Excursion57215290053
Hazerswoude-Rijndijk, Nederland

Luik onder verbouwing

4,0 van 5 bollen1 dec 2023 beoordeeld
jammer dat de stad Luik wordt verbouwd (trambaan in aanleg) Gedurende ons weekend waren zondag alle musea gesloten vanwege armisiticedag (einde 1e wereldoorlog).
Hotel Mercure was puik. Goede kamer. Wel eerst reserveren voor het diner. Ontbijt was prima.
Datum van verblijf: november 2023
Reistype: Bezocht met familie
Is er een probleem met deze beoordeling?
Gereageerd 4 dec 2023
Beste gast,
Bedankt voor uw recensie.

We zijn blij te horen dat u tevreden was met uw kamer en dat ons ontbijt aan uw verwachtingen heeft voldaan. Ons ontbijt biedt inderdaad een uitgebreide keuze aan warme en koude opties om uw dag goed te starten.
Het spijt ons te horen dat de werkzaamheden in de stad Luik enige overlast veroorzaakten tijdens uw verblijf. Zoals u wellicht heeft opgemerkt, zijn deze externe omstandigheden buiten onze controle, maar we streven ernaar om onze gasten te voorzien van actuele informatie over de toegang tot het hotel.
We zijn blij te lezen dat u onze brasserie en het daarbij horende reserveringssysteem als positief heeft ervaren. Onze gasten waarderen de mogelijkheid om vooraf te reserveren en zo verzekerd te zijn van een plaats in onze historische setting.

We hopen u snel weer te mogen verwelkomen in Luik.
Met vriendelijke groeten,

4.3 km van Mercure Liege City Centre
Gratis parkeren
Meer hotels in Luik bekijken
Beoordeeld op 2 november 2023

Heerlijk hotel, netjes, schoon en ideaal gelegen om al wandelend het verrassend mooie Luik te ontdekken. Wij hadden een kamer met bad en dat was zalig na een dag lopend deze prachtige stad verkend te hebben.
Prima ontbijt, leuke tuin, authentiek gebouw.

Kamertip: Kijk door de opgebroken weg heen, het hotel is mooi en de stad is echt prachtig. Middeleeuwse, vriendelijk, musea, lekker eten, gezellig
Datum van verblijf: oktober 2023
Hotel- cmanager, Owner van Mercure Liege City Centre, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 3 november 2023

Beste gast,
Vriendelijk bedankt voor uw positieve beoordeling.

We zijn er blij mee dat uw verblijf naar uw wens was. Uw complimenten delen we met ons team.

Hartelijke groeten,

Beoordeeld op 29 oktober 2023 via mobiele applicatie

Gelegen op 1km van het historische centrum van Luik, naast de Maas. Parking tegen betaling. Fitness en sauna. Mooie prijs kwaliteit. Alle bezienswaardigheden op wandelafstand. Luik is erg ongekend en zeker ondergewaardeerd. Restaurants, historische gebouwen, musea, mooie wandelingen, de rivier maar ook de verdere omgeving zijn de moeite.
Mooi hotel met ruime kamers en lekker ontbijt. Een groot deel van de kamers geeft uit op een “binnenplein “ zodat het zeer rustig is.
Het personeel is uiterst vriendelijk en professioneel. Maria die het ontbijt verzorgt is fantastisch in omgang, meertalig, hulpvaardig geweldig om zo je dag te mogen beginnen.

Datum van verblijf: oktober 2023
Hotel- cmanager, Owner van Mercure Liege City Centre, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 30 oktober 2023

Beste gast,
Bedankt voor uw mooie beoordeling.

We zijn blij te horen dat u de locatie van ons hotel, naast de Maas en op wandelafstand van alle bezienswaardigheden, heeft gewaardeerd. Het is fijn om te weten dat u tevreden was met de ruime kamers en het lekkere ontbijt. Ons personeel, zoals Maria die het ontbijt verzorgt, streeft ernaar om onze gasten een geweldige ervaring te bieden en we zijn blij dat dit bij u het geval was.

We waarderen uw opmerkingen over de rustige kamers met uitzicht op het binnenplein en de vriendelijkheid en professionaliteit van ons personeel. Ons historische gebouw, dat vroeger een klooster was, biedt inderdaad een unieke en rustige sfeer voor onze gasten.

Beoordeeld op 5 januari 2023

Hier een nacht doorgebracht op doorreis. De ontvangst was maar matig, in heel rap Frans en met een juffrouw achter een scherm die nauwelijks te verstaan was, ook niet toen ze Engels sprak. De kamer was ruim en schoon met een prima badkamer. We wilden in het naastgelegen restaurant eten, mede gezien de goede recensies maar dat was helemaal volgeboekt. Een restaurantje in de buurt voldeed prima. Echt naar het centrum lopen was ons te ver, mede gezien het slechte weer. Een fijne afgesloten parking, waar je dan wel weer voor moet betalen.

Datum van verblijf: december 2022
Hotel- cmanager, Owner van Mercure Liege City Centre, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 9 januari 2023

Bedankt voor uw reactie.

Het verheugt ons dat jullie over het algemeen best tevreden waren over jullie verblijf bij ons. Goed om te lezen dat de ruime kamer en prima badkamer jullie wel konden bekoren. Onze excuses voor de ontvangst, we zullen dit met ons team bespreken om deze service te verbeteren. Wel fijn dat jullie genoten hebben van een lekker restaurant in de buurt en dat onze private parking erg handig was voor jullie. We hanteren hiervoor erg marktconforme prijzen. Hopelijk hadden jullie nog een fijne reis!

We hopen jullie snel weer te mogen verwelkomen in Luik. Met vriendelijke groeten en een gelukkig nieuwjaar,

Beoordeeld op 14 maart 2022

We boekten dit hotel voor een weekendje Luik.
Het eerste dat je opvalt als je de aanwijzingen op de website volgt, is dat je met de wagen heel makkelijk op de private parking van het hotel geraakt.
Vanop de parking kan je via de achter ingang het hotel betreden.
Check-in verliep zeer vlot, en we waren als "Accor Gold member" dan ook zeer blij met onze kamer upgrade.
Van een Classic kamer over de Privelege kamer helemaal naar de Superior kamer. Enorm bedankt Mercure Liège.
Hoogste verdieping met een prachtig zicht over de Maas.
Wat we ook heel leuk vonden, is dat dit een hotel is met een historiek. Een hotel met een verhaal.
Constante in dit verhaal is zeker het prachtig restaurant “La Linière” Dat oorspronkelijk een klooster was en daarna dienst deed als vlasspinnerij. Lokale gerechten worden hier in de spotlight gezet.
Let wel, Als je in het weekend wil genieten van “La Linière” dan is reserveren een must.
En dan nu, jammer genoeg ook 2 minpuntjes.
1e. Hoewel dit Mercure Liège City Centre noemt, ligt dit hotel niet echt in het centrum. We doen niet altijd 26000 stappen om een stad te verkennen. Hier was dit wel nodig.
2e. De Bar. We kregen een Free welcome drink aangeboden. Toen we na onze 26000 stappen en terug in het hotel deze wilden verzilveren, bleek dat de bar niets meer is dan 2 oncomfortabele hoge tafeltjes met dito hoge stoelen. Iets wat mijn lichaam na 26000 stappen echt niet meer aan kon.
Even onderhandelen met de trouwens zeer vriendelijke barman resulteerde dat we één van de restaurant tafeltjes mochten gebruiken. Op voorwaarde dat we deze terug vrijmaakte tegen het openingsuur van het restaurant. (Timer check 35min…..)
De Bar/Restaurant heeft ook een prachtig terras. Dus toen we voor ons vertrek zondag middag nog even wouden genieten van het mooie weer met een drankje, dan bleek dit niet mogelijk te zijn omdat het restaurant verhuurt was voor een religieuze doop. De barman was nog zo vriendelijk om even met zijn overste te overleggen of hij ons toch geen drankje mocht serveren. We zaten immers buiten op het terras en stoorde niemand binnen. Maar deze overste in zijn ivoren toren besliste daar anders over. Er wordt aan de hotel gasten geen bar service meer geboden. Ook niet voor buiten.
(Moet wel een heel belangrijke “doop” geweest zijn als je al je hotel gasten toegang tot de bar ontzegt). Mijn conclusie: er is echt nood aan een bar in de lobby. Niet verbonden met het restaurant.
Ok, genoeg geklaagd.
We hebben echt een heel leuk weekend gehad in Mercure Liège. We hadden echt het gevoel dat we hier welkom waren. De complete staf was zeer vriendelijk. (Maar dan echt iedereen, normaal heb je overal wel een brompot. Maar niet hier. Zeer leuke bedrijfscultuur)

Kamertip: Kamers vooraan met uitzicht op de maas zijn super. Groter
Datum van verblijf: maart 2022
Hotel- cmanager, Owner van Mercure Liege City Centre, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 16 maart 2022

Beste Dirk,
Hartelijk dank voor dit zeer positieve oordeel.

Wat fijn dat jullie van een top verblijf hebben genoten en dat een upgrade en de vriendelijkheid van ons personeel hiertoe hebben kunnen bijdragen, al begrijpen we natuurlijk dat de minpuntjes die jullie ervaren hebben niet aangenaam zijn. Onze excuses voor het ongemak. Hopelijk was jullie verblijf verder naar uiterste tevredenheid.

We kijken er naar uit om jullie in de toekomst opnieuw te mogen ontvangen!

Met vriendelijke groeten,

Beoordeeld op 15 december 2021

Datum van verblijf: december 2021
Beoordeling verzameld in samenwerking met Accorhotels.com
Hotel- cmanager, Owner van Mercure Liege City Centre, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 19 december 2021