29 januari 2018 beoordeeld

Leuk hotel, het neemt je helemaal mee terug in de tijd. Je meent je net in een James Bondfilm te bevinden. De ligging maakt het hotel wel tamelijk prijzig. Het ontbijt is zeer lekker met vers fruitsap! De kamer is erg ruim, wel dien je de trap te nemen om de badkamer te bereiken. Wat ontbrak voor mij was een kleine lavabo aan het toilet. Als je na het toiletbezoek je handen wil wassen moet je de trap op naar de badkamer. Kleine elementen als een wc-borstel en een luchtverfrisser zouden het ook completer maken voor de prijs die je betaald. In het algemeen een heel leuk verblijf gehad met een heerlijk bed om in te slapen. Qua geluidsoverlast van de omliggende kerken merk je weinig.

• Verbleef: januari 2018, reisde met een partner
1898thepost, General Manager van 1898 The Post, reageerde op deze beoordelingGereageerd 15 februari 2018

Beste Femme L,

We zijn inderdaad op een erg unieke locatie in Gent gelegen, in het historisch hartje van de stad.
Bij de verbouwing en het decoreren van het hotel hielden wij de stijl en de structuur van ons mooie neogotische gebouw mee in gedachte. Dankzij dubbele beglazing en extra voorzetramen zijn we er effectief in geslaagd om het stadslawaai niet te laten doorklinken. Het doet ons plezier dat u dit opmerkte.

We hopen u nogmaals in de toekomst te mogen verwelkomen.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen voor de beste kamerprijzen.

Met vriendelijke groeten,

Sven Steijvers - General Manager
1898 The Post, Ghent

3 januari 2018 beoordeeld

We hadden geluk en konden ook als niet-hotelgasten een ontbijt reserveren. Echt een ideale, fijne plek. De moeite meer dan waard. Super lekker, zeer vriendelijk en gastvrij onthaal en personeel. Service met een grote S.

Kamertip: Niet alleen het ontbijt zelf is de moeite, ook de kamer van het ontbijt
  • Verbleef: januari 2018, reisde met vrienden
1898thepost, FO Agent van 1898 The Post, reageerde op deze beoordelingGereageerd 21 februari 2018

Inderdaad. Het is altijd een leuk idee om eens als niet-hotelgast van ons heerlijk ontbijt te komen genieten. Let wel. In het week-end reserveren wij het The Cobbler-ontbijt uitsluitend voor onze hotelgasten.

28 december 2017 beoordeeld

wouw ..... wat een prachtig hotel . Er is hier met zo veel zorg aan de inrichting gewerkt . adembenemend . Ik verbleef in the loft ... grootste kamer van het hotel. een geweldige kamer met een amazing uitzicht. Personeel ontzettend vriendelijk. niet voordelig maar het alles dubbel en dwars waard .
nb : ontbijt is erg knus en heerlijk

Kamertip: mooiste : toren kamer/ of loft
  • Verbleef: december 2017, reisde met vrienden
19 december 2017 beoordeeld

Prima hotel met goede ligging,behalve geluidsinstallatie in kamers langs Kerstmarkt. Op 2 kamers na alle kamers met badkamer trap op ,soort duplex,lastig voor iemand die moeilijk te been is.prima ontbijt.

Kamertip: Kamer in gang paralel met sint Michiel sbrug
  • Verbleef: december 2017, reisde met een partner
1898thepost, Front Office Assistant van 1898 The Post, reageerde op deze beoordelingGereageerd 20 februari 2018

Hartelijk dank voor uw reactie, Guy. 1898 The Post Hotel is een Boutique Hotel dat zijn gasten het jaar door een rustig verblijf tracht te garanderen. Een occasionele geluidsoverlast kan men echter in geen enkele stad vermijden. Door de specifieke architectuur van het postgebouw zag de bouwheer zich vaak genoodzaakt tot een trapconstructie. Maar er zijn wel degelijk kamers beschikbaar voor gasten die minder mobiel zijn. Maak zeker uw voorkeur voor dat type kamer kenbaar, als u dat wenst. Wij hopen alvast u in de toekomst nog te mogen verwelkomen.

30 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Wauw wat een prachtig hotel! Wij hebben al in veel mooie hotels geslapen, maar deze staat zeker in onze top 3. Overal waar je kijkt mooie details en bijzondere antieke spulletjes, zowel in de kamer als in de gangen van het hotel. Ook beschikt het hotel over een “Honesty Bar”, deze bevindt zich boven in he hotel en hier kan men zelf een borreltje pakken en deze vervolgens uiteraard eerlijk af te rekenen bij het uitschenken.

Onze kamer was echt top, van het heerlijke kingsize bed tot de luxe handdoeken, badjassen en de heerlijk ruikende verzorgingsproducten. Zelfs een klein gin-barretje met prachtige fles gin, waar we overigens helaas geen gebruik hebben gemaakt. Het hotel bevindt zich midden in het centrum en onze kamer keek uit op de mooie Korenmarkt. Wij hebben door de dubbele ramen helemaal geen geluidsoverlast ondervonden.

De heren bij de receptie waren echt ontzettend vriendelijk, niets was te veel voor hun en ze gingen voor ons met succes op zoek naar een restaurant met vegetarische menu opties, omdat veel van de betere restaurants al vol bleken te zitten op zaterdag avond. Vooraf wilden we graag nog wat drinken in de cocktailbar van het hotel (The Cobbler). Daar werd door de medewerker van de receptie een tafeltje aan het raam voor ons geadviseerd ivm de grote drukte (reserveren is aan te raden om teleurstelling te voorkomen). Ook de cocktailbar is echt fantastisch ingericht. Ondanks de drukte straalt de hotelbar een soort rust en gemoedelijkheid uit. We zaten heerlijk rustig aan een tafeltje bij het raam, waar we uitkijken over de Lei. De cocktails zijn prijzig maar zeker de moeite! In de ochtend hebben we nog genoten van een prachtig en vers ontbijtje, welke ook wordt gereserveerd in deze prachtige hotelbar. Terwijl we rustig een krantje lazen, maakte de chef onze eitjes klaar en genoten we van het verse brood, de heerlijke kazen en heerlijke salade en verse sapjes.

Dan nog een paar kleine min/verbeterpuntjes, die overigens niets hebben afgedaan aan ons verblijf:
- temperatuur op de kamer was vrij warm en wij kregen deze dmv de airco ook niet koeler
- geen wasbakje op het toilet in de kamer en doordat de badkamer boven was, moesten we dus steeds de trap op om de handen te wassen.
- prijzen van minibar (10 euro voor een reepje chocola? Echt te duur!)

Tot slot: wij zouden dit hotel iedereen aanbevelen. Het heeft ons weekendje Gent echt gemaakt en de service was alles wat je van een 5 sterren hotel mag verwachten. Wij komen graag nog eens terug!

Verbleef: oktober 2017

Fijn dat U zo lovend en tevreden was over ons hotel 1898 The Post, Barbara. Uw feedback kwam recht uit het hart en doet ons daarom des te meer plezier. Ook bedankt trouwens dat u ons attendeerde op een paar minpuntjes..Toen u bij ons verbleef was het hotel nog gloednieuw. En het aangekaarte probleem met de airco, hebben we ondertussen doeltreffend kunnen verhelpen.