We boekten dit hotel voor een weekendje Luik.
Het eerste dat je opvalt als je de aanwijzingen op de website volgt, is dat je met de wagen heel makkelijk op de private parking van het hotel geraakt.
Vanop de parking kan je via de achter ingang het hotel betreden.
Check-in verliep zeer vlot, en we waren als "Accor Gold member" dan ook zeer blij met onze kamer upgrade.
Van een Classic kamer over de Privelege kamer helemaal naar de Superior kamer. Enorm bedankt Mercure Liège.
Hoogste verdieping met een prachtig zicht over de Maas.
Wat we ook heel leuk vonden, is dat dit een hotel is met een historiek. Een hotel met een verhaal.
Constante in dit verhaal is zeker het prachtig restaurant “La Linière” Dat oorspronkelijk een klooster was en daarna dienst deed als vlasspinnerij. Lokale gerechten worden hier in de spotlight gezet.
Let wel, Als je in het weekend wil genieten van “La Linière” dan is reserveren een must.
En dan nu, jammer genoeg ook 2 minpuntjes.
1e. Hoewel dit Mercure Liège City Centre noemt, ligt dit hotel niet echt in het centrum. We doen niet altijd 26000 stappen om een stad te verkennen. Hier was dit wel nodig.
2e. De Bar. We kregen een Free welcome drink aangeboden. Toen we na onze 26000 stappen en terug in het hotel deze wilden verzilveren, bleek dat de bar niets meer is dan 2 oncomfortabele hoge tafeltjes met dito hoge stoelen. Iets wat mijn lichaam na 26000 stappen echt niet meer aan kon.
Even onderhandelen met de trouwens zeer vriendelijke barman resulteerde dat we één van de restaurant tafeltjes mochten gebruiken. Op voorwaarde dat we deze terug vrijmaakte tegen het openingsuur van het restaurant. (Timer check 35min…..)
De Bar/Restaurant heeft ook een prachtig terras. Dus toen we voor ons vertrek zondag middag nog even wouden genieten van het mooie weer met een drankje, dan bleek dit niet mogelijk te zijn omdat het restaurant verhuurt was voor een religieuze doop. De barman was nog zo vriendelijk om even met zijn overste te overleggen of hij ons toch geen drankje mocht serveren. We zaten immers buiten op het terras en stoorde niemand binnen. Maar deze overste in zijn ivoren toren besliste daar anders over. Er wordt aan de hotel gasten geen bar service meer geboden. Ook niet voor buiten.
(Moet wel een heel belangrijke “doop” geweest zijn als je al je hotel gasten toegang tot de bar ontzegt). Mijn conclusie: er is echt nood aan een bar in de lobby. Niet verbonden met het restaurant.
Ok, genoeg geklaagd.
We hebben echt een heel leuk weekend gehad in Mercure Liège. We hadden echt het gevoel dat we hier welkom waren. De complete staf was zeer vriendelijk. (Maar dan echt iedereen, normaal heb je overal wel een brompot. Maar niet hier. Zeer leuke bedrijfscultuur)