“Heel interessant”

Belfry and Cloth Hall (Belfort en Lakenhalle)
Van tevoren boeken
Meer info
9,22 US$*
Vanaf
Belfort of Ghent Entrance Ticket
Geclassificeerd als nr. 11 van 171 dingen om te doen in Gent
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: minder dan 1 uur
19 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Wij vonden dit enorm interessant, voor amper geld.
Veel trappen, maar je kunt ook de lift nemen! Bovenste verdiep zeker doen! Prachtig panoramazicht!!

19 augustus 2018 beoordeeld

Voor een prachtig uitzicht over de stad Gent, vanuit vier verschillende kanten, is de Belfort beklimmen zeker een aanrader! Mijn vriend en ik dachten dat we helemaal naar boven met de trap moesten (zoals bij de Belfort in Brugge), maar je kunt een groot deel met de lift. Naar beneden ga je wel met de trap. Het is fijn dat ze het op deze manier gedaan hebben, want de trappen zijn erg smal en het is dan ook bijna onmogelijk om op die trap zowel naar boven als naar beneden te gaan.
Op de verschillende verdiepingen zijn ook nog een aantal voorwerpen weergegeven en uitleg over bijvoorbeeld het maken van de klokken, heel interessant!

Tip voor jongeren (19 tot en met 25 jaar): een ticket kost dan maar 2,70! Zeker de moeite waard voor een mooi uitzicht.

29 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Eén van de drie torens die Gent typeren. Toren beklommen, dit is deels met lift en deels met trappen. Beloond met een mooi uitzicht op een heldere en zonnige dag. Documentatie over de beiaard was ook interessant. Tof als je de beiaard hoort luiden als je boven staat. Een must-see in Gent.

2 juli 2018 beoordeeld

Mooie toren om te beklimmen 255 treden.
Halverwege een presentatie over het gieten van de klokken van het carillon. Bovenin kun je, ieder kwartier, zien hoe de mechanische beiaardier werkt.

Bekijk meer beoordelingen
15 juni 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Voor een riant uitzicht over de stad is het beslist de moeite waard om hier met de loft omhoog te gaan. Het interieur van deze
Monumentale Belfry was niet toegankelijk. Jammer want aan de buitenzijde oogt het gebouw imposant en aantrekkelijk

Reizigers die Belfry and Cloth Hall (Belfort en Lakenhalle) bekeken, bekeken ook

In Belfry and Cloth Hall (Belfort en Lakenhalle) geweest? Deel je ervaringen!