TripAdvisor

+ Vriendelijk en familiaal onthaal ;
+ Mooie ruime kamer ;
+ Goed bed ;
+ Kleine zithoek ;
+ - Goede verwarming, maar kamer was niet voorverwarmd toen wij op afgesproken uur toekwamen ;
- Natte cel in badkamer en dit zonder afsluiting en afzuiging waardoor vochtige sfeer in slaapkamer na het nemen van douche ;
- zeer kleine lavabo ;
- kleine douchebak, geen afsluiting met deur of gordijn waardoor grote plassen ontstaan buiten douchebak...
(Uitbater begint nu met verbeteringswerken)

+ Restaurant/bistro van zeer goede kwaliteit en met verse ingrediënten (prijzen aan iets duurdere kant) ;
+ Mooie grote tuin ;
+ Van binnen getransformeerd gebouw in typisch Zuid-Limburgse hoevestijl ;
+ Gelegen rechtover kerk van het rustige dorp Piringen ;

Datum van verblijf: maart 2019
Beoordeeld op 13 februari 2019

Ze voorspelden slecht weer en dan heb je er al niet veel zin meer in, maar goed, het weekend is geboekt en daarmee uit. Maar dan arriveerden we in de Sterappel en het slechte weer was vergeten, want het is een paradijselijke plaats. We hadden de junior suite en konden het slechte weer dus buitensluiten door in ons bubbelbad of in onze sauna te gaan zitten of door lekker in de luie zetel te liggen of op de infraroodbank een boekje te lezen. Geweldige kamer, met mooi terras aan het zwembad dus we willen zeker nog eens terug in de lente of in de zomer!

De uitbaters waren supervriendelijk, ook voor onze golden retriever die mee was. We kregen een goede tip voor onze hondenwandeling die uiteindelijk op zaterdag winderig maar droog verliep en die duidelijk maakte hoe mooi de streek eigenlijk is. Ook qua museumbezoek volgden we de raad van onze gastheer op en Teseum in Tongeren was een goede keuze (gratis met lerarenkaart trouwens).

Het ontbijt is 'af' met vers gebakken spek en spiegelei en met verse pannenkoeken voor wie dat wenst. Wat heel fijn is: je hoeft 's avonds de deur niet meer uit om lekker te gaan eten. De gastheer is chef van taverne 'De sterappel' en de gastvrouw serveert de lekkere gerechten aan tafel, het vriendelijke babbeltje krijg je er gratis bij.

Deze uitstap liet - behalve dan mooier weer - niets te wensen over. Voor ons was dit niet ons laatste bezoek aan de Sterappel, zeker weten!

Kamertip: In de winterperiode is de juniorsuite een absolute aanrader.
Datum van verblijf: februari 2019
Beoordeeld op 28 november 2018

We hebben hier 1 overnachting geboekt.

Zeer mooi, zeer rustig. Grote tuin.

's avonds hebben we gegeten in het restaurant: ECHTE AANRADER! De eigenaar is kok-traiteur.

Dit is om nog eens naar toe te komen en dan voor meer overnachtingen.

Datum van verblijf: september 2018
Beoordeeld op 21 oktober 2018 via mobiele applicatie

Bij aankomst wordt je door de eigenaresse erg aardig ontvangen en wegwijs gemaakt. Prima schone kamers, heerlijk bed en goede douche. Niets mis mee. Wij hebben ook gedineerd in hun restaurant en ook dat was fantastisch. Heerlijk wijntje en biertje voor “normale” prijzen. De kok is tevens de eigenaar (samen met zn vrouw) en komt ook aan tafel informeren hoe het eten was. In de ochtend een top ontbijt met vers gebakken eieren, warme croissants en pan au chocolade. Te veel om op te eten. Wij komen hier zeker terug als we in de buurt zijn.

Datum van verblijf: oktober 2018
Beoordeeld op 21 juli 2018 via mobiele applicatie

Vriendelijke eigenaars die u goed ontvangen. Wij hadden de junior suite. Prachtige kamer met zicht op zwembad en tuin. Ontbijt is zeer verzorgd met vers gebakken eitjes en vers gebakken pannenkoeken. Komen zeker nog terug

Datum van verblijf: juli 2018