“Absolute top in België”

Vrijmoed
Geclassificeerd als nr. 18 van 1.568 Restaurants in Gent
Keukens: Belgisch
21 april 2024 beoordeeld

We hebben deze plaats reeds verschillende keren bezocht, en geen enkele keer is het al wat minder geweest. Dit is volgens mij prijs/kwaliteit een van de betere restaurants in België.
Absolute top; met een speciale vermelding voor de vegetarische menu.

Datum van bezoek: april 2024

22 maart 2024 beoordeeld via mobiele applicatie

Ik kom hier superlatieven tekort voor dit adembenemend gastronomisch avontuur. We hadden de vegetarische 7-gangen menu genomen en dit was werkelijk het beste plantaardige kookgebeuren dat we ooit hebben mogen ervaren. De bediening was vriendelijk, zelfs hartelijk en gelukkig niet te stijf. Er was geen enkel gerecht waarvan je kon zeggen dat het een beetje minder was, integendeel, elke amuse en schotel bleef ons verbazen en zelfs wegblazen. Het servies was eerder gewoontjes, maar misschien was dit een bewuste keuze. Voor mij was dit het enigste verschil tussen een twee en een drie sterren restaurant. Het tempo van het opdienen van de verschillende gerechten was strak en perfect getimed,gewoonweg zalig. Een absolute must visit voor vegetarische foodies !

Datum van bezoek: maart 2024
8 maart 2024 beoordeeld

Na reeds verschillende malen een poging te hebben gedaan om bij Vrijmoed een tafeltje te reserveren, waarbij we steeds op een volgeboekte agenda stootten, zijn we er deze week eindelijk in geslaagd een vijfgangen menu te boeken.
Wat een beleving!
Perfectie vanaf het binnenkomen tot het buitengaan; wie wil toetsen wat het verschil is tussen een twee sterren en een één ster restaurant zal bij Vrijmoed hierop een antwoord vinden. Het is alleen niet duidelijk wat Michael en zijn team nog meer kunnen doen om tot een derde ster te komen. Of toch misschien, een lift voorzien ipv de steile keldertrap naar de toiletten.
Elk gerecht was een Waw-ervaring voor ons en onze tafelgenoten. Ongelofelijke smaakcombinaties maar dan telkens zonder enige zweem van gekunstelde smaakboosters: enkel en alleen authentieke, uiterst fijne en geraffineerde smaken. Je moet maar eens proberen een dessert te brengen op basis van spinazie…..en hiermee de ganse tafel te verbluffen.
Ook dienen we de keuze van de wijnen te belichten, een echte ‘’ pairing’’ zoals we zelden tegenkwamen. Vooral de lichtzoete Moezel Spätläse bij het dessert kon er niet beter bij bedacht worden. En een pluim voor de sommelier die echt alles van de wijnen, de wijnhuizen, cépages en hun percentages, veroudering, lagering en vergelijk met naburige domeinen, haarfijn uit de doeken doet.
Tevens de perfecte bediening door uiterst vriendelijke en warme mensen die alom tegenwoordig waren doch zonder dat we het merkten.
Wat zijn we gelukkig in dit culinaire landje te leven en dankbaar dat zo'n adressen het ons mogelijk maken van de hoogste gastronomische geneugten te genieten.
Bedankt Michael !

Datum van bezoek: maart 2024
29 februari 2024 beoordeeld

We gingen erheen in de hoop een bijzondere ervaring te mogen meemaken. Wel, het restaurant heeft die belofte helemaal waargemaakt.
We zijn zeer onder de indruk van de vriendelijkheid en de stijlvolle ontvangst, van de charme van het pand , van de tijd die de chef nam om achteraf een korte babbel te komen slaan.
Maar meest nog waren we enthousiast over wat er op het bord getoverd werd, van de starters tot en met de desserten. We konden er echt geen minder moment in ontdekken. Smaak- en zicht: het zat allemaal tot in de perfectie goed.
Voeg daarbij nog een erg geslaagde keuze van food- en winepairing aan toe, en we kunnen zeggen dat we zonder meer één van de beste ervaringen van de laatste jaren achter de rug hebben.
Het kost wat centen, maar je krijgt er echt ook iets voor in de plaats dat meer dan de moeite waard is.

31 januari 2024 beoordeeld

De ervaring bij Restaurant Vrijmoed was buitengewoon. Van het voortreffelijke eten tot de verfijnde service, alles was van een uitzonderlijk niveau. Bij binnenkomst werden we verwend met heerlijke amuses en een uitgebreide selectie aperitieven. Bij het kiezen van de menu's, van het Vrijmoed-menu tot het vegetarische menu, werd er moeiteloos rekening gehouden met de voorkeuren van elke gast, inclusief supplementen.

Het eten was fenomenaal, vooral de knolselderij in zoutkorst was wellicht het beste dat ik ooit heb geproefd. De wijnen pasten perfect bij beide menu's en soms was het verschil tussen eten en wijn bijna niet te onderscheiden vanwege de uitmuntende combinatie. De sommelier was zeer deskundig en deelde zijn kennis met veel enthousiasme.

De service was attent; ik hoefde bijvoorbeeld geen enkele keer zelf de deur naar het toilet te openen. Het personeel was professioneel wanneer nodig en zorgde voor een ontspannen sfeer aan tafel. Kortom, het eten was voortreffelijk en de service was uitstekend. Zelfs de chef kwam aan het einde persoonlijk langs om naar onze ervaring te luisteren. Zeker de twee Michelinsterren waard!

Datum van bezoek: februari 2024

Reizigers die Vrijmoed bekeken, bekeken ook

In Vrijmoed geweest? Deel je ervaringen!