“Prachtig kader, ingrediënt anders dan op de kaart.”
Beoordeling van La filosofia

La filosofia
Geclassificeerd als nr. 41 van 503 Restaurants in Leuven
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: La filosofia, Bij ons eet je Italiaans met een tikkeltje eigen filosofie. Iedereen is bij ons welkom en kan van kwaliteitsvolle keuken genieten. Iedereen van is welkom en je kan van een glaasje wijn met bruschetta tot pizza tot uitgebreid dineren genieten. A presto
6 maart 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Vooreerst wil ik stellen dat het een prachtig kader is. Met stijl en smaak gerenoveerd. Bediening is vriendelijk. Alleen jammer dat ze niet zijn komen vragen (bij ons) zoals de vorige keer als alles in orde was. We hebben de Pizza La Piccola Valentina genomen. Helaas waren er i.p.v. de zongedroogde tomaten, gehalveerde kerstomaten. Toen ik bij het afruimen de ober erop aansprak zei deze: ik zal het zeggen. Verder hebben we hier geen verdere info over gekregen.

Verder zou ik graag het management die antwoord op de commentaren van dit kanaal willen waarschuwen.
Ik begrijp af en toe uw frustratie naar sommige klanten toe (echt waar), maar dit komt de zaak niet ten goede vrees ik. Wanneer de mensen dit lezen vooraleer ze de keuze maken om naar het restaurant te komen, zal dit een vertekent beeld geven. Probeer geen boeman beeld op te trekken, want zo ervaar ik het in het restaurant zeker niet...

Datum van bezoek: maart 2019
Youtube kids A, Eigenaar van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 6 maart 2019

Beste,

Wij danken u voor de info dat u ons geeft.
Bij de pizza waar wij niet op de hoogte van waren is er enkeleen kleine vergissing gebeurd en als u ons dit zou vermeld hebben zouden we dit graag opgelost hebben.
Spijtig dat we zo een foutje via deze weg weer moeten horen.
Maar alvast bedankt voor de info.
Ivm onze commentaren is het zeker geen frustratie maar onze eerlijke mening, zoals iedere klant ook zijn mening kan uitleggen.

Hopelijk tot weerziens.

19 februari 2019 beoordeeld

Ik en mijn vriendin wonen sinds lange tijd in Bulgarije.
Na een tijdje besloten we om eens terug tot belgie te gaan, en zijn we op dit restaurantje gekomen na aanraden van vrienden.
WE werden door de dame daar goed ontvangen en naar ons tafeltje gebracht.
We kregen een klein hapje en verse fuccacia.
We namen beiden een Bruscetta filosifia.
De bruscettas waren bereid zoals ze moeten zijn, vers brood, verse tomaatjes uit italie
Mijn vriendin nam de pizza la filosofia en ik de pasta met de venus schelpjes.
Ik stond verbaasd van de kwaliteit van de pasta, vers zoals ze hoort te zijn.
De schelpjes waren zeer vers en smaakt naar meer.
Bij de gerechten namen we een lekkere fles wijn, aangeboden door de gastdame.
Zeker een restaurantje om terug te komen.
Ik ben zeker fan !

Datum van bezoek: februari 2019
11 februari 2019 beoordeeld

Teleurgesteld. We werden (2 personen) naar de kelder doorverwezen omdat we niet gereserveerd hadden. Een mooie kelder maar ijskoud. We vroegen een karaf water maar dat was niet mogelijk, we moesten een fles nemen, we kregen een uitleg over gefilterd kraantjeswater dat niet drinkbaar was en dat het verboden was om (niet betalend) kraantjeswater aan te bieden (pff). Eigenaardig, dat je in Azie geen kraantjeswater drinkt begrijp ik maar in hartje Leuven??? Enfin, je kon nog, indien je wilde, stiekem het karafje van het sinaasappelsap gaan vullen in het toilet, wat we niet gedaan hebben. Dan het eten, ondertussen begon de kou toe te slaan en we moesten lang wachten voor we bediend werden. De carbonara was lauw, dit ging doorgegeven worden aan de keuken, fijn maar ik bleef wel met lauw eten in een koude kelder zitten. De osso buco was ook geen succes, de groenten en bijpassende pasta waren lekker, het vlees was taai. Dit werd vergezeld door voor ieder een piepklein glaasje wijn (5,50 euro per glas) te serveren. Een zeer teleurstellende ervaring, mij zien ze hier nooit meer.

Datum van bezoek: januari 2019
Youtube kids A, Manager van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 11 februari 2019

Beste

Het beste dat ik in deze branche , de restauratie, kan aanraden is klanten zoals jullie niet aan te nemen. Dat er voor onze sector een site zoals tripadvisor voor horecabazen zou bestaan zou ook voor ons prettig zijn.
1 we hebben u nooit verplicht om in de kelder te blijven zitten. En deze was alles behalve koud: 24 graden.
2 er is geen uitleg over water gegeven. Wij geven geen kraantjeswater aan de mensen. En in België is dit niet verplicht in de restaurants. Integendeel onze kosten dienen ook betaald te worden.

Het feit hoe jullie in jullie recensie beschrijven om het flesje reeds in de WC te vullen zegt al genoeg.

Op alles was er commentaar, eten, kelder, verwarming, zelfs op onze werknemers.
Andere klanten die bij jullie zaten in de kelderverdieping zijn ons daarna komen melden dat we het ons niet moesten aantrekken en dat alles lekker was. Identiek dezelfde recensie vind u terug op resto.be

Voor ons restaurant is het zelfs een hele eer dat jullie hier niet meer terug komen. Alsook dat we de eer krijgen uw allereerste recensie te zijn.

Ps :neen, wij verkopen geen carbonara met room maar met een vers ei en pecorino , en aangezien de osso buco taai was zou het al een speciaal kalf moeten geweest zijn.

26 januari 2019 beoordeeld

Op een vrijdagavond met mijn vriendin gaan eten, zonder reservatie was geen probleem. We kregen een plekje in de kelder, deze is aangenaam ingericht, waardoor je niet het gevoel hebt in een kelder te zitten. Als voorgerecht de 'Gastrucchetta Filosofia', was zeer lekker! Over de pizza achteraf waren we ook zeer tevreden. Gecombineerd met een lekkere wijn een perfect avondje dus. Een leuke touch is het speciale servies waar een stempeltje met hun logo in gedrukt is. Wij komen zeker eens terug!

Datum van bezoek: januari 2019
12 januari 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We waren wat geschrokken van de prijs die niet in verhouding was met het niveau van de maaltijden. We vonden het in de kelder niet zo gezellig of mooi ingericht.

Datum van bezoek: juli 2018
Youtube kids A, Manager van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 12 januari 2019

Beste,

Volgens mij hebt u weinig besef van wat op restaurant gaan is. 5 personen een 5 gangen menu... en hiervoor geen 2 uurtjes spenderen.
Uiteraard zal alles dan te duur zijn.
Hiervoor dan nog een account openen op deze site.
Viva la vita

Reizigers die La filosofia bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In La filosofia geweest? Deel je ervaringen!