Vandaag geopend: 13:00 - 17:00
Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Fijn gratis museum!

Een museum met voor elk wat wils: Aalst is de stad van carnaval en daar leer je in dit museum veel ... meer lezen

Beoordeeld op 23 oktober 2023
Aagje A
Massemen, België
via mobiele applicatie
Leerrijk

Wij brachten een bezoek aan het museum zeer mooi gebouw, ook de tentoonstelling DNA was heel ... meer lezen

Beoordeeld op 9 oktober 2019
frank g
Aalst, België
Lees alle 36 beoordelingen

Beoordeeld op 14 september 2022 via mobiele applicatie

Echt een waardevol fantastisch museum. Een aanrader voor jong en oud, de kinderen krijgen er niet genoeg van. Er valt zó veel te zíen èn te beleven. Wij bezochten dit al meermaals en wanneer we in Aalst zijn gaan we er gegarandeerd weer op bezoek voor enkele uurtjes, da's genieten.

Datum van activiteit: augustus 2022
Beoordeeld op 15 mei 2022 via mobiele applicatie

Super , heel veel gespreide informatie gaande van de eerste boekdrukkunst via verschillende omwagen naar het hedendaagse karnaval

Datum van activiteit: mei 2022
Beoordeeld op 14 april 2022

Het museum werd volledig vernieuwd. Men kan er doorheen de Aalsterse geschiedenis wandelen.
Zelf Aalstenaar zijnde heb ik toch nog iets bijgeleerd.
Er is tevens een leuk doe-parcours voor de kinderen.

Datum van activiteit: april 2022
Beoordeeld op 29 november 2021

Het is bijna ongelooflijk dat dit gratis wordt aangeboden: een zeer omvangrijke, boeiende en gevarieerde tentoonstelling over de geschiedenis van Aalst en de vele culturele uitingsvormen (waaronder uiteraard het Carnaval van Aalst). Beslist de moeite waard!

Datum van activiteit: november 2021
Beoordeeld op 13 april 2020

Zowel de locatie, het gebouw als de historiek van Aalst zijn de moeite. Ook de aangeboden thema's en exposities zijn zeker aan te raden. Wij deden het met de kinderen en ook zij waren enthousiast....

Datum van activiteit: januari 2020