“Leuk museum”
Beoordeling van Gallo-Romeins Museum

Gallo-Romeins Museum
Geclassificeerd als nr. 2 van 19 dingen om te doen in Tongeren
Meer gegevens van de attractie
Attractiegegevens
Aanbevolen duur van bezoek: 1-2 uur
6 mei 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Bezocht en het is een reis door de tijd. Diverse multimedia toevoegingen in het museum. De poppen in het museum waren bijzonder echt gelijkend.

30 april 2018 beoordeeld

Topmuseum. Stap in de voetsporen van onze verre voorouders en ontdek hoe wij geëvolueerd zijn naar de hedendaagse mens. Museum bevat mooie opstellingen, verspreid over 3 verdiepingen. Elk thema wordt op een kindvriendelijke manier ondersteund door audio & visuele displays. Ook kunnen de jongeren tijdens hun bezoek deelnemen aan een fotozoektocht. Op een speelse manier gaan ze op ontdekking.
Vele unieke stukken uit het verre verleden worden hier in unieke kaders weergegeven.
De 3de verdieping is volledig toegewijd aan de Gallo-Romeinse samenleving met veel maquettes en opgegraven stukken uit de wijde omgeving van Tongeren. Onder andere bijzondere stukken uit grafheuvels van de archeologische site “De Rieten” bij Meeuwen-Gruitrode. Tevens een aanrader voor een kort bezoek.
Combineer zeker dit museumbezoek met de wandeling “Mijlpaalroute”. Zo passeer je langs een replica van de originele Romeinse tempel en de oude Romeinse omwallingen van de stad Tongeren.
Veel ontdekkingsplezier…
Onthaal is zeer vriendelijk.
Praktisch: op de benedenverdieping zijn er veel opbergkastjes. Tevens kan je op deze locatie iets eten. De shop is thema gericht en heel verleidelijk om leuke boeken of speelgoed aan te kopen.

18 april 2018 beoordeeld

zeker een bezoek waard bij bezoek tongeren;mooi en leerzaam museum.met 3 verdiepingen mooi uitgestald en met duidelijke uitleg rond de uitgestalde stukken.heb mij tijdens ons bezoek geen seconde verveeld

17 april 2018 beoordeeld

Zowel onze dertienjarige, onze achtjarige als wijzelf genoten van het bezoek aan dit museum. Het is leerrijk, maar wordt, vooral voor de jongere kinderen, ook luchtig gehouden door de leuke verhalen die je via de koptelefoons kan beluisteren. Wij vonden het erg de moeite en niet duur. Bij ons bezoek was het rustig en werden wij met heel veel uitleg ontvangen EN uitgewuifd.

Bekijk meer beoordelingen
9 april 2018 beoordeeld

Als je 1 vuursteen gezien hebt, heb de de 100 anderen ook gezien. Ik had persoonlijk veel meer van het museum verwacht. Het waas veel hetzelfde.

Reizigers die Gallo-Romeins Museum bekeken, bekeken ook

Tongeren, Limburg Province
Tongeren, Limburg Province

In Gallo-Romeins Museum geweest? Deel je ervaringen!