“Gezellige sfeer”

Keukens: Café
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Keuken open van 12u00 tot 23u00
10 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

De zaak zat stampvol maar toch correct bediend. Eten lekker, maar niet bijzonder. Wel een gezellige authentieke sfeer.

9 december 2017 beoordeeld

Wij gaan het niet hebben over de wereldberoemde spaghetti van l'Estaminet. Het gerecht is inderdaad wereldberoemd (in Brugge en ver daarbuiten). Als wij neerstrijken in l'Estaminet, rechtover het Astridpark, is het op zondagnamiddag voor een koffie of een degelijk glas bier. De boeken van Pieter Aspe dirigeerden ons naar deze plek en wij kwamen er voor het eerst in 2014. Na zo'n 30 boeken over Inspecteur Van In. Natuurlijk dronk ik er een Duvel. En ben ik dat blijven doen.
De sfeer is er niet te vatten en is telkens weer anders. Komt het door de talrijke toeristen, die gelukkig meestal kiezen voor het overdekte terras? Ik denk dat het komt door de Bruggelingen zelf. Want die kiezen steevast voor een plek in de donkere krochten van deze exquise plek. Als wij bezoek krijgen gaan we er steevast naartoe met familie of vrienden. Het personeel is er ongelooflijk vriendelijk en zorgt ervoor dat je het gevoel hebt thuis te komen. Zo zag ik een overweldigend gevoel van tevredenheid op het gezicht van een oude dame, voor wie de serveerster ongekende moeite deed om 'Belgian stew' voor te stellen.
Bier wordt er met respect geserveerd. Dat hoort zo als je bier degusteert in plaats van drinkt. De porties kaas zijn er vrijwel de royaalste van heel Brugge. Je blijft er zitten tot je honger krijgt en de ongeëvenaarde spaghetti de smaakpapillen gelukkig maakt.
En vooral, je vergeet nooit dat een serveerster je zegt "tot jullie terugkomen ....".

8 december 2017 beoordeeld

De L'Estaminet is een leuke en gezellige bruine kroeg met lekker eten en drinken. Het personeel moet zich door het vele volk begeven, gezien de drukte in de winterperiode, waar enkel de bruine kroeg mag open zijn en het terras verwijderd is. Wat jammer voor hen, maar ze laten het niet aan hun hart komen en blijven u super vriendelijk serveren. Het eten, vooral kleine snacks of gerechten, zijn heel lekker en je komt nooit met honger uit de zaak. U heeft een ruime keuze uit dranken, vooral bieren en wijnen, maar ook softdrinks. En de muziek en de gezellige sfeer geven u een goed gevoel.

16 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Onze eerste dag in Brugge en we wilden friet halen bij een frietkot. Echt Vlaams, dachten we. Maar wat ook echt Vlaams is, is dat buiten het echte centrum van Brugge de eetgelegenheden gesloten zijn tussen 14.30 en 17.00 uur. Maar gelukkig was daar L'Estaminet. Op het overdekte terras werden we voorzien van een prima lunch. Geen Vlaamse frieten (die hebben we de dag erop elders gehaald), maar wel een goede burger en een salade met geitenkaaskroketjes. Van onze gastvrouw hoorden we later dat we bij een echte Vlaamse locatie hadden geluncht. Dat is toch ook wat waard!

12 oktober 2017 beoordeeld

De L'Estaminet in het Astrid park van Brugge is een leuke bar/brasserie! Deze zaak bestaat al jaren en er hangt steeds een prima sfeer. De muziek is nog echte muziek en geen bonke bonke muziek. De kaart toont heel veel biersoorten, wijnen en softdrinks, alsook prima gerechten. De bediende is TOP en super vriendelijk. Tot 15 november hebben ze een groot terras, daarna is deze weg tot de start van de lente. Wat heel jammer is want dan kan je enkel genieten in de zaak zelf en is er altijd plaats gebrek.

Reizigers die L'Estaminet bekeken, bekeken ook

Brugge, West-Vlaanderen

In L'Estaminet geweest? Deel je ervaringen!