“Bruin café met lekker bier.”
Beoordeling van t Gouden Mandeke

t Gouden Mandeke
Geclassificeerd als nr. 205 van 1.020 Restaurants in Gent
Keukens: Belgisch
4 weken geleden beoordeeld

Druk bezocht café met goede bierkaart tegen toch betaalbare prijzen. Voornamelijk dames achter de bar waarvan enkelen keihard werken om het allemaal bij te houden en anderen vrolijk met elkaar staan te keuvelen en de gasten laten wachten.

Datum van bezoek: november 2018

3 augustus 2018 beoordeeld

Aan alle muzikanten/bands die in dit café willen spelen, geef ik één goede raad. Als je niet in Gent woont of als je niet alles te voet mee kan nemen, doe dit dan niet.

Ik speelde normaal afgelopen zondag in café 't Gouden Mandeken. Dit was afgesproken in januari 2018. Er werd afgesproken dat ik 50 euro zou krijgen, maar dat ik zelf voor de audio-installatie moet zorgen. Ik wist dat ik er niet veel aan zou verdienen, maar wou dit toch doen voor de 'kunst van het vak'. Mijn muziek is mijn passie en ik deel het graag met een nieuw publiek.

Toen ik aankwam, bleek het café pal in de autovrije zone in Gent te liggen. Sinds januari stuurden we verschillende e-mails over en weer, maar informatie over de onbereikbaarheid van het café werd niet gegeven, hoewel men wist dat ik met de auto uit Antwerpen zou komen én een audio-installatie meesleurde op vraag van hen. Ik heb me in de dichtst mogelijke straat gestationeerd met vier pinkers op (het Gewag) om te informeren in het café waar ik me best parkeer om uit te laden. Ik kreeg te horen: 'Heb je een vergunning aangevraagd? Nee? Oei, dan gaat dat niet'. En er werd niet meer tegen mij gesproken. Ik was in de war en vroeg enkele mensen rondom mij om advies. Niemand wist raad. Vervolgens kwam ik terug bij de auto en heb ik een boete opgelopen door met vier pinkers te staan op een niet-reguliere parkeerplek. Opnieuw informeren enkele van de personen die naar het café kwamen om naar mijn optreden te komen luisteren naar een oplossing, maar zonder resultaat. Vervolgens heb ik 30 min rondgereden op zoek naar een parkeerplaats in een straal van 3km rond het café, maar deze zijn zo schaars dat er geen enkel vrijkwam. Tot slot heb ik laten weten dat ik geen oplossing zag en ben ik huiswaarts gekeerd.

Het café zei nadien verschillende keren sorry en dat het hun fout was. Ik kreeg volledig gelijk. Echter, ondanks dat ik afgelopen zondag (i) huur voor de audio-installatie betaalde, (ii) met de auto heen en terug ben gereden en (iii) een boete opliep doordat er geen oplossing voorzien was, lieten ze weten dat ik de afgesproken 50 euro niet krijg. Waarom? Omdat het niet binnen de bevoegdheid ligt van de persoon die e-mailt.

Ik las op deze pagina dat eerder dit jaar meerdere bands hetzelfde probleem hebben meegemaakt. Het is dus niet de eerste keer. En net daarom vind ik het heel opmerkelijk dat het nagelaten wordt om op z'n minst op voorhand het probleem toe te lichten of te laten weten dat je als muzikant zelf een vergunning moet aanvragen. Ik heb me van het begin af aan heel flexibel opgesteld, dus het probleem had zo 100% vermeden kunnen worden.

Ik heb het afgelopen jaar op verschillende plekken gespeeld, ook in Gent, maar heb dit nog nooit meegemaakt. Daarom vind ik dat potentieel geïnteresseerde bands het recht hebben om dit te weten. Ik geef bands graag alternatieve adressen in Gent waar je inzet voor een concert wel wordt gewaardeerd. Stuur gerust een PM.

Datum van bezoek: juli 2018
18 juli 2017 beoordeeld

Schande dat klanten die iets in de zaak consumeren moeten betalen om naar het toilet te gaan. Er moest daarvoor namelijk 0,50€ worden betaald. En wij waren niet alleen die deze mening deelden. Daar bovenop vonden we de bediening traag.

Datum van bezoek: juli 2017
5 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie kroeg in zeer authentiek pand. Er is een lastig afstapje en binnen staat het vol met meubilair, dus niet geschikt voor mensen in een rolstoel.
De twee verdiepingen zijn zonder poespas ingericht, alles ademt "oud". Er worden aardig wat verschillende speciaalbieren geschonken, maar geen zeer unieke bieren.
De dames achter de bar hadden het te druk om iedereen aan tafel te bedienen, maar waren zeer vriendelijk.
Al met al een mooie plek om met mooi uitzicht over de pensmarkt een pint te drinken.
Oh en er stond bij ons bezoek geen muziek aan, het stoorde mij totaal niet, want er was rumoer genoeg.
Er is wel een aantal maal per maand live muziek.

Dranken zijn allemaal zeer fatsoenlijk geprijsd (ook niet geheel onbelangrijk)

Datum van bezoek: februari 2017
27 januari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Keuze uit diverse biertjes voor een redelijke prijs. Zowel boven als beneden zijn er zitplaatsen. Drinken moet je zelf halen aan de bar. Gezellige ambiance.

Datum van bezoek: januari 2017

Reizigers die t Gouden Mandeke bekeken, bekeken ook

Gent, Oost-Vlaanderen
Gent, Oost-Vlaanderen

In t Gouden Mandeke geweest? Deel je ervaringen!