“Beste afhaalpizza van Leuven!”
Beoordeling van Mamma Mia

Mamma Mia
Geclassificeerd als nr. 145 van 465 Restaurants in Leuven
Keukens: Italiaans
14 november 2017 beoordeeld

Snel, lekker & niet duur: de pizza van mamma mia heeft alles wat je kan verwachten: zeer snel klaar, eenvoudig maar zeer lekker! Ideaal voor studenten voor een snelle hap of diner!

6 november 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Beste pizza’s uit Leuven! Vooral de Buffalina is een echte aanrader. Leuk terras ook! Het personeel lijkt onderling altijd te discussiëren, best grappig om te zien. Als afsluiter krijg je standaard een amaretto of limoncello , top !!!

1 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gisteravond laat hier gegeten met mijn vriendin,drie woorden volstaan,gezellig,ongecompliceerd en lekker.Daar voeg ik dan toch nog een woord aan toe,vriendelijk,want dat is de bediening zeker,Bram.

29 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Gezellig getafeld in dit Italiaans restaurant. Bediening met Italiaanse charme en glimlach zeker ook omdat we probeerden wat Italiaans te spreken. Eenvoudigweg lekker zonder franjes. We gaan zeker nog terug.

2 maart 2017 beoordeeld

Het doet pijn om het te moeten vertellen, maar in Italië zijn we nog nooit geweest. Rome stond al een aantal keer bovenaan ons volgende citytrip-/vakantielijstje, maar betaalbaardere locaties haalden telkens de bovenhand en dus moeten we steeds de Laars van Europa aan onze neus voorbij laten gaan. Aangezien we graag op restaurant gaan, proberen we regelmatig dat Italiaanse gevoel, al zij het een tikkeltje ‘gemaakt’, te ervaren. Annes mama verjaarde gisteren en dus trokken we met mijn schoonouders en vrouwlief naar Mamma Mia in Leuven. Schoonbroer Tom moest jammer genoeg zelf werken, maar het werd sowieso een vluggertje en dus heeft hij niet zo heel erg veel gemist … Of toch?

Restaurants proberen hun winst vaak uit drank te halen, en dus vergelijk ik de prijzen ondertussen aan de hand van een Duveltje. In dit Italiaans restaurant kost die slechts € 3,5, spotgoedkoop in vergelijking met zowat alle restaurants die we al hebben aangedaan. Ook het interieur zag er jammer genoeg een tikkeltje afgeleefd uit, iets te ‘gemaakt’ eigenlijk in een poging dat authentieke Italiaanse gevoel op de klant over te brengen. Het personeel overtreft dat negatieve puntje echter meteen, want dankzij de Italiaanse spontaniteit waan je je echt even nabij de Middellandse Zee.

In normale omstandigheden tafelen wij altijd uitgebreid. Enkele tapa’s of fingerfood-schoteltje, een hoofdgerecht, vaak een dessert, en vooral alles rustig aan. Ditmaal hadden we minder tijd en konden we dus minder uitgebreid tafelen. Gelukkig is er het Cruijffiaanse gezegde ‘Elk nadeel heb zijn voordeel’, want de snelle bediening en dito bereidingstijd van onze toch wel vier verschillende gerechten verdient een welgemeend applaus. Twee pizza’s, een pasta en risotto werden samen opgediend en iedereen was tevreden met de geserveerde Italiaanse gerechten.

Voor Anne was het zeker niet het eerste bezoek aan Mamma Mia. Zij bestelt er blijkbaar altijd de risotto met zeevruchten, die jammer genoeg niet op de online kaart terug te vinden is. Ze vond het alleszins overheerlijk! Ikzelf opteerde voor een pizza, ik kan dat dagelijks eten, en meer bepaald de pizza salami. An sich was de pizza ‘gewoontjes’ te noemen. De kaas- en tomatensauscombinatie werd met een aangename hoeveelheid oregano opgevrolijkt, maar toch bleven de smaakpapillen een beetje op hun honger zitten. Niet lang na het serveren van de gerechten werd er gelukkig een pikante olie opgediend en die toverde de middelmatige pizza tot een knaller om. Zeker wanneer je beseft dat ik voor € 9 zo lekker gegeten had, kan je niet anders dan dit restaurant aan te raden!

Reizigers die Mamma Mia bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In Mamma Mia geweest? Deel je ervaringen!