“Heerlijk alweer!”

De Tafelaer
Geclassificeerd als nr. 15 van 290 Restaurants in Hasselt
Keukens: Belgisch, Frans, Grill, Wijnbar
Dineropties: Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: De jonge en enthousiaste horecamannen Serge, Pieter en Jeff hebben op korte tijd hun creatieve stempel gedrukt op restaurant De Tafelaer en feestzaal De Pachthoeve. Opvallend en nieuw is op het binnenterras: de geavanceerde zonnetent met verwarming en lichtinstallatie, deze zorgt voor een hele gezellige sfeer tij- dens zwoele zomeravonden. Binnen charmeren de open haard, de sfeervolle kaarsjes op tafel, de Irish coffee die aan tafel klaargemaakt wordt en de topbediening door het dynamische team. Op de toegankelijke Frans-Belgische kaart staat als topper de entrecote, die een drietal weken zichtbaar voor het cliënteel rijpt. Ook apero’s met onder meer 24 ver- schillende soorten gin-tonic met aangepaste garnituren, voor- en hoofdgerechten, desserts en regelmatig veranderende suggesties sieren de kaart. ’s Middags is er een lunch (voorgerecht, hoofdgerecht en koffie: € 27). Het beste van de chef proef je bij het ‘Suggestiemenu’ in drie gangen. De Tafelaer beschikt ook over een kleine vergaderzaal, ideaal voor zo’n 30 personen. Feestzaal De Pachthoeve ligt binnen dezelfde vierkantshoeve als restaurant De Tafelaer. Deze zaal met hoog plafond in landelijke stijl biedt plaats aan 200 zittende en 500 staande genodigden. Hier kan gefeest, getafeld en vergaderd worden voor elke gelegenheid: huwelijksfeesten, babyborrels, seminaries, bedrijfsevenementen, koffietafels en recepties... In De Pachthoeve is elk feest uniek, u kunt rekenen op een uitmuntende service waar alles volgens uw persoonlijke wensen wordt verzorgd.
27 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit is een restaurant dat me nog nooit ontgoocheld heeft! Heerlijk stuk vlees en voor de grote honger de zalige Nacho’s vooraf! Goede bediening met trouw personeel, dat zien we graag!

Datum van bezoek: augustus 2018

15 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

.... en dan zeker in de zomer ! Fantastisch buitenterras, ruime parking en net buiten Hasselt dus zeer toegankelijk.
Zowel de grill gerechten uit de Josper als de salades zijn uitstekend en de bediening is top !
Overvloed aan keuze in gin tonic, daarnaast ook uitgebreide wijnkaart met prima prijs/kwaliteit verhouding.

Datum van bezoek: augustus 2018
4 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

We kwamen nu al voor de vierde keer en het was weer dik in orde. We kiezen dan ook voor de côte à l'os en het blijft voortreffelijk. Zeer lekkere huiswijn.
Daarnaast is het aangenaam vertoeven op het gezellige en verzorgde terras. Zeer vriendelijke bediening.

9 juli 2018 beoordeeld

Hier gelucht met familie en het was heerlijk. Buiten gegeten op het grote verzorgde terras. Service en bediening super!

8 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Als je graag verkoold rundsvlees eet moet je hier zijn.
Ik had mijn runds picanha “chimichurri”a point gevraagd, het zag er zwart uit en proefde verkoold.
Nochtans had ik op hun menukaart gelezen dat de 'josper' door de hoge temperaturen de ingrediënten worden
dichtgeschroeid, gerookt en geroosterd. De gesloten houtskooloven vermin-
dert de vlammen en voorkomt dat het eten droog wordt of verbrandt. Verbrand/verkoold... What's in a name...
Volgens de chef kwam het verkolen door het vet... Hmmm... ik ken dan betere chefs.
Nochtans is het niet allemaal slecht. De bediening was vriendelijk. Cava was lekker, de wijn was lekker... We hebben maar een dik uur moeten wachten op ons eten...
Neen... Geen tweede keer

Reizigers die De Tafelaer bekeken, bekeken ook

Hasselt, Limburg Province

In De Tafelaer geweest? Deel je ervaringen!