“werk in Aalst, wandel er vaak voorbij”
Beoordeling van Belfort

Belfort
Geclassificeerd als nr. 1 van 12 dingen om te doen in Aalst
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Beschrijving eigenaar: Het belfort opent de deuren elke derde zondag van de maand. Gratis toegang van 14 tot 17 uur. Bezoekersgids verkrijgbaar aan 2 EUR. Je kan ook op andere dagen een gids reserveren om het belfort te bezoeken. Kostprijs voor rondleiding van 2 uur = 60 EUR (maximum 20 personen per gids).
15 augustus 2017 beoordeeld

mooi gebouw, imposant, draagt verleden met zich mee, geschiedenis, is leuk om de beiaard te horen over de Grote Markt

7 augustus 2017 beoordeeld

We hadden geluk met het weer, na ons ontbijt op onze huurfietsen naar de Grote Markt. Er was een rommelmarkt, erg gezellig en de terrasjes liepen al vol.

27 juli 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Statisch stukje geschiedkundig bouwwerk en ondertussen ook één van de symbolen van de stad Aalst. De moeite om bij stil te staan.

12 juli 2017 beoordeeld

Vroeger was hier de toeristisch dienst gevestigd. Na het vertrek hiervan kon je het niet meer bezoeken van binnen. Zou nu verandering in komen. Je kan er wel maandelijks de gemeenteraad volgen.

Aalsttoerisme, Eigenaar van Belfort, reageerde op deze beoordelingGereageerd 19 juli 2017

Beste Gert,

Bedankt voor je review van het Belfort. Het klopt inderdaad dat het Belfort vanaf nu opnieuw te bezoeken is. Op dit moment kan dat enkel in groep met gids. De prijs voor de gids is 60 EUR (rondleiding van 2 uur) en dit voor een groep van maximum 20 personen. Op langere termijn zal het Belfort ook voor individuele bezoeken geopend worden. Mocht je nog verdere informatie wensen, kan je steeds terecht in het toeristisch infokantoor op de Hopmarkt of contacteer ons via info@visit-aalst.be !

Bekijk meer beoordelingen
10 april 2017 beoordeeld

Het belfort met het gebiedshuisje bevindt zich op de Grote Markt van Aalst. Links staat de vroegere lakenhal en voor het mooie bouwwerk staat het standbeeld van drukker Dirk Martens. Het belfort zelf heeft een mooie toren met bovenop een klokkentoren.

Reizigers die Belfort bekeken, bekeken ook

Aalst, Oost-Vlaanderen

In Belfort geweest? Deel je ervaringen!