Vandaag geopend: 09:00 - 18:00

Manieren om Citadelle (Citadel) te ontdekken
vanaf 823,47 US$
Meer info
Beoordeeld op 16 augustus 2021 via mobiele applicatie

Bijzonder deze citadel zo midden in de stad. Stel je voor hoe dat zo lang geleden gebouwd is! Uiteraard de moeite waard om te bezoeken, mooie vergezichten over de stad. Verrassend hoe je steeds hoger komt en toch weer wat nieuws ontdekt. Eenmaal daar wilden we de ondergrondse route doen, maar dit kon je niet meer voor de dag zelf reserveren. Het is mogelijk om iets te eten of te drinken of om een rondleiding bij de parfumerie te boeken. Er is bovenop een soort oud theater.
Bij een bezoek aan Namur kun je de citadel niet overslaan.

Beoordeeld op 7 augustus 2021 via mobiele applicatie

Mooie locatie met vrij toegang. We hebben de ondergrondse tour gedaan (wel betaald) en die vonden we erg interessant. Daarna nog even door het centrum van Namen gewandeld

Beoordeeld op 4 augustus 2021

Minder gekend dan de citadelle van Dinant (denk ik toch) maar daarom niet minder boeiend. Gekozen voor de Citadelle-pass (gratis met lerarenkaart). Inbegrepen is het bezoek aan Terra Nova, het bezoekerscentrum met voornamelijk foto’s over de geschiedenis van de citadelle, rondrit met het treintje en een aangename rondleiding in de ondergrondse tunnels. Je bent er toch wel enkele uren. Kies ook om de kabellift te nemen, mooie uitzichten op de stad en citadelle.

Beoordeeld op 17 april 2021 via mobiele applicatie

Wegens civiele enkel Terra Nova bezocht met de kinderen (7 en 9). Heel vriendelijk ontvangst (zelf overgeschakeld naar Nederlands wanneer ik een woord niet vond). Digitale gids zowel voor volwassenen als in kinderversie beschikbaar. Zeer vriendelijk uitgelegd door de mevrouw aan de kinderen. Enige 'nadeel' is dat de teksten aan foto's enkel in het Frans waren en soms moeilijke houdingen aan te nemen om ze te lezen

Datum van activiteit: april 2021
Beoordeeld op 8 september 2020

We gingen eerst ondergronds en namen dan het treintje. Ondergrond is het toch fascinerend! Napoleon had gelijk toen hij zei dat de Citadel ondergronds het mierennest van Europa was. Je verdwaalt letterlijk in de kilometers lange gangen. Er is een rondleiding in het Nederlands; voor het juiste uur: raadpleeg hun website bij reservering tickets.
Met het treintje bekijk je de hele omgeving. Kan ook per auto individueel, maar dan weet je niet waar je naartoe moet of wat je moet bekijken. Wij vonden dit de moeite en het is niet duur in een combinatieticket.

Datum van activiteit: augustus 2020