“Heerlijke tanjin en gebakjes die je blijven verbazen te samen met een vriendelijke gastheer”
Beoordeling van Medina Leuven

Medina Leuven
Laat maaltijden bezorgen
Geclassificeerd als nr. 113 van 518 Restaurants in Leuven
Prijsklasse: € 5 - € 60
Beschrijving: Als je niet in Marokko kunt geraken, probeer dan ons restaurant in Leuven om zijn heerlijke keuken te ervaren. Lammerenvlees, couscous, pastillas, tajines, Marokkaanse thee en nog veel meer delicatesse.
26 februari 2019 beoordeeld

Ik ga al vijf jaar naar Medina en het eten blijft mij verbazen, zelfs verrukken. Buiten een slechte dag gerekend, maar die zijn zeldzaam. Blijkbaar was 23 februari zo'n dag, lees ik hier. Jammer, maar de overige 364 dagen van het jaar hoor ik enkel maar mensen die vol lof spreken over de unieke smaken van zowel de Doenia thee, de lamstanjin met pruimen en niet te vergeten: zijn echte Marokkaanse koffie en patisserie met een nasmaak die je blijft .... boeien.

Datum van bezoek: februari 2019

26 januari 2019 beoordeeld

De kaart is niet heel uitgebreid, maar daarom ga ik ervan uit dat alles wat er op staat ook echt lekker zal zijn. Wij (een groep van 3 personen) namen de Mezze voor 2 a 3 personen. Drinken kan je niet bestellen, maar je krijgt gratis munt thee bij het ontvangst en bij het eten krijg je een kan met munt/citroen water.
Het eten kwam relatief snel en was zeer lekker. Deze schotel was perfect genoeg voor ons 3'en. Maar voor grote eters zou dit wat aan de weinige kant zijn geweest.
Ik kom hier zeker nog eens terug!

Datum van bezoek: januari 2019
26 december 2018 beoordeeld

Gereserveerd om 18u30 met 8 personen. Eerste indruk van het interieur: zeer vuil. Vlekken op het tafellaken, op de menu, op de muur. Zolang het eten maar goed is dachten we. Na een halfuur werd onze bestelling opgenomen. Naar drank werd er niet gevraagd, iedereen krijgt muntthee. Iets anders is niet mogelijk.

Het eten kwam na 2u(!!) aan tafel. De tajines met kip waren zeer pover. Een stuk kip met wat wortel en een heleboel erwten. De tajine met kefta was amper eetbaar. Na twee happen was de hoeveelheid komijn al teveel op nog met smaak te eten. Van de 8 personen was er niemand echt tevreden over wat we kregen.

Misschien is deze plaats ideaal voor een muntthee in authentieke setting, maar voor een diner raad ik dit allesbehalve af.

Datum van bezoek: december 2018
13 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Erg lekker gegeten. De eigenaar onthaalt je alsof je bij hem thuis bent. Vol passie vertelt hij over hoe hij kookt. De ervaring is compleet anders dan in een standaard restaurant en voor deze kleine prijs een pareltje in Leuven.

Datum van bezoek: oktober 2018
19 maart 2018 beoordeeld

De inrichting me meteen terugdenken aan mijn reis Marokko. Zowel het voorgerecht als de tajine waren heerlijk (en ideaal voor vegetariërs). Ook qua prijs meer dan in orde!

Datum van bezoek: maart 2018

Reizigers die Medina Leuven bekeken, bekeken ook

Leuven, Vlaams-Brabant
Leuven, Vlaams-Brabant

In Medina Leuven geweest? Deel je ervaringen!