“Heel Lekker eten, maar avond eindigde met anticlimax: de rekening!”
Beoordeling van Osteria Michele

Geclassificeerd als nr. 27 van 458 Restaurants in Leuven
Keukens: Frans, Italiaans
Geschikt voor: Zakelijke bijeenkomsten
4 weken geleden beoordeeld

Wij bezochten Osteria Michele met 5 vrienden op 05/07/2020 voor een last-minute dinertje.

Eerst een vooral: mooie 'Corona-proof' setting binnen. De tafels werden klassevol van elkaar gescheiden en we genoten van de open keuken.

Vanaf het begin werden we in het Italiaans ontvangen en naar een tafel begeleid. Heel leuk om in de sfeer te komen, dat Italiaans, maar niemand van ons spreekt het en men bleef er wel in. De hele avond hebben we gespeculeerd of het 'geen Nederlands spreken' al dan niet een 'rolletje' is van de bediening is.

Er werden geen menu-kaarten uitgedeeld. De kok kwam mee aan tafel en we beseften min of meer dat hij ons de Florentijnse biefstuk voorstelde: "Perfect voor onze tafel van 5". En daarbij ook antipasti en een aperitief. Tegen beter weten in stemden we in met dit voorstel.
Met een glaasje prosecco kwam de antipasti aan tafel: onze ganse tafel werd bedekt met alle vormen van vlees, vis, olijven, kaas, noem maar op. Zelden zo lekker gegeten, maar nogal 'overkill'.
Tot onze verbazing kwam daar na de antipasti een bord pikante gnocci als voorgerecht. Wederom zeer lekker, maar we hadden toch niet begrepen dat dit voorzien was.
Toen al viel 'onze frank': dit zou wel eens een dure avond kunnen worden. 'What have we done'?
De 'Bistecca fiorentina' was geweldig! Vooraf mochten we van de lap vlees aanduiden hoeveel we ongeveer wensten van onze tafel en iemand mocht in de keuken gaan kijken op hoeveel dat stuk werd afgewogen.
Zeer lekker, en de marinade en het zout maakten het echt af. Al raakte het niet allemaal op door de gangen vooraf.
Na een lekkere limoncello (gratis, na het zogezegd schrijven van een review) werd het tijd voor de rekening.
Als jonge gasten speculeerden we: dit zal duur zijn, maar hoeveel? De gokken gingen van €45 tot €65/pp.
De totaalrekening bleek +/- €110/pp!
Ik kan niet genoeg herhalen hoe lekker het eten was, maar onze groep verliet het restaurant met een 'opgelicht' gevoel.

Als ik dus een tip mag meegeven: vraag een menukaart!

We hebben de fout gemaakt om ons te laten meezuigen in de Italiaanse sfeer, de gezelligheid van de kok aan tafel, ... en reageerden al grappend in ons Jommekes-Italiaans.
Hoe meer ik er over nadenk, hoe absurder het eigenlijk was. Je bedient je klanten toch niet in een taal die ze niet verstaan? En je geeft toch geen suggesties zonder de gewone menu als alternatief?

Speciale avond... Buonanotte!

5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

In hartje Leuven vind je een stukje Italië terug in de vorm van Osteria Michele. Je kan er gezellig tafelen, vlotte bediening en zeer lekker gegeten.

5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Het eten was zeer lekker, en de bediening vriendelijk.
Enige minpunt is een beperkte keuze in alcoholvrije dranken. De rest van de (drank)kaart is uitgebreid.

5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Een diverse menukaart met lekkere gerechten en een zeer vriendelijke service!
Een van de betere italiaanse restaurants. Zeker een aanrader!

5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Lekker gegeten, zeer grote porties en vriendelijke bediening. Na 2 gangen hadden we eigenlijk al genoeg maar de 2 volgende gangen waren een bonus

Reizigers die Osteria Michele bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant
Leuven, Vlaams-Brabant

In Osteria Michele geweest? Deel je ervaringen!