“Heerlijke smaken. Nog enkele werkpuntjes.”
Beoordeling van Zappaz

Zappaz
Geclassificeerd als nr. 8 van 470 Restaurants in Leuven
2 april 2018 beoordeeld

Wij hadden in het weekend last-minute een plekje gereserveerd in dit restaurant. Het was onze eerste keer hier en het eten was er echt heerlijk. Als aperitief was de Sekt van Andres&Mugler was een verassende ontdekking.

Zappaz is vlot te bereiken en de ondergrondse parking is voor de deur. Makkelijker kan het niet zijn.

Een kleine vijf minuten voor het openingsuur kwamen we als eersten aan. Een van de (zaal)medewerkers stond voor de deur. We konden nog niet binnen want men was nog aan het dweilen. Beetje vervelend dat we buiten in de kou moesten wachten, zo veel vroeger dan het voorziene uur waren we immers niet. Na ons kwam een tweede koppel toe. De man ervan kende, afgaand op hun begroeting, duidelijk de zaalmedewerker. Toen we uiteindelijk binnenkonden werd dat koppel door de medewerker als eerste het restaurant binnengeleid. Het is misschien een detail maar wij vonden dat niet klantvriendelijk.

Eenmaal binnen werd onze jas door een vriendelijke jongedame aangenomen en kregen wij een plaats aan een hoge tafel met barkrukken. Deze plaats is ons werkelijk niet bevallen. Wij menen dat deze bemeubeling in dit soort restaurant niet thuis hoort. Toch niet om de ganse avond te spenderen. Drie uur op een barkruk zitten is echt niet comfortabel. Bovendien zaten we net in de tocht van de inkom en de dampen van de keuken kwamen ook recht op ons af. De handtas van de dame moest op de tafel of op de (lagere) grond geplaatst worden, een klein haakje op kniehoogte was niet voorzien.

Wij ontvingen wel amuses maar brood voor bij de op het tafel voorziene boter, peper, zout en olijfolie hebben wij niet gekregen. Tenzij dat dat het brood was dat ons werd geserveerd toen we aan het dessert moesten beginnen.... Chaos troef met dat brood bij het dessert: het "broodplankje" is twee of drie keer door een andere medewerker op onze tafel geplaatst en weer weggehaald ondanks dat wij al aan het dessert zaten.

Er was keuze uit een vijf, zes of zevengangen menu. Met of zonder aangepaste wijnen. Toen we onze bestelling doorgaven en daarbij aangaven te kiezen voor de vijfgangen zonder begeleidende wijnen, kregen we de indruk dat er een zeker teleurstelling/kille reactie weerklonk bij de medewerker. Er zijn mensen die geen wijnen nuttigen.

Het dessert heeft ons eveneens gesmaakt. Net als de zoetigheden die bij de thee werden geserveerd. De theethermos is trendy, oogt mooi en past bij de rest van de tafelbedekking maar is niet praktisch om uit te schenken.

Onze avond is verder goed verlopen. De sommelier was zeer vriendelijk in de omgang en ook de jongedame deed de ganse avond haar best om alle klanten op een drukke avond op hun wenken te bedienen. De smaken van alle gangen waren echt fantastisch. Knap werk van de kok. Enkel wat praktische zaken hebben ons lichtjes gestoord. We betaalden net geen 180euro, het eten was het waard echter niet om op een barkruk te zitten.

26 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Prachtige gerechtjes waar het water je van in de mond komt. Feest voor je smaakpalet en voor je ogen. Hippe en toch tijdloze inrichting. Bediening is zeer professioneel maar laten je toch thuis voelen. Wijnkenner kent zijn vak en brengt zijn kennis leuk over. Zeker een aanrader! Prijs is wel wat hoger dan een doorsnee restaurant maar deze betaal je graag voor dit niveau. Vollop genieten!

25 maart 2018 beoordeeld

Bijzonder opgetogen over het feit dat we een verjaardag te vieren hadden, begaven we ons begin maart door de vrieskou naar Zappaz. Tot onze grote teleurstelling bleek het ijzige winterfront buiten te verbleken bij de onderkoelde ontvangst die we kregen.

Onze reservatie bleek niet bevestigd en ondanks het tonen van het mailverkeer op onze smartphone werd niet echt constructief naar een oplossing gezocht.

Na 15 minuten discussie en een "Er kan niks aan gedaan worden" zijn we dan ook vertrokken, op zoek naar een alternatief. Een e-mail om dit klater aan te kaarten, bleef onbeantwoord.

Niet meteen voor herhaling vatbaar.

5 maart 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zappaz is een aanrader om heerlijke variatie aan grotere tappas te eten. Prachtig borden met veel kleur en elke hap een smaakbom

4 maart 2018 beoordeeld

Het eten was meer dan lekker maar de ontvangst en bediening waren koel. Iemand lustte een gerecht van de zes-gangen menu niet en er werd zeer moeilijk over gedaan om een alternatief voor te stellen. De toelichting van de menu was het eten onwaardig. Bij het verlaten van het restaurant moest iedereen zelf z'n jas zoeken aan de kapstok en stak iemand van de tafeldienst de rij voorbij om z'n eigen jas van de kapstok te ritsen en buiten te gaan.... Ondanks het feit dat het eten meer dan een aanrader was, keren we toch niet terug omwille van de povere bediening en weinig vriendelijke sfeer die er was.

Reizigers die Zappaz bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In Zappaz geweest? Deel je ervaringen!