“Niet gegeten”

De Tafelaer
Geclassificeerd als nr. 15 van 290 Restaurants in Hasselt
Keukens: Belgisch, Frans, Grill, Wijnbar
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: De jonge en enthousiaste horecamannen Serge, Pieter en Jeff hebben op korte tijd hun creatieve stempel gedrukt op restaurant De Tafelaer en feestzaal De Pachthoeve. Opvallend en nieuw is op het binnenterras: de geavanceerde zonnetent met verwarming en lichtinstallatie, deze zorgt voor een hele gezellige sfeer tij- dens zwoele zomeravonden. Binnen charmeren de open haard, de sfeervolle kaarsjes op tafel, de Irish coffee die aan tafel klaargemaakt wordt en de topbediening door het dynamische team. Op de toegankelijke Frans-Belgische kaart staat als topper de entrecote, die een drietal weken zichtbaar voor het cliënteel rijpt. Ook apero’s met onder meer 24 ver- schillende soorten gin-tonic met aangepaste garnituren, voor- en hoofdgerechten, desserts en regelmatig veranderende suggesties sieren de kaart. ’s Middags is er een lunch (voorgerecht, hoofdgerecht en koffie: € 27). Het beste van de chef proef je bij het ‘Suggestiemenu’ in drie gangen. De Tafelaer beschikt ook over een kleine vergaderzaal, ideaal voor zo’n 30 personen. Feestzaal De Pachthoeve ligt binnen dezelfde vierkantshoeve als restaurant De Tafelaer. Deze zaal met hoog plafond in landelijke stijl biedt plaats aan 200 zittende en 500 staande genodigden. Hier kan gefeest, getafeld en vergaderd worden voor elke gelegenheid: huwelijksfeesten, babyborrels, seminaries, bedrijfsevenementen, koffietafels en recepties... In De Pachthoeve is elk feest uniek, u kunt rekenen op een uitmuntende service waar alles volgens uw persoonlijke wensen wordt verzorgd.
4 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

We waren op zoek naar een leuke plaats voor iets te eten en hadden deze plaats online gevonden. We konden helaas niet eten want de zaak gaat pas open om 17u30 en wij stonden daar vroeger. Er staat overal vermeld dat ze open zijn van 11u30 tot 22u00, dit stond zelfs op de deur.. heel jammer, dit kan beter aangepast worden !

Datum van bezoek: november 2018
Jeff J, Eigenaar van De Tafelaer, reageerde op deze beoordelingGereageerd 4 weken geleden

Beste,

Dank u wel voor de bruikbare tip.
Wij zullen onze openingsuren zeker en vast even aanpassen.
Het is namelijk zo dat onze zaak effectief open is van 11u30 tot 22u00.
Omdat wij onze gasten graag op hun gemak laten lunchen en hun niet het gevoel willen geven dat ze op een bepaald uur de zaak moeten verlaten. Daarom hebben wij onze openingsuren op doorlopend open laten staan.
Als een gast bij ons graag tot in de late namiddag wil blijven genieten of misschien wel de zakendeal wil afronden waar hij of zij al even zijn best voor aan het doen is...dan kan dat gerust bij ons.
Het is wel degelijk zo dat ons team in de keuken tussen de middag en de avond service de tijd nodig heeft om zijn voorbereidingen klaar te krijgen om zowel onze gasten van de avond te kunnen verwennen alsook de mise en place voor onze feestzaal klaar te krijgen.
Ik denk niet dat ik onredelijk ben als ik schrijf dat de meeste restaurants altijd werken met een middag en een avond shift. Zo is dat dan ook bij ons van 11u30 tot 14u30 en van 17u30 tot 22u00 (openingsuren van de keuken)
Waar u wel terecht kan op andere uren, is bij onze collega's die een "brasserie" uitbaten.
Spijtig dat u hiermee besluit om ons een score van 2 op 5 te geven, daar dat wij een restaurant zijn dat echter veel belang stelt aan de beoordelingen die onze gasten over ons schrijven.
Zoals u kan lezen, zijn de meesten toch best tevreden over ons.
Misschien een kleine tip naar u...aangezien u ons dan toch aan het opzoeken was online, dan was het voor u toch ook maar een kleine moeite om ons even telefonisch te contacteren aangezien ons telefoonnummer wel degelijk juist staat vermeld, en te vragen als u op dat uur bij ons terecht kon.
Hopelijk mogen wij u in de toekomst toch nog welkom heten en geeft u ons de kans om u te verwennen met onze lekkere gerechten en onze vriendelijke bediening.
En wie weet volgt er daarna wel een positieve beoordeling op hetgeen u gegeten heeft en hoe u bediend werd, want daar draait tripadvisor in onze ogen om.

Met vriendelijke groeten,

26 oktober 2018 beoordeeld

Warme persoonlijke ontvangst. Aangenaam menu met verrassend lekkere crabcakes, een prima stuk witte vis, pittig begeleid met een chorizosaus om af te sluiten met een wafel, ijs en yoghurttexturen. Voorgerecht en hoofdgerecht waren top. Rode wijn was uitstekend. In het dessert ontbrak een beetje het fondament van een stevig stuk deeg. All over erg erg lekker menu!

Datum van bezoek: oktober 2018
3 oktober 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Superkwaliteit vlees - lekkere huiswijn - verrassing bij dessert voor 18-de verjaardag dochter - Toprestaurant

Datum van bezoek: oktober 2018
30 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Menu gegeten en deze was heel lekker en meer dan voldoende. Cuisson was prima en goed gekruid. Wijnen ook goed. Bediening verdient een pluim. Een aanrader!

Datum van bezoek: september 2018
23 september 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Een goed restaurant, fijn eten, schappelijke prijs, snel en vriendelijk bediend!
We komen hier zeker nog eens terug!

Datum van bezoek: september 2018

Reizigers die De Tafelaer bekeken, bekeken ook

Hasselt, Limburg Province

In De Tafelaer geweest? Deel je ervaringen!