Een verouderde infrastructuur die dringend opfrissing nodig heeft in zijn totaal.
Maar persoonlijk hadden we heel wat punten van kritiek, zeker voor de prijs die we betaalden.
Parking is 15 euro voor verblijfsgasten, anders 29 euro voor meer dan 9u (denk ik). Voor die prijs verwacht je een overdekte, veilige, comfortabele parking. Dat is het niet. Heel veel putten en bulten, lijkt niet goed onderhouden. Van de parking naar het hotel een trap die behoorijk stijl is en met wentelingen. Zeker niet praktisch met bagage bijvoorbeeld. Als het regent ben je ook goed nat en je bagage ook. Enige positief punt: er zijn een aantal laadpalen.
Bij het inchecken hadden we ons ticket gevalideerd en de 15 euro betaald. Toen we wilden uitrijden kregen we de melding: gelieve 29 euro te betalen. Hoe kan dit? Ok, het werd opgelost nadat we op de info knop duwden en ons kamernummer moesten geven, maar het zou niet mogen gebeuren.
Inchecken verliep vlot en behoorlijk vriendelijk. Kamer was op het eerste zicht ok, niet enorm ruim maar we bleven ook maar één nacht. Positieve punten: goede wifi, goede bedden, goede TV.
Maar we vonden meer minpunten dan positieve punten. Het bed leek niet opgemaakt, de lakens leken er gewoon opgelegd (toen we de dons naar beneden deden om eronder te gaan liggen, kwam ook al de rest direct mee, het onderlaken hing gewoon over het bed). Heel weinig stopcontacten in de kamer en die in de badkamer werkte blijkbaar alleen als het licht er brandde (resultaat: hoorapparaat niet opgeladen 's morgens). In onze zoektocht naar stopcontacten de nachttafel verplaatst ... het was degoutant erachter, gewoon al jaren niet meer gekuist. Tapijt (al niet ideaal in een hotelkamer) was ook niet proper, zeker niet gestofzuigd voor aankomst.
Voor de prijs die we betaalden mag er zeker een flesje water aanwezig zijn en mag er degelijke koffie te maken zijn op de kamer, geen waterkoker met oploskoffie.
Het was enorm warm op de kamer ondanks dat het airco systeem 18 graden aangaf, het werkte gewoon niet volgens ons, bovendien zat er een washand of een vod of zo in de rooster van de verwarming/airco, maar daar konden wij niet aan. Raam kan niet open, we zaten aan de binnenkant. De kamer voelde enorm doef en onaangenaam en dan was het niet eens een warme dag.
Veel te weinig licht in de kamer, zeker omdat er geen natuurlijk licht naar binnen komt. Geen enkele lamp aan het plafond en geen bureaulamp aan het bureau, daar kon je met moeite je documenten lezen.
Badkamer: heel veel roest aan het bad, een douchegordijn wat onhygiënisch is, een super hoog bad, klein ook, geen douche, douchen in het bad onmogelijk want douchekop hangt helemaal in de hoek, doucheslang niet eens 2 meter lang, geen extra wc-papier, geen afzuiging in de badkamer of hij werkte niet.
Omwille van het EK-voetbal was er een hoekje ingericht waar je de match kon volgen, heel leuk gedaan. Genoten van een match met een drankje erbij, maar jammer dat er geen hapjes te verkrijgen waren voor erbij, of die stonden toch niet op de kaart.
Bovendien moesten we onze drankjes bijna dubbel betalen.
We hadden de menukaart van het restaurant gescand op de kamer, een qr-code. Er lag ook niets van informatie op de kamer over het hotel, de kamer, de faciliteiten, ... alleen die qr-code voor de menukaart.
Er stond oa forel op de kaart en we besloten een tafeltje te reserveren voor 's avonds. Een gigantische teleurstelling. Er stonden amper gerechten op de menukaart: geen voorgerechten, één hoofdgerechten een aantal snacks. Een drankenkaart kregen we niet.
Personeel niet bijster vriendelijk: afruimen terwijl men nog bezig is en zonder vragen, een jongedame (stagiair of in opleiding?) kon amper Engels hoorden we aan de tafel naast ons (waar de man na een halfuur vroeg of zijn dame blanche nog zou komen of niet), lachen kon ze zeker niet.
We bestelden, door de heel beperkte kaart (waarvoor ook geen uitleg werd gegeven) waarop dus de forel niet stond, een steak en een pasta funghi. De steak was voor die prijs een kleine portie (zeker voor een volwassen man), alleen een paar kerstomaatjes erbij, zelfs geen slaatje. De frietjes waren precies stompjes en keihard gebakken, en ook dit was een mini portie (zeker als je dan zag dat aan een andere tafel ze met 2 personen frietjes aten en ze daar een hele grote kom kregen). De pepersaus was ok.
De pasta funghi leek een grote portie, het was vooral veel pasta. Ik heb mijn pasta graag al dente maar dit was gewoon hard. De saus en de champignons moest je zoeken met een vergrootglas waardoor de pasta te droog was. Er lagen 3 schilfers parmezaan op, geen extra kaas erbij geserveerd. Weinig smaak ook, ik peperde bij. Er zat ook pesto door het gerecht wat er niet bij past (het was geen pasta pesto die ik bestelde) en die ik dus wil vermijden doordat ik een darmziekte heb. De gevolgen laten zich raden. Door bovenstaande was voor mij deze pasta ook te hoog geprijsd.
Het ontbijt was ok, niets speciaals, keuze was ok. Bij grote drukte (die we nu niet hadden) zal koffie halen wel een uitdaging zijn (met grote files want er stonden nu al kleine files). Punten voor verbetering: kaartjes bij de warme gerechten dat je niet alle potten moet opendoen om te ontdekken wat erin zit (stond alleen bij de eitjes een kaartje), sneller aanvullen, pannenkoekjes werkten niet, weinig keuze in fruit, betere kwaliteit fruitsap. Ook hier werden borden en glazen afgeruimd zonder vragen en terwijl we nog bezig waren. En ook hier weer vliegen rond onze borden.
Conclusie: voor de prijs die we betaalden was ons verblijf niet ok. We zijn niet van plan nog terug te komen.
(we boekten dit hotel, op eigen kosten, in het kader van een opleiding die er gegeven zou worden en om dus files te vermijden, de opleiding werd geannuleerd, het hotel konden we niet meer annuleren)