“Kraakvers”
Beoordeling van De Gouden Kroes

De Gouden Kroes
Reserveren met
De Gouden Kroes is niet beschikbaar via onze online partner voor de tijd die je hebt geselecteerd.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 101 van 811 Restaurants in Brugge
Keukens: Belgisch, Frans
Geschikt voor: Speciale gelegenheden, Zakelijke bijeenkomsten, Lokale keuken, Romantisch
Dineropties: Diner, Na sluitingstijd, Lunch, Reserveringen
Beschrijving: vis, oesters en kreeften restaurant
12 maart 2019 beoordeeld

We aten hier crustacés en werkelijk elk onderdeel was kraakvers en bijzonder lekker. Vriendelijke ontvangst ook. De perfecte plek om vis te eten.

Datum van bezoek: februari 2019

6 januari 2019 beoordeeld

Hier eet je overheerlijke vis en de bediening is super vriendelijk. Geen luxe hier, maar wel alles wat er nodig is voor een smakelijke lunch of diner.
We zijn zelfs twee dagen na elkaar geweest omdat het ons zo is meegevallen. Ongedwongen atmosfeer. Zeker een aanrader voor visliefhebbers.

Datum van bezoek: januari 2019
3 november 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Goed vis restaurant in Brugge. Wel van te voren reserveren! Kleine tafeltjes, maar het eten is goed. Wij hadden St.Jacobs schelpen met kaas overbakken en een erg lekkere vissoep. Daarna een halve kreeft uit de oven en een zeetong. Alles goed op smaak. Vriendelijke bediening.

Datum van bezoek: november 2018
17 oktober 2018 beoordeeld

Ben daar op 07 oktober 2018 gaan eten met echtgenote en dochter. Het restaurant is duidelijk afgestemd op zeevruchtenschotels, kreeft en aanverwanten. Gezien wij hier grote liefhebbers van zijn hebben wij dan ook voor de zeevruchtenschotel geöpteerd. Onze dochter heeft het kreeftenmenu genomen. Wat de selectie van de soort schaaldieren betreft alleen maar lof. Maar dan kwam de ontgoocheling. Nagenoeg ALLE schaaldieren waren gepocheerd!!! Tegelijk daarmee was de smaak dan ook voor 60% weg. Dit is de tweede maal dat we dit meemaakten en is echt een afknapper. DIT IS NOT DONE! Ik besef dat het openmaken van verse/levende schaaldieren iets arbeidsintensief is en het eenvoudiger is deze even te pocheren, waarna de schelpen vanzelf open gaan, doch dit is ten koste van de kwaliteit, hetgeen dientengevolge dan ook niet meer strookte met de gevraagde prijs die als hooggemiddeld kan beschouwd worden ten opzichte van gelijkaardige restaurants. Het kreeftenmenu van onze dochter was vrij correct. Als ik hier toch iets over kwijt wil dan is het misschien de grootte van de kreeft die voor de gevraagde prijs toch wel iets beter kon. Om af te sluiten nam ik een koffie met een Grappa erbij. Dit moeten ze echt van hun kaart schrappen. Dit smaakte niet naar Grappa, doch eerder naar methanol of iets dergelijks. Ik heb er de rest van de avond last van gehad. De bediening was eerder sober. Mogelijks kwam dit omdat de kelners de nederlandse taal niet volledig machtig waren gezien hun allochtone afkomst. Zij waren weliswaar vriendelijk, zonder meer. Als besluit kan ik dus stellen dat men in dit restaurant met een kleine inspanning die weinig tot niets kost, het niveau een trapje hoger kan krikken, doch in de gegeven omstandigheden is het wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar.

Datum van bezoek: oktober 2018
DeGoudenKroes, Eigenaar van De Gouden Kroes, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 5 november 2018

Beste “Cosmopolitan”

Als visrestaurant hebben wij ervoor gekozen om de schaaldieren te pocheren, zoals in 95% van alle wereldwijde visrestaurants die zeevruchtenschotels serveren. Indien u dit wist, had u ons kunnen vragen om deze toch rauw te krijgen, dan hadden wij u deze met plezier rauw geserveerd. Ook, mocht u het willen weten, wordt het eten van kreeft, krab of king crab ten zeerste afgeraden.

Onze kreeftenmenu bestaat uit 4 gerechten, waarvan 2 voorgerechten: 1/2 Canadese kreeft "Belle Vue" en Kreeftensoep met Armagnac, vervolgens 1/2 Canadese kreeft in de oven met verse tuinkruiden, citroentijm en om af te sluiten een heerlijke crème brûlée. Uw opmerking over de “grootte” en prijs van onze kreeften, schetst de duidelijkheid dat u hoogstwaarschijnlijk bitter weinig kent noch van de grootte van een Canadese kreeft, noch van de kwaliteit, prijs of bereiding van verse zeevruchten of in het algemeen van de Franse keuken.

Wij zijn in Brugge als beste visrestaurant beoordeeld. Het is de eerste keer dat we dergelijke opmerkingen krijgen over onze zeevruchtenschotel, de kreeftenmenu en de origine van ons personeel. Dit laatste heeft er dan ook voor gezorgd dat we na het lezen van uw review, u allesbehalve serieus kunnen nemen. RACISTEN ZIJN BIJ ONS NIET WELKOM en we zijn dan ook zeer blij dat we u en uw familieleden nooit meer hoeven te ontvangen of bedienen!

Groeten

Het De Gouden Kroes-team

9 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Gedurende een drie daagse golftrip met zes heren hebben we dit restaurant geboekt. Het is bekend dat België een prima keuken heeft maar dit restaurant maakt dit weer waar. We hebben het driegangenmenu genomen. Het is een visrestaurant. Alles goed verzorgd.

Datum van bezoek: oktober 2018

Reizigers die De Gouden Kroes bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In De Gouden Kroes geweest? Deel je ervaringen!