“Verfijnde, gastronomische italiaanse keuken”
Beoordeling van La filosofia

La filosofia
Geclassificeerd als nr. 44 van 448 Restaurants in Leuven
Keukens: Italiaans
Geschikt voor: Romantisch
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: La filosofia, Bij ons eet je Italiaans met een tikkeltje eigen filosofie. Iedereen is bij ons welkom en kan van kwaliteitsvolle keuken genieten. Iedereen van is welkom en je kan van een glaasje wijn met bruschetta tot pizza tot uitgebreid dineren genieten. A presto
20 januari 2018 beoordeeld

Avondje met 4 personen italiaans à la carte: elk van ons aangenaam verrast door de verfijnde Italiaanse keuken.
Vriendelijke bediening,
rustig tafelen,
goede wijnkaart.

10 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Best even bellen voor reservatie want altijd veel gegadigden, en terecht. Steeds hartelijk begroet door gastheer en gastvrouw. Vriendelijk personeel en heerlijke keuken. Menu verandert regelmatig waardoor je altijd wat nieuws kan proberen. De taglieri is top en heeft voor iedereen wel wat wils. Absoluut een aanrader.

7 januari 2018 beoordeeld

We moesten verplicht om 18u daar zijn, wij waren stipt. Nog een geluk dat we niet zoals andere mensen de kelder invlogen.We mochten echter geen menu kiezen, waarvoor we speciaal gekomen waren, ondanks ons protest dus verplicht à la carte, wat véél duurder uitvalt.
(Zéér klein)voorgerechtje (3 kleine gamba's, ijskoud) pas na een uur gekregen, zaak zat helemaal niet vol. Service draaide vierkant ! Vuile borden bleven 20 min staan.
Intussen brood met olijfolie(die druppelsgewijs telkens moest bijgevraagd worden).
Zeer onvriendelijke uitbaters (vrouw is na oplopende ruzie met patron naar huis gegaan).
Om 19.40 eindelijk hoofdgerecht gekregen (we moesten om 20u buiten), 32 euro voor stukje vlees van 110-120gr, waarvan de helft is terug gegaan wegens vet en pezen.
Patron wou niet aan tafel komen op onze vraag, terwijl ze héél goed wisten dat er vanalles fout liep. De jonge italiaanse ober is zich menigmaal komen excuseren.
We zijn dan noodgedwongen, na in verhouding té dure rekening, met grote honger ergens anders moeten gaan eten waar ze wél vriendelijk waren en correcte borden serveren. Jammer !

Filosofia L, Eigenaar van La filosofia, reageerde op deze beoordelingGereageerd 10 januari 2018

Beste,

Laten we starten met wat duidelijkheid.
U tafel was om 20 uur gereserveerd. Dagen op voorhand. U belt die dag waarop wij duidelijk zeggen dat u kan komen als u wil maar dat u tijd is beperkt. Dus dat is een vrije keuze van u, wij hebben u duidelijk verwittigd. Eens aan tafel willen jullie een degustatie menu van 6 gangen, er is duidelijk verteld dat dit niet gaat omdat u tafel is bezet, er was voor een menu tijdsgebrek. Maar neen er blijft tegen onze obers gediscussieerd worden. Tot zelf onbeschoft. Dan ten eerste zijn het u zaken niet, maar ik en mijn echtgenote waren alles behalve aan het discussiëren, ze was ziek tot zelf flauw. Ze is gaan zitten tot het beter was om zo door naar huis te gaan. U gerecht de gamba van mazzarre, met koude burrata en gepofte tomaatjes is een lauw gercecht, als de gamba gegrild worden zal dit alles behalve ijskoud zijn geweest maar ja iedereen in de zaak wist dat er commentaar zou komen! Voor we de hoofdgerechten uitgaven wisten we ook al dat er commentaar zou komen. Even een weetje het beste vlees in de wereld heeft pezen en is marmerig. 110 g? Amaai onze porties worden afgesneden op 220g, fassona piemontese ennin schijfjes gesneden. Maar ja u had waarschijnlijk ook een weegschaal mee. U hebt een kelner zo behandelt dat die tot bijna tranen toe was. U en of u collega’s hebben naast iedereen in het restaurant meermaals gezegd dat jullie tv producers zijn, dokters bussinessmannen..... hebt u een profileringsdrang ? Wie u ook bent gedraag u.
Waarom ik niet aan u tafel ben geweest is maar 1 reden, dat het zeer onbeschoft was wat u deed met mensen. En dat was het enige wat ik zou gezegd hebben! Wat u ook zou tegen mij hebben gezegd het was gebakken lucht geweest. Charme en respect maken de man, niet die dat denkt dat hij de man is. Oh ja ik zou ook 12000 man missen door u..... liever niet danku , ik hou vast aan het toffe cliënteel die oprechte opmerkingen maakt maar altijd in respectvorm.

6 januari 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Ons diner in La Filosofia was ok zonder meer. Niet echt gastronomisch, gerechten die je makkelijk zelf kan maken. Vrij afgemeten porties. Te prijzig voor het niveau.

26 december 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Beperkte kaart met toch veel interessante gerechten. Wij namen het lunchmenu. Lekkere echt authentieke Italiaanse smaken. Beetje gedurfd en eigenwijs (of eigentijds), geen simpele doordeweekse bordjes zoals je ze overal vindt. Maar vooral lekker. Goeie Prosecco, goeie wijnkaart met een aantal wijnen per glas. Toffe bediening. Eigenlijk alles wat je verwacht van een goed Resto. Prijs is iets hoger dan de gemiddelde Italiaan, maar het eten is ook veel beter dan die gemiddelde Italiaan.
Wij geven zelden een vijf score. Die mag hier wel. En of we terugkeren...!

Reizigers die La filosofia bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In La filosofia geweest? Deel je ervaringen!