“Kleine hap na een flinke wandeling in een gehele dag kille motregen”
Beoordeling van Taverne In Den Rozenkrans

Taverne In Den Rozenkrans
Geclassificeerd als nr. 179 van 454 Restaurants in Leuven
Keukens: Belgisch
15 maart 2020 beoordeeld

Infrastructuur: Tja... Dit is een speciale locatie waar een ziel in schuilt. Binnen op het domein van de Abdij van Vlierbeke. Ik kan me voorstellen dat in de zomer het terras propvol zit van wandelaars en fietsers. Het decor is gebruikt voor de film "De heren van Zichem" en spreekt historiek uit. Alleen al voor dit moet je eens binnen gaan.
Opdat we een gehele dag in een kille motregen hebben gewandeld (17Km) wouden we ons wel wat opwarmen. We kiezen dus voor een tafeltje aan de radiator en daar gaat het goed fout. Het is er kil en koud binnen, condens water drupt van de ramen en de chauffage werkt blijkbaar niet. hierdoor kruipt er een koude door ons gehele lichaam en besluiten we om na ons biertje niks meer te eten. Trillend en bevend verlaten we deze zaak... Mss in de zomer nog eens uitproberen?

Bediening: Dit viel bij ons best mee. Een glimlach zou niet misstaan bij de bediening, mss is dit eigen aan de sfeer dat er hangt. Vroeger waren de mensen ook wat norser. Daar kan wel wat aan gewerkt worden. We zijn al andere zaken binnen gestapt waar je meteen een goed gevoel krijgt.

Eten/drinken: We bestellen elk een biertje. Voor mijn vrouw een Karmeliet van het vat en meteen valt ons op dat... Geen origineel glas... Karmeliet van het vat (!) dan verwacht je toch een Karmeliet glas en bovendien is het glas zo vuil dat mijn vrouw eigenlijk geen zin meer had in haar Karmeliet. Tja... het is niet omdat het goedkoper is dan in andere locaties, dat je een vuil glas moet krijgen. Ompdat we de prijs mee viel, verwachten we ook geen nootjes, want die zagen we nergens staan. Daar gaan we dus geen oordeel op schrijven. Doch is een proper glas het éérste wat je verwacht in een horeca zaak. Pijnpuntje dus...

Besluit:
Ik weet niet of we hier nog gaan terug komen. Als je glas al niet proper is... wat is de rest dan?
We onthouden altijd de uitspraak:" de éérste indruk is je visite kaartje..."
En daar hebben ze in deze zaak geen goede indruk op ons na gelaten.
Doorkluimt van de kou en met een vuil glas in onze gedachten zijn we hier weg geaan en dit is niet zo optimaal om nog terug te komen. Ook al zijn we van mening dat iedereen een 2de kans verdient.

Datum van bezoek: maart 2020

18 november 2019 beoordeeld

In de jaren 60 diende het café als locatie voor de film " Wij Heren van Zichem" sindsdien is er weinig veranderd, mooie menukaart met lokale gerechten,fors uitgebreide bierkaart. Wondermooi authentiek decor.
Hier komt men vooral voor de ongedwongen sfeer van vervlogen tijden.
Alleen al de wondermooie locatie binnen de muren van de schitterende Abdij van Vlierbeek is een bezoekje waard.
Aanrader voor mensen die houden van nostalgie en romantiek.

Datum van bezoek: oktober 2019
9 september 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

We hadden onze voorbereidingen voor de rommelmarkt afgewerkt en vonden dat we een hapje verdiend hadden in de rozenkrans. Aangezien ik echt een liefhebber ben van salade met warme geitenkaas gingen we er ook voor. Hoewel ik liever geen spek heb, deed ik niet moeilijk. En wat een geluk. Heel veel verse groentjes en lekkere kaas. Een echte aanrader!

Datum van bezoek: september 2019
29 augustus 2019 beoordeeld

Gezellig cafeetje, vooral het terras. uitgebreide bierkaart, maar heb ooit eens 40 minuten moeten wachten op mijn bestelling (een gewoon biertje). Obers doen soms alsof ze je niet zien.
Het eten is er wel lekker

Datum van bezoek: juli 2019
31 juli 2019 beoordeeld

een heel mooie locatie met een heel mooi terras aan de abdij van vlierbeek ,
de bediening verliep heel vlot en de dame was zeer vriendelijk .De kaart is zeer uitgebreid en het eten is heel lekker .Zeker eens een bezoekje brengen als je in de buurt bent . Luc v Deinze

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Taverne In Den Rozenkrans bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant

In Taverne In Den Rozenkrans geweest? Deel je ervaringen!