“Fijn Resaurant”
Beoordeling van Restaurant EssenCiel

Restaurant EssenCiel
Geclassificeerd als nr. 28 van 473 Restaurants in Leuven
22 september 2018 beoordeeld

Na wat zoeken hier op Tripadvisor besluiten we hier te gaan eten. We eten die avond buiten op het kleine terrasje (3 tafeltjes) in het drukke maar gezellige restaurantstraatje.
We opteren voor het 6 gangen menu. (Er is geen a la carte) maar een keus in 5 of 6 gangen van verfijnde gerechtjes. De aanzet van de 1e gerechtjes is vlot te noemen. Mooie amuses. De toon voor een goed diner is gezet. Voor het gerechtje met de bloemkool en het zacht gegaarde dooiertje zou ik direct terug keren. De bouchot mosseltjes iets teveel vet/room. maar dat is een persoonlijke keur. De volgende gerechtjes zijn wederom verfijnd en met zorg bereidt. Het moet voor de chef geen sinecure zijn om op dit kleine oppervlak en met deze hoeveelheid gasten zoveel gerechtjes te produceren. Het tempo zakt wat gedurende de avond, soms iets te lang, maar gezien het geheel neem ik dat absoluut niet als minpunt. Wij zien op de gevel dat ze naar een ander adres verhuizen. Gezien de kwaliteit van het restaurant kan ik me voorstellen dat op een andere locatie het niveau van het restaurant beter uit de verf zal komen. (neemt niet weg dat het straatje gezellig is). Hoop zeker nog eens terug te komen.

24 juli 2018 beoordeeld

Een parel in hartje Leuven : heerlijk gevarieerd menu met zeer verse ingerdiënten, lekkere wijn en dit alles met zeer goede bediening. TOP.
Wij komen zeker terug!

19 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hun zomermenu is geweldig lekker en past bij dit geweldige weer.
Het begint bij de eerste 2 voorgerechten die koud en lekker fris zijn maar tegelijkertijd ook geweldige smaakbommen zijn.
Daarop volgt een lekker visgerecht dat u naar de zee brengt en het eindigt met een stuk lekker rundvlees dat een bbq-gevoel opwekt.
Afsluiten gebeurd met een fris dessert waarin de zomersmaken overheersen.
Dit was voor mij het ideale zomermenu.

9 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Essenciel is een gastronomisch restaurant met een klassieke keuken met kwaliteitsproducten en met invloeden uit de nieuwe wereldkeuken. Klein maar gezellig restaurant. Op de wijnkaart ook enkele niet-Franse wijnen zoals Italië, Oostenrijk,...

7 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een heel fijne avond doorgebracht. We aten een heerlijk lekker (vast) menu, waarbij alles even lekker was. De wijnen waren eveneens excellent. Bediend door een jonge kok die de keuken en de tafelbediening combineert. De details klopten, verse ingredienten en heerlijke smaakcombinaties zonder het ver gezochte en overbewerkte waar vele restaurants in deze klasse zich aan bezondigen. 15/20 in de Gault&Millau, maar voor ons zeker een 17 waard.
We gaan hier zeker terug.

Reizigers die Restaurant EssenCiel bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In Restaurant EssenCiel geweest? Deel je ervaringen!