“Het niveau is gezakt”

Geclassificeerd als nr. 38 van 473 Restaurants in Leuven
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: La filosofia, Bij ons eet je Italiaans met een tikkeltje eigen filosofie. Iedereen is bij ons welkom en kan van kwaliteitsvolle keuken genieten. Iedereen van is welkom en je kan van een glaasje wijn met bruschetta tot pizza tot uitgebreid dineren genieten. A presto
14 oktober 2018 beoordeeld

Het was meer dan een jaar geleden dat we hier nog eens waren, dus we gingen vol verwachting, terugdenkend aan ons vorige bezoek en hopend op iets evenwaardigs.
Jammer genoeg was dat niet het geval. We werden neergezet aan een vensterbank (mensen die hier ooit geweest zijn weten perfect wat ik bedoel), een vreemde, weliswaar originele maar oncomfortabele eetplaats. Ik had bij mijn vorige review geschreven dat ik bij reserveren zou zeggen dat ik daar niet wou zitten, maar ik ging ervan uit dat de gedrochten ondertussen weg waren; maar niet dus. Goed: dat is mijn eigen schuld.

We kozen het 4 gangen verrassingsmenu, maar dat was deze keer niet zo geweldig (niet slecht, maar ook niet speciaal) maar vooral héél petieterig, en dit zeg ik echt niet snel. De portie-omvang paste eerder in een uitgebreid 7 of 8-gangen-menu, maar in het geval van 4 gangen hoort tenminste het hoofdgerecht iets copieuzer te zijn. Ook het nagerecht was best lekker, maar krenterig.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat deze zaak in tegenstelling tot vorig jaar onder de knoet zit van de kwaaie boekhouder met een opgestoken vingertje, in die mate dat het zwaar afbreuk doet aan de swingende, zuiderse beleving van weleer. Jammer.

Filosofia L, Eigenaar van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 14 oktober 2018

... wat een verhaal.

7 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als wij hier reserveren zijn wij altijd zeker dat het in orde zal zijn.
Het eten is heerlijk en de bediening verloopt heel vlot.
Niet super groot waardoor het super persoonlijk aanvoelt en des te meer gezellig is.
Een aanrader!

Mille grazie....

Van het filosofia team

29 september 2018 beoordeeld

Op een vrijdagavond gaan eten in La Filosofia. De zaak zat gezellig vol, de bediening was erg vriendelijke en vlot. Menukaart met veel variatie en wijnkaart met veel keuze. Alles aan zeer correcte prijzen. De zabaglione is een échte aanrader. Tot slot : een erg mooi interieur met enkele fijne halfronde tafels tegen ramen!

Mille grazie

Van het hele filosofia team...

12 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Delisiozo!

Een beter woord om de Italiaanse keuken te omschrijven, bestaat er gewoonweg niet!
Dat de Italiaanse keuken meer te bieden heeft dan pizza en pasta, kan je hier echt wel ontdekken.
De smaakpapillen worden hier enorm in de watten gelegd met topgerechten vol zinderende smaaksensaties!
Een echte aanrader!!!!
Ik krijg er nooit genoeg van

10 september 2018 beoordeeld

Gezeten in de kelderverdieping, veel te lang moeten wachten( 1 u20 min) terwijl men er zou moeten voor zorgen als men in de kelder zit dat wachttijd beperkt wordt.
gegeten schotels geen super kwaliteit.

Filosofia L, Eigenaar van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 11 september 2018

1u20 minuten gedineerd, niet moeten wachten. Klein verschil maar groot detail.
Waarom zou iemand in de gewelfde kelder sneller moeten bediend worden? Alles verloopt zoals normaal. Van het moment u besloten heeft wat u eet word de bestelling opgenomen en bereid , of u nu in de kelder zit of niet.
Gegeten schotels geen kwaliteit. Tja de recensies geven antwoorden hier zelf op.
Wees blij dat u een plekje had in de zaak inplaats omdat u in de kelder zat ons door het slijk te halen!

Reizigers die La filosofia bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In La filosofia geweest? Deel je ervaringen!