“TOP!”

Geclassificeerd als nr. 6 van 988 Restaurants in Gent
Prijsklasse: € 109 - € 139
Keukens: Europees
25 november 2023 beoordeeld

Schitterende keuken, sober, uitermate smaakvol en zonder poespas. Vriendelijke en professionele bediening een adres om te koesteren!

Datum van bezoek: november 2023

12 oktober 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een ervaring was Oak! Van de amuses tot het dessert kregen we gerechten voorgeschoteld van zeer hoog niveau. En dit alles met een zeer familiaire bediening, in het bijzonder de sommelier die haar passie voor wijn op een zeer spontane manier overbrengt! In vergelijking met andere 1 sterrenzalen is deze voor ons toch wel een van de betere in hun categorie. Eén echte aanrader!

Datum van bezoek: oktober 2023
6 oktober 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Hier kom je om complexloos te genieten van de kunsten van meester Marcello Ballardin. Vanuit zijn piepkleine keuken tovert hij meesterwerkjes op de borden, stuk voor stuk smaakvol en steeds perfect begeleid door wijnen voorgesteld door een sommelier die weet waarover ze het heeft. Overigens, de zaalcrew bestaat uitsluitend uit vriendelijke jongedames die zich vlot en geluidloos van hun taak kwijten. We hadden het ongeluk om op het verdiep te moeten plaatsnemen…in een ‘kamer’ met zicht op…nou ja…de niet zo frivole omliggende ‘gebouwen’. Dit is meteen het enige puntje van kritiek…de ligging van de zaak is niet meteen te situeren in de meest sexy hoek van Gent en in een pand dat zich eigenlijk niet leent voor zo’n topzaak. Chef Ballardin verschijnt af en toe eens in de zaal en gaat hier en daar zélf de gerechtjes afwerken aan tafel; ‘hier en daar’ kan dus een ontgoocheling zijn voor mensen die de chef ook eens een complimentje willen geven aan hún tafel als hij net niét aan hun tafel verschijnt… Je gaat hoe dan ook met een glimlach huiswaarts na het genieten van zoveel vakkunst op je bord. Spijs wel op voorhand je rekening…je bent hier dan ook in een topklasse zaak.

Datum van bezoek: oktober 2023
24 juli 2023 beoordeeld

Na een paar weken wachten was het eindelijk zover we konden gaan tafelen bij Marcelo Ballardin in the Oak in Gent.
We werden ontvangen door een paar leuke dames die ons naar de tafel brachten .
Modern aangenaam decor met zicht op de open keuken , er is ook nog een verdiep maar we hadden het geluk de chef en zijn team in actie te zien op het gelijkvloers.
Ons oog viel op het lunchmenu van 5 gangen.
Zoals de foto’s in bijlage tonen, waren de gerechten een streling voor het oog en een prikkeling van de tong.
De prijs lag in de verwachting van een sterrenzaak maar er zeker niet over.
Wij kijken al uit naar ons volgende bezoek.

Datum van bezoek: juli 2023
    • Sfeer
22 juni 2023 beoordeeld

Dit restaurant is een absolute aanrader voor de liefhebbers van de fijnere keuken, je voelt dat dit een goed geolied team is die dit met liefde doen. Een aaneenschakeling van smaakexplosies.

Datum van bezoek: april 2023

Reizigers die Oak Restaurant bekeken, bekeken ook

Gent, Oost-Vlaanderen

In Oak Restaurant geweest? Deel je ervaringen!