“Een 4 MAAR... ‘Hinkend op 2 gedachten’ ...”
Beoordeling van Hostellerie De Biek

Hostellerie De Biek
Geclassificeerd als nr. 8 van 158 Restaurants in Aalst
Keukens: Belgisch, Frans
4 augustus 2018 beoordeeld

Een mooie locatie en knap gerestaureerde brouwerij, een ‘opnieuw’ zalige zomeravond, een lekker glaasje champagne of een huisaperitief op het aangename terras van hostellerie De Biek. Zeer vriendelijke ontvangst, bediening en toelichting over de mogelijkheden van het menu. Een 3- of 4 gangen menu werden gepresenteerd. Bij nader inzien is er toch een opmerking nl. de eerste keuzegerechten zijn basisproducten, wil je het iets gastronomischer dan is er bij elk gerecht een toeslag wat uiteindelijk met 4 personen de rekening flink de hoogte instuurt. (Ok zou je zeggen daar kies je voor, maar in onze culinaire loopbaan toch vreemd). Misschien moet de keuken een duidelijke keuze maken in het menu; ofwel gaan ze voor de basisproducten of voor gerechten met een hoger niveau maar geen mengeling van de twee in 1 menu. Tijdens ons glaasje bubbel mooie hapjes oa. een maatje met een granité van Granny Smith, een brunoise en een krokantje gevolgd door een bisque en een iets te weinig gekruid schoteltje met ham, groene asperge...Eens aan tafel (aangenaam en mooi interieur) een lekker gerechtje van gebakken langoustine met buikspek, erwten coulis en een schoteltje van sashimi langoustine, granaatpitjes...Vervolgens kabeljauwwang en als andere keuzegerecht de kalfszwezerik wat zeer lekker was. Aangepaste wijn was hier correct. Bij het hoofdgerecht, (mits toeslag) noordzeetong & zwart goud, risotto, courgette, paprika en sepia hadden we bedenkingen...lekker maar paste niet bij het frisse en lichte van de overige gerechtjes... less is more, dit gerecht mag zeker verfijnd worden en wie denkt aan zwart goud, verwacht geen caviaar (kan niet voor die prijs zou men zeggen, maar geef de mosselen dan een andere naam om verwarring te vermijden en niet te misleiden). Bediening over de ganse lijn was zeker correct, vriendelijk en oog voor wat er gaande was in de zaal. Als dessert( mits toeslag) mooi gepresenteerd en lekker- Duindoorn & Braambes, Panna Cotta en Sorbet. Enkel 1 Bob wijnarrangement en 2 glaasjes wijn... met de toeslagen komen wij voor een 4gangen menu met 1 Bob wijnarrangement aan dezelfde prijs van een gelijkwaardig diner in een 1 sterrenzaak). Leuke avond gehad, heeft potentieel en mits enkele aanpassingen een vermelding waard...

2 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Menu was op hoofdgerecht na vrij smaakloos. Te ver gezocht naar combinaties die geen meerwaarde gaven. Apéro á 12.5 euro en Irish koffie á 12 euro was overdreven duur. Bediening was matig met te snelle voorstelling van de gerechten. 20 min om af te rekenen is te lang. Een B(i)ek(ke) teveel!

Pieter V, Eigenaar van Hostellerie De Biek, reageerde op deze beoordelingGereageerd 3 augustus 2018

Geachte,

Jammer te horen dat u niet tevreden was, om toch even toe te lichten. De huisaperitief bestaat uit een glas champagne + vermout + bessen en andere ingrediënten. Voor een glas champagne betaalt men zelfs in een brasserie of café reeds € 10,00. De Irish coffee bestaat uit een koffie met 4 (huisbereide) versnaperingen, + de mogelijkheid om extra koffie te vragen aan € 6,00 (wat wij eerlijk vinden). + daarbij minstens 5cl Jameson whiskey aan € 6,00 wat wij ook correct vinden...vandaar de € 12,00.

Wij excuseren ons natuurlijk wel dat u te lang heeft moeten wachten op de rekening. Het einde van de service is meestal een druk moment en trachten wij iedereen zo goed mogelijk te bedienen. Vandaar waarschijnlijk de vertraging. Wij trachten in de toekomst hier zeker op te letten.

Betreft het eten dan...Sorry dat de voorgestelde menu uw zin niet was. Hopelijk kunnen we u de volgende keer beter bekoren.

Alvast bedankt en hopelijk tot weerziens.
Mvg,

Pieter Van der Borght

10 juni 2018 beoordeeld

Vriendelijke, ongedwongen maar toch stijlvolle ontvangst. Een paar uur voor onze aankomst werden we nog gecontacteerd met de vraag of we graag een plaats op het terras hadden gewild.
De tafels zijn groot en staan zeker niet te dicht op elkaar.
Lekkere huisaperitief. Mooi menu (tot 5 gangen). Keuze uit vis of vlees.
Prachtig gepresenteerd; afwisselende smaken; voldoende grote porties.
De baby-kreeft werd op originele wijze opgediend.
Het dessert was zeer fijn.
Hier keren wij zeker nog terug.

28 mei 2018 beoordeeld

Zoals beloofd heb ik de zaak opnieuw bezocht. Het was nog beter dan vorige keer, heel goed zelfs. Prima ontvangst, goede bediening, mooie borden en lekker eten. Zeer aangenaam en verzorgd kader0. Vrijdagavond en in weekend geen a la carte mogelijk.

8 april 2018 beoordeeld

begonnen met aperitief op een aangenaam terras / binnenkoer , menu van 4 gangen aan 50eur ( exclusief de extra's wel ) , van de amuses tot het dessert een culinair avontuur , enkel de wachttijden waren aan de lange kant , maar wat je dan kreeg was dan stuk voor stuk de moeite waard

Reizigers die Hostellerie De Biek bekeken, bekeken ook

Aalst, Oost-Vlaanderen

In Hostellerie De Biek geweest? Deel je ervaringen!