“Heerlijk gegeten, intiem restaurant ”
Beoordeling van De Vlaamsche Pot

Keukens: Belgisch
Geschikt voor: Lokale keuken
Dineropties: Lunch, Na sluitingstijd, Diner, Ontbijt, Reserveringen
1 februari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellige entourage en professionele bediening. Sfeervol en warm, niet heel groot. Zalig eten, echte Vlaamse kost. Voor herhaling vatbaar.

Datum van bezoek: februari 2019

22 januari 2019 beoordeeld

De Vlaamsche Pot staat in Brugge al jaren bekend als een sfeervol restaurant met typisch Vlaamse gerechten. Zowel de indeling als de aankleding van de zaak geven een warme, hartelijke uitstraling. Je kunt hier zowel voor een intiem etentje voor 2 als een gezellig samenzijn met een groep terecht. De bediening is attent en vlot. Op de kaart tal van gerechten die qua kwaliteit en hoeveelheid een ruime voldoende scoren. Geen liflafjes, opgespoten schuim of gebraiseerde sprinkhanen, nee degelijke Vlaamse kost met een "bite". Daarbij een uitgebreide wijnkaart waarop een aantal prominente Belgische wijnen tegen democratische prijzen vertegenwoordigd zijn. Voor u de zaak bezoekt raad ik u aan langs te gaan bij "de dienst voor toerisme" en een (gratis) stadsplattegrond te vragen (ook vaak te vinden in één van de vele hotels), hierin staat namelijk een advertentie van de zaak welke u, op vertoon ervan in het restaurant, recht geeft op een gratis glas champagne voor u en uw tafelgenoten. Mooi meegenomen toch!

Datum van bezoek: december 2018
15 januari 2019 beoordeeld

Ik vond het eten zeer lekker en de bediening door het personeel was zeker in orde en vriendelijk...
MAAR: als je bent gaan eten met 5 personen en je merkt dat je 2 extra gasten (7 in totaal dus) hebt betaald, smaakt de ervaring nadien toch wat zuurder... zéker als de eigenaar een regularisatie hiervan pertinent weigert én om elke aantoning door ons hiervan te erkennen.
Relaas der feiten: we vroegen de rekening aan tafel, maar dienden beneden te gaan betalen aan de kassa. Dus tijd om rustig de rekening te checken was er hier al niet. Eenmaal (aan de veel te kleine ruimte) aan de kassa was er een geërgerd gezucht van de garcons die dienden te passeren uit en in de keuken die achter de kassa lag. De doorgang voor deze jongens was dezelfde als waar de klant moet wachten om te betalen. Hier voelde men de druk om alles zo snel mogelijk af te handelen en door te schuiven voor de volgende wachtende betalers en de aanstuivende garcons. Wederom was er weer geen tijd om rustig de rekening te checken. Eenmaal we buiten (geduwd) waren heeft niemand van ons gezelschap het in zijn hoofd gehaald om de patron te verdenken van een foute rekening en de rekening te controleren in de regenbui. Eenmaal thuis kwam echter de aap uit de mouw... twee extra maatijden + drank op de rekening... dadelijk de Pot proberen te contacteren via telefoon, maar jammer genoeg geen antwoord (wél een spoor van deze 2 oproepen op de gsm natuurlijk én zelfs vóór middernacht). Vervolgens 's nachts nog zo snel mogelijk een contactformulier ingevuld en verstuurd naar de eigenaar (ook al vóór middernacht). De eigenaar weigert tot op heden nog steeds zijn missing toe te geven, zelfs niet door bewijs van een combinatie van de rekening en de tafelfoto van die avond... Missen is thans echter menselijk... en klantvriendelijkheid ook... Hij blijft echter beweren dat het oncontroleerbaar is (de dag nadien!!??) met een witte kassa!? ... *zucht* ... Er kan volgens mij toch niet zomaar een tafel van twee personen zijn vertrokken zonder dezelfde 2 maaltijden met drank te betalen als diegenen die op onze rekening extra stonden hé... Deze affaire ruikt niet koosjer en aanzie ik dus als je reinste oplichting en diefstal van MIJN geld...
Kortom: de eigenaar heeft hier ALTIJD gelijk in deze zaak en is bijgevolg dus ONFEILBAAR... proficiat manneke... ik ben benieuwd wat de fiscus hier zal vinden... :-) ... ik ben jammer genoeg géén dagtoerist die men kan uitmelken beste man... u hebt zich deze keer vergist.

Datum van bezoek: december 2018
5 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Verrassend authentieke en lekkere Vlaamse kost. Ruime porties en uitgebreide wijnkaart. Aanrader voor bruggelingen en toeristen

Datum van bezoek: januari 2019
3 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op aanraden van onze B&B eigenaar de Walvisch hier naar toe gegaan omdat wij vroegen naar een restaurant waar ook de ‘locals’ naar toe gaan. Wat een leuke plek, wat een sfeertje binnen, wat lekker eten, genoten van het stoofpotje met BAM een schep friet. Vrouwlief had de varkenshaas en die was ook erg goed.
Echt een aanrader!

Datum van bezoek: januari 2019

Reizigers die De Vlaamsche Pot bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

Brugge, West-Vlaanderen

In De Vlaamsche Pot geweest? Deel je ervaringen!