“Prima Italiaan bovengemiddeld ”
Beoordeling van La filosofia

La filosofia
Geclassificeerd als nr. 38 van 474 Restaurants in Leuven
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: La filosofia, Bij ons eet je Italiaans met een tikkeltje eigen filosofie. Iedereen is bij ons welkom en kan van kwaliteitsvolle keuken genieten. Iedereen van is welkom en je kan van een glaasje wijn met bruschetta tot pizza tot uitgebreid dineren genieten. A presto
25 februari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Zaterdagavond hebben we met onze jongste zoon van 14 aldaar een tafeltje gereserveerd.
Pizza en spaggetti gegeten, rode wijn erbij en het was allemaal ‘bellissimo’. Mooi gezellig interieur, doordacht, sfeervol, goed licht, daardoor ook leuk mede publiek. Goed gemaakte pizza ‘s en idem spaggetti. De eigenaar zelf bedient en roept af en toe zijn Italiaanse salvo s wat hij moet hebben en loopt drukdoende tussen keuken achter en bar voor tussen tafeltjes door heen en weer. Hij zou het wat relaxter mogen doen wat mij betreft, brengt zo toch een beetje drukte stress over op de bezoekers maar is een op een aan de tafel absoluut een vriendelijke Italiaan en bedoelt het allemaal wel goed. En dat wordt ook zonder meer goedgemaakt door zijn roodharige echtgenote, vast een Vlaamse, een wonderschone verschijning die ook heen en weer dribbelt. Wat mij betreft een fijn sfeervol en goed restaurant met toegewijde eigenaren en zeer tevreden over ons avondje Sera Italiana..

Datum van bezoek: februari 2018

20 februari 2018 beoordeeld

Reserveren moet via de website...oei, je wil voor 5 personen reserveren...en je hebt alleen de keuze tussen 1 - 2 - 3 of 4 personen...OK-dan voor 4 personen gereserveerd - dit ging dan ook alleen maar als we 80 euro voorschot betaalden. (ik weet dat dit meer en meer gedaan wordt en ik begrijp ook waarom- maar toch geeft dit geen leuk gevoel). Daarna proberen te bellen voor een 5de persoon eraan toe te voegen en na verschillende pogingen hadden we eindelijk de reservatie rond. Oef !!! Tot daar de wat moeilijke ervaring.
Ondergrondse parking op een paar meter van het restaurant= praktisch.
Gezellig restaurant - voldoende keuze (niet overdreven) - en alles wel mooi -verzorgd en verfijnd opgediend. Het eten was lekker - de bediening liep vlot en was aangenaam.
't is waar - de pasta is vers - het vlees was perfect bleu gebakken (zoals gevraagd) - en ja, daar hoort een prijskaartje bij. We hebben een aangename avond gehad en lekker gegeten. En wat de porties betreft: het hoofdgerecht is voldoende (niet té weinig, maar ook geen super grote porties), maar zo blijft er een plaatsje over voor het dessert;)

Datum van bezoek: februari 2018
28 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Vrijdag 26 januari voor de eerste keer geweest.
Spijtig dat we dit niet eerder ontdekt hebben, het was top.
Vriendelijke bediening, mooi interieur en uitgebreide keuze wat zeker niet makkelijk zal zijn aangezien alles zelf vers wordt gemaakt.
De producten die gebruikt worden zijn duidelijk van het hoogste niveau.
Wij gaan heel vaak op restaurant, en snappen de recensies die slechts 1, 2 of 3 sterren krijgen absoluut niet!
We kregen een tafeltje voor 2 aan het raam, superleuk en origineel.
De muziekkeuze maakte het af.
Hier gaan we zeker snel terug!

20 januari 2018 beoordeeld

Avondje met 4 personen italiaans à la carte: elk van ons aangenaam verrast door de verfijnde Italiaanse keuken.
Vriendelijke bediening,
rustig tafelen,
goede wijnkaart.

10 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Best even bellen voor reservatie want altijd veel gegadigden, en terecht. Steeds hartelijk begroet door gastheer en gastvrouw. Vriendelijk personeel en heerlijke keuken. Menu verandert regelmatig waardoor je altijd wat nieuws kan proberen. De taglieri is top en heeft voor iedereen wel wat wils. Absoluut een aanrader.

Datum van bezoek: januari 2018

Reizigers die La filosofia bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In La filosofia geweest? Deel je ervaringen!