“Vreselijk”

Geclassificeerd als nr. 24 van 459 Restaurants in Leuven
Keukens: Frans, Italiaans
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten
7 juni 2021 beoordeeld

Ik heb een bolletje gekleurd; dat is een bolletje teveel...
Ik ben er een jaar of twee geleden al geweest: toen was het gewoon niet goed, maar men verdiende er een tweede kans.
Wat ik vandaag meemaakte is echter voer voor het ‘Grote boek van de Slechte Smaak’.
Vooreerst beweerde men mij gemaild te hebben om het tijdstip van reservatie te veranderen quod non. We waren met 5 gezinsleden. De aperitief voor mijn echtgenote was al niet hetgeen wat besteld was. Een prosecco rosé is niet hetzelfde dan een roséwijn.
De scaloppina was ronduit slecht. De twee biscetta’s hadden niet de juiste bakwijze (beide bleu gevraagd, à point en bien cuit gekregen). De filet pur kreeg mijn zoon met een gorgonzola saus terwijl die helemaal niet was gevraagd. Tevens was het rundsvlees van inferieure kwaliteit.
Bij de scaloppina dienden aardappelen uit de oven worden geserveerd. Zo stond het althans op de kaart. We kregen (slechte) pasta... Na te hebben gezegd dat op de kaart aardappelen staan, kregen we .... diepvriesfrieten...
Kortom: het water was goed, de wijn was goed wegens zelf gekozen, al de rest was ronduit slecht, gewoon uitermate slecht. Schandalig slecht.
Als ‘troostprijs’ en excuus kregen we een dessert cadeau: de chocolademoilleux was meer chocoladekarton.
Wat er ook van zij: ik geef graag geld uit op restaurant maar van de 290 euro voor deze bucht heb in enorm veel spijt.
Ik heb trouwens enorm veel sympathie voor Italianen, voor hun eten en zeker voor hun taal. Maar indien niemand van de aanwezige personeelsleden ook maar één woord Nederlands/Frans/Engels spreekt, dan wordt het natuurlijk erg moeilijk.
Een goeie raad: Geef asjeblieft aan dit oord van oplichterij en slechte smaak geen geld uit. Je kan het overal beter besteden dan hier! Zelfs bij vettige Swa of bij roste Jeanne! Maar zeker niet bij Osteria Michele in Leuven, zowat het slechtste restaurant van het westelijk halfrond.
Men zegge het voort! Het is de plicht van elke lezer van deze commentaar om zijn medemens te behoeden voor zulke - letterlijk - ‘wansmakelijke’ eetgelegenheden.

Met vriendelijke groet !

Datum van bezoek: juni 2021

30 mei 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Alles tiptop in orde, vriendelijke bediening, eten was top.

Niets op aan te merken, hebben er van genoten

Speriamo a presto!!!!

27 mei 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Heeeeerlijk gegeten, super vriendelijke bediening en top locatie. De risotto was super lekker, de lasagne ook. Als voorgerecht: focaccia, antipasto en carpaccio aanrader !!!!!!! Bedankt!

26 mei 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker eten en goede bediening. Ze nemen de tijd om even uit te leggen wat de suggesties zijn. Ik raad het zeker aan!

26 mei 2021 beoordeeld via mobiele applicatie

De pasta carbonara met truffel is overheerlijk (en de porties zijn zeker groot genoeg)! Vriendelijke bediening en leuke setting. Echt Italiëgevoel!

Datum van bezoek: april 2021

Reizigers die Osteria Michele bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant
Leuven, Vlaams-Brabant

In Osteria Michele geweest? Deel je ervaringen!

© 2021 TripAdvisor LLC Alle rechten voorbehouden.