Vandaag geopend: 10:00 - 17:00

vanaf 124,10 US$
vanaf 162,40 US$
vanaf 53,40 US$
Beoordeeld op 12 februari 2018 via mobiele applicatie

Één der beroemde 3 torens van Gent, vlak aan de Korenmarkt, pal in het centrum van Gent. Gratis. Af en toe activiteiten, helaas ook flauwe en dure kerstman tijdens kerstmarkt. Voor de rest geen idee waarom hier zo weinig bezoekers komen. Soms jammer.

Datum van activiteit: februari 2018
Beoordeeld op 6 februari 2018

In de grijze Doornikse steen vormt deze vroeg Gotische Kerk de oudste toren van de drie torens die de skyline vanGent bepalen. Ga binnen langs de zijdeur en verder naar het links midden van de kerk, dan sta je tussen twee werelden. Rechts nog steeds religieus en waar regelmatig orgelmuziek geoefend wordt. Neem de tijd om links door de glazen wand het 'wereldlijke' deel te bekijken met zijn kleurrijke en sobere restauratie(Dit deel is 1 WE in de maand open). Een wereld van verschil

Datum van activiteit: september 2017
Beoordeeld op 27 januari 2018 via mobiele applicatie

Prachtige kerk midden in Gent. Wij hadden geluk dat het orgel ten tijde van ons bezoek werd bespeeld door een jongedame, dat maakt een bezoek toch wat meer bijzonder. Indrukwekkend geheel met mooie beelden en architectuur.

Datum van activiteit: januari 2018
Beoordeeld op 18 november 2017 via mobiele applicatie

Bijzonder aan deze kerk is dat je achter het altaar langs kunt lopen. Normaal is daar een absis. Kerk is nodig aan een renovatie toe. Toch de moeite waard om eens binnen te kijken.

Datum van activiteit: november 2017
Beoordeeld op 12 oktober 2017

Deze kerk is bijna het tegendeel van de kathedraal, maar zeker de moeite van een kort bezoek waard. De kerk is kleiner en deels ontoegankelijk, maar de moeite van het bekijken waard.

Datum van activiteit: oktober 2017