“De Jonkman ”
Beoordeling van restaurant De Jonkman

restaurant De Jonkman
Geclassificeerd als nr. 65 van 796 Restaurants in Brugge
Beschrijving: Filip Claeys Innemend, met een guitige blik. Filip Claeys behoort tot een generatie jonge chefs die nogal eens vaak, maar daarom niet altijd terecht, als rock ’n roll wordt omschreven. Filip denkt ook makkelijk buiten het vierkant. Zijn keuken is origineel en authentiek en niet bepaald mainstream. Maar chef noch keuken hebben iets stoers of ruigs. Kenmerken die nogal makkelijk met Stones en andere rollende rockers geassocieerd worden. Filip heeft echter ook een apart karakter én persoonlijkheid. Maar die doen beide eerder denken aan een introverte, minzame jazz saxofonist. Meer een weemoedige tenorsax dan een schetterende altsax. Met zachte, energiek vloeiende tonen, prikkelend, met knipoog én boodschap. Maar ook altijd zichzelf relativerend. Nooit zwevend en altijd met beide voeten op de grond. Een keukenchef is voor hem het mooiste beroep ter wereld. Niets meer, maar ook niets minder.
1 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Stond reeds lang op verlanglijst.
Mooi kader . Vriendelijke ontvangst.
Eventjes moeten wachten op bediening maar daarna liep alles vlot. Volledig vismenu gekozen met uitstekende wijn.
Prijskaartje toch eerder aan de hoge kant.

filipc543, Eigenaar van restaurant De Jonkman, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 september 2018

Beste,

Bedankt om even de tijd te nemen en uw ervaring te delen.
Fijn om te horen dat u een fijne avond had en hopelijk kunnen wij u nogmaals in ons restaurant verwelkomen voor weer een unieke ervaring.

25 augustus 2018 beoordeeld

Dit jaar was voor ons toch wel eentje die zeer culinair was met vele bezoekjes aan sterrenrestaurants. Dit was er ééntje die vanboven staat bij ons. Super lekker eten, super mensen die u bedienen en super goede sommeliers die met alle plezier een babbeltje slaan en goede uitleg geven over de wijn. Wij komen ZEKER EN VAST terug!

Alvast bedankt mensen van de Jonkman. Doe zo voort.

Beste Tim,
Bedankt om even de tijd te nemen en uw ervaring te delen. Het is leuk om te zien dat u onze inspanningen op culinair en wijnvlak kon appreciëren en dat u eeen fijne beleving had.

22 augustus 2018 beoordeeld

Wat chef Filip Claeys en zijn equipe op het bord toveren is vanaf de amuse bouche tot en met het dessert van topkwaliteit. Perfect op het bord gebracht met sublieme smaakcombinaties. Stijlvolle bediening. Goede wijnkaart en goede sommelier. Zeker zijn 2** sterren in de Michelin waard.

filip c, Manager van restaurant De Jonkman, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 24 augustus 2018

Beste Toon,
Bedankt voor deze prachtige feedback, het doet ons werkelijk deugd. Hopelijk kunnen wij u nogmaals in ons restaurant verwelkomen voor weer een unieke ervaring.

8 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik kom hier wel eens vaker en wat me prettig blijft verbazen is dat ze in staat zijn wereldtop keuken te blijven leveren met perfecte service. Alles klopt gewoon. Ik geef een voorbeeld om te illustreren. We namen marktmenu met aangepaste wijnen. Het gesprek met de sommelier gaat toevallig over hoe lekker we Libanese wijnen wel vinden. Waarop prompt werd een Libanese wijn geopend en geserveerd. Epic.
Over het eten kan ik, zoals steeds, enkel maar zeggen wereldklasse. Proficiat chef Filip en heel je team. Tot binnenkort!

Beste Arne,

Eerst en vooral bedankt voor de tijd die u genomen hebt in het schrijven van deze review. We vinden het vooral leuk dat u onze uitgebreide selectie aan wijnen kon ontdekken. Net zoals u staan wij ten volle open voor nieuwe of onbekende wijnen en met plezier passen wij onze wijnen per glas aan wanneer de kans zich voordoet.

Met warme groet en tot binnenkort,

6 augustus 2018 beoordeeld

OK lekker, heel lekker! OK verfijnd, erg verfijnd! OK gastronomie, mooie gastronomie... maar wat n erg minieme hoeveelheid drank!
Namen het all-in-menu (dus met drank inbegrepen): 1 kleine schuimwijn, 1 klein glaasje bier, 1 klein glaasje wit en n half glas water.... En dat met die hitte én aan n tafeltje buiten... Jammer! Voor die prijs....

Beste Katrien,

Bedankt om even de tijd te nemen om uw ervaring van uw bezoek te delen. Het is altijd fijn om feedback te krijgen en het zo elke dag nog iets beter te doen dan de dag ervoor. Daarvoor nemen we uw opmerkingen ter harte.

Hopelijk kunnen wij u nogmaals in ons restaurant verwelkomen voor een unieke ervaring.

Met warme groet, Team De Jonkman

Reizigers die restaurant De Jonkman bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In restaurant De Jonkman geweest? Deel je ervaringen!