“lekker en gezellig restaurant in Hasselt!”
Beoordeling van La Fontanella

La Fontanella
Geclassificeerd als nr. 10 van 309 Restaurants in Hasselt
Keukens: Italiaans
1 week geleden beoordeeld

Warme ontvangst, fijne en hulpvaardige bediening, uitgebreide menu- en wijnkaart en lekker eten. Top avondje!

Datum van bezoek: september 2019

3 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Jaren geleden dat ik nog eens in La Fontanella was geweest... Deze keer ga ik niet meer zo lang wachten eer ik terugkeer! Ik nam de calamari fritti, trio van pasta en de dame blanche: echt erggggg lekkere calamari! Trio van pasta was ook perfect! En dame blance was ook top, altijd fijn als de chocoladesaus vers is. Verder kan ik het niet uitleggen, ik raad jullie aan om zelf te gaan proeven! Bediening was ook super, iemand van ons had wat kurk in ons wijnglas -wat wij niet erg vonden- en onze ober bood spontaan aan om een nieuw glas te gaan halen.

5 weken geleden beoordeeld via mobiele applicatie

Toevallig hier terechtgekomen. Mooi kader. Vriendelijk onthaal en bediening. Heel lekkere en fijne gerechten. Topwijnen. Echt de moeite waard !0

12 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Het eerste weekend van augustus een bezoek aan de hoofdstad van de smaak gebracht, en daar mag, absoluut, een bezoek aan een goed Italiaans restaurant niet ontbreken.
Wij kozen deze keer voor Fontanella een echte Ristorante.

Bij binnenkomst was er een wachttijd na aanname vd jassen, maar nadien werden we toch een plaats aangeboden in de gezellige veranda met zicht op de keuken.
De jongeman in de bediening was erg vriendelijk en attent.
Het aperitief en bijhorend hapje kwamen snel. In feite kwam alles snel want La Fontanella is een geoliede machine, niet pejoratief bedoeld.
We namen á la carte de vers gesneden calamari fritti en als hoofdgerecht een linguine vongolé en de gegrilde ossenhaas tagliata. Het voorgerecht was beiden niet ons ding, de stukjes octopus waren eerder droog en het bijgeleverde slaatje was een pre-gefabriceerde (vooraf gemaakte) mix van allerlei soorten sla (met hier en daar een bruin stukje). Dit kan beter.
De hoofdgerechten bevielen ons beter. Ondanks dat de linguine iets te veel bite nodig had (we houden van al dente maar toch de chef eens laten proeven van deze gaartijd) vonden we de smaak voortreffelijk. Net zoals de ossenhaas, dit is een gerecht waar ik voor zou terugkomen. Perfect gebakken zoals gevraagd met rucola, olijfolie en parmigiano. De balsamico heb ik zelf toegevoegd.
Samen met het dessert waren we binnen en buiten op 1u50, ondanks de zaak vol zat.
Dit had voor ons niet gemoeten, want we hadden heel de avond tijd, maar hierover gaan we niet klagen.
La Fontanella is een bezoek meer dan waard.

9 juli 2019 beoordeeld

Nu reeds 2 x langs geweest, een keer voor het werk en nu samen met het vrouwtje tijdens een weekendje Hasselt. Top bediening in een leuke aangename omgeving. Hier krijg je uw pasta echt zo als het hoort "al dente". Calamaris fritti à la minute waren top.

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die La Fontanella bekeken, bekeken ook

Hasselt, Limburg Province

In La Fontanella geweest? Deel je ervaringen!