

Vriendelijke groeten

Duc de Bourgogne

Reizigers die Duc De Bourgogne bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In Duc De Bourgogne geweest? Deel je ervaringen!