Opslaan
Hoogtepunten uit beoordelingen
Boeiende inleiding in de geschiedenis van Tongeren

Zeker te bezoeken tijdens een verblijf in Tongeren. Modern en een hedendaagse voorstelling. Mooie ... meer lezen

1 week geleden beoordeeld
Catherine_Me64
Stekene, België
Een aanrader voor jong en oud

Prachtige vaste expo. Zeer leerrijk met een audiotour voor volwassenen en kinderen. We hebben er 3 ... meer lezen

2 weken geleden beoordeeld
ErikBrussel9
België
via mobiele applicatie
Lees alle 613 beoordelingen

Beoordeeld op 10 augustus 2021 via mobiele applicatie

Door middel van een overzichtelijke collectie en een uitstekende audiogids doorloop je de Tongerse geschiedenis van Prehistorische mens tot aan de start van het Frankische rijk. Heel interessant en leerrijk

Datum van activiteit: augustus 2021
Beoordeeld op 15 juli 2021

Zeer uitgebreide tentoonstelling, maar het is echt wel enorm veel om te zien, horen en lezen.
Sommige teksten niet goed leesbaar (te donker, weinig contrast)

Datum van activiteit: juli 2021
Beoordeeld op 2 juli 2021

Derde maal dat we het Gallo Romeins Museum bezochten en ieder keer weer verrast ons hoe boeiend ze de Temporaire tentoonstellingen kunnen brengen. Deze keer waren het de 'Romeinen' (met stukken uit het British Museum) die ons naar Tongeren lokten. De Permanente tentoonstelling is altijd nog eens leuk om erbij te nemen

Datum van activiteit: juni 2021
Beoordeeld op 17 juni 2021 via mobiele applicatie

Ik probeer nu al de ganse dag te denken welk museum ik beter vond. Tot hiertoe heb ik het nog niet gevonden! Oog in oog met de Romeinen was super mooi voorgesteld met telkens ook een knipoog naar de actualiteit. Het British museum heeft natuurlijk topstukken die nu uitgeleend waren.

Datum van activiteit: mei 2021
Beoordeeld op 28 mei 2021

Het museum heeft tijdelijke en vaste collecties. De tijdelijke die we bezochten was super, maar dat verandert natuurlijk. Maar de permanente collectie is bijzonder goed vormgegeven. Op een heel eigentijdse, moderne manier. Heel verhelderend, echt top!

Datum van activiteit: mei 2021