“Bekende franchise formule ”
Beoordeling van Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien
Geclassificeerd als nr. 1 van 4 Bakkerijen in Leuven
Keukens: Belgisch
Dineropties: Ontbijt
Beschrijving: Wij zijn een Belgische bakkerij en restaurant met eenvoudige, gezonde en seizoensgebonden gerechten. Le Pain Quotidien betekent "het dagelijkse brood" in het Frans en, zoals onze naam al doet vermoeden, zijn wij bakkers in hart en ziel. Hoewel we de basis hebben gelegd met ons handgemaakt, biologisch brood, serveren we verschillende gezonde gerechten, zoals biologische koffie, gebakjes, eieren, boterhammen, soepen, salades en desserts. Bij Le Pain Quotidien geloven we dat eten eenvoudig, voedzaam en lekker dient te zijn. Daarom kopen we, waar mogelijk, ingrediënten aan die lokaal en/of biologisch van oorsprong zijn. Wij geloven ook in het belang van een gezond en plantaardig voedingspatroon, zo dus u vindt veel vegetarische of veganistische opties op onze menukaart.
27 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Inmiddels zijn er in vele steden franchise vestigingen van deze keten. Overal een herkenbare, maar toch ook een eigen stijl. Altijd met een lange robuust houten aanschuiftafel naast individuele tafels, en een winkelgedeelte met zeer aantrekkelijk uitgestalde lekkernijen. Hier in Leuven een prettige vestging met 2 ruimtes om te eten, een winkelgedeelte en een terrasje aan de voorzijde. Toiletten op de eerste verdieping, per trap bereikbaar. Veel focus op (soms quasi) gezond voedsel met een boergondische touch. Lekker, maar wel erg duur. Wij kochten ook nog een citroencake om mee te nemen, die z'n €8,50 echt niet waard was. Vriendelijk personeel. De hele dag door druk, gezellige ambiance.

18 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Leuke locatie waar je binnen gezellig kan ontbijten/ lunchen.
Uitgebreide keuze uit verschillende tartines en lekkernijen, die vers gemaakt zijn.
Zeker een aanrader!

9 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Alleen maar lekkere dingen op de kaart maken dat je moeilijk kunt kiezen. Absolute aanrader voor een ontbijt en/of lunch! Veel zorg en aandacht voor het biologische eten. Prima kaart met veel keuze!

6 augustus 2017 beoordeeld

Op zondag om 12u toegekomen. We zaten gezellig buiten. 2x Manhattan, 1x le pain quotidien genomen. Elk ongeveer 11 euro. Vriendelijke bediening, lekker en voldoende eten. Enige minpunt is de prijzige fruitsap (4 euro voor klein glaasje).

31 juli 2017 beoordeeld

Heerlijk ontbijt genoten in deze bakkerij / ontbijtruimte. Vrij ruime keuze uit diverse broodjes, salades, enz... Ook de opstelling met lange tafels vind ik leuk, zo word je soms 'verplicht' met vreemden aan tafel te gaan en te converseren.
Ook het eten was superlekker : ik had een bio boterham met avocado, zeewier en een assortiment pitten en zaden : overheerlijk ! Ook de grote koffie die ik vroeg was wel degelijk groot (ik denk dat er goudviskommen in die maat verkocht worden ;-) ).
Enig minpunt, maar daar kan de zaak niets aan doen : als je op het terras eet zijn er plaatsen waar je heel erg oncomfortabel zit omdat de kasseien schots en scheef liggen ; maar daar moet de stad iets aan doen ! Eindoordeel : ietwat duur voor een ontbijt, maar wel originele (bio)broodjes en heerlijk van smaak en sfeer.

Reizigers die Le Pain Quotidien bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In Le Pain Quotidien geweest? Deel je ervaringen!