“Eenvoud siert”
Beoordeling van Ogst

Ogst
Geclassificeerd als nr. 7 van 267 Restaurants in Hasselt
11 september 2023 beoordeeld

Als ik Ogst in 1 woord moet samenvatten is 'eenvoud' waarschijnlijk de beste. Van het logo, het interieur, de tafeldekking tot de dressering van de borden; alles is rustig en simpel, zonder poespas.

De hapjes bewijzen al meteen dat eenvoud wel degelijk siert, leuke combinaties van hartige smaken met net die juiste frisheid. We krijgen wat brood en boter voorgeschoteld, ook hier niet speciaals wat dan misschien wel een gemiste kans is en gaan over tot de voorgerechten.

Een tartaar van tonijn met stukjes perzik en een langoustine met frambozen zijn ongewone maar verrassend lekkere combinaties, de tomaat met chorizo en venkel dompelt je dan weer onder in de klassieke zuiderse smaken. Mijn persoonlijke favoriet was de rouget in een heerlijke botersaus (altijd een schot in de roos) gecontrasteerd met de wat bittere en volle smaak van olijven.
Als hoofdgerecht krijgen we een klassieke steak van rund, uit een Belgische slagerij. Ook de aubergine is lokaal verkregen en iets waar Ogst wel mee bezig is volgens de gastheer. Vergezeld van wat polenta en jus is ook dit een zeer lekker en perfect gebakken stukje vlees.
Afsluiten doen we uiteraard met het dessert, mijn vrouw heeft het gerecht uit de menu op basis van meloen en amandel. Lekker zoet dus het viel zeker in de smaak. Ikzelf had de kaas wat hier een echt gerecht is en geen typische kaasplank of kar en dus een leuke afwisseling. De laatste gaatjes vullen we bij de koffie op met koekjes en een zeer lekkere 'dip' voor de Madeleines.

De wijnen bij dit alles zijn zeer passend met een heldere uitleg van de sommelier (zelfs voor een leek zoals mezelf) en bij de kaas wordt zelfs een biertje geschonken, iets wat ik altijd kan appreciëren. De prijs van de aangepaste wijnen zit wel wat aan de wat duurdere kant vergeleken met andere zaken in dit segment.
Als ik nog een minpuntje moet aanhalen - zoals door anderen ook al gezegd - is dat de porties inderdaad aan de kleinere kant zijn. Na 6 gangen en wat hapjes heb je uiteraard genoeg gegeten maar bij vergelijkbare menu’s ben je meestal wat meer voldaan.

Uiteraard blijft Ogst zeker een aanrader, het eten is lekker, het kader is simpel maar leuk, de sfeer is rustig en gemoedelijk en ook op de bediening valt niets aan te merken. Deze moet dus zeker op je lijstje staan.

Datum van bezoek: september 2023

2 september 2023 beoordeeld

Dit kan je letterlijke en figuurlijk nemen.
Ik had hier veel meer van verwacht. Porties ( zeer ) klein. Over een smaak sensatie is geen sprake geweest. Meer een kleine stadsbrasserie dan een restaurant. Zowel wat het eten betreft als het kader. Dus een gemiddelde score.

Datum van bezoek: augustus 2023
    • Sfeer
17 mei 2023 beoordeeld

Een echte smaakervaring. Alle gerechtjes waren een explosie van smaken en ervaringen. Het wijnarrangement was eveneens uitstekend met een goede duiding over de verschillende wijntjes.

Datum van bezoek: mei 2023
12 februari 2023 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer lekker 6 gangen menu gegeten met bijpassende wijn.

De kennis van de sommelier was een mooie bijdrage. Hij gaf de juiste info en legde ook uit waarom de wijn gekozen werd.

Fijne ervaring

Datum van bezoek: februari 2023
31 oktober 2022 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie grote zaak, goede ligging in het hart van Hasselt. Vlotte en heel snelle bediening! Heel lekker eten. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding. Leuke wijnkaart

Datum van bezoek: oktober 2022

Reizigers die Ogst bekeken, bekeken ook

Hasselt, Limburg Province

In Ogst geweest? Deel je ervaringen!