TripAdvisor

Aan tafel bij Luc Bellings
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
16 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Na meerdere reacties gelezen te hebben op TripAdvisor hadden we er beter rekening mee gehouden. Eten was naar behoorlijk goed. Voor de service was het al precies de laatste dag terwijl we één week voor sluiting zijn komen eten. Ze hadden gewoon géén zin meer. Een super tafel waar we alle bereidingen konden zien alleen spijtig dat we Luc zelf niet hebben kunnen begroeten (max.40 man in het restaurant!). Wetende dat Luc Bellings iets gelijkaardigs zal openen maar dan 'exclusiever'...absoluut niet waard om hier te komen eten!

Datum van bezoek: juni 2017

12 juni 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Al jaren is het een traditie voor ons om voor speciale gelegenheden bij Luc Bellings te gaan eten. Altijd super. Ook dit keer was het weer een sublieme ervaring voor de smaakpapillen.

Topkeuken met (h)eerlijke
ingredienten en combinaties die ongekende smaajervaringen oproepen. Zonder teveel schuimpjes en onherkenbaar bewerkte ingredienten. Eveneens een perfekt harmonieuze wijn pairing.

Na 24 juni stopt hij ermee maar begint vanaf midden augustus met een nieuwe zaak. Zeer benieuwd.

Datum van bezoek: juni 2017
16 april 2017 beoordeeld

cullinair gegeten met 5 gangen en aangepaste wijnen een streling voor de tong alles tot in de details uitgewerkt

Datum van bezoek: april 2017
2 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant sluit eind juni 2017 de deuren.
Dat was voor ons de reden om er nog een laatste keer te gaan proeven van de topkeuken van Bellings en zijn ploeg.
Zoals te verwachten was alles top en was de bediening vlot en vriendelijk. Toch voelde je een beetje dat de drive die we vroeger voelden er uit is. De automatische piloot staat aan maar dat is geen ramp.
Hopelijk zal het nieuwe restaurant dezelfde kwaliteit kunnen blijven bieden zonder de stress van Michelin op de schouders.
Good Luck, Luc !

Datum van bezoek: maart 2017
14 maart 2017 beoordeeld

Toen we in de pers lazen dat het restaurant van chefkok Luc Bellings binnen een paar maanden definitief zou sluiten, reserveerden we meteen een tafel voor vier personen om een laatste keer in dit restaurant te eten.

De ervaring was, zoals je dat mag verwachten van een tweesterrenrestaurant, helemaal af. Bij het binnenkomen werden we vriendelijk welkom geheten en meteen naar onze tafel gebracht, vlakbij de keuken. Een glazen wand scheidt het keukenpersoneel van de eetzaal, waardoor je een blik kan werpen op de voorbereiding van de gerechten. Altijd leuk.

Het interieur is licht van kleur met bruine accenten die voor een gezellig huiselijk gevoel zorgen. Het personeel was vriendelijk en had gevoel voor humor. Met een kwinkslag erbij smaakt een maaltijd eens zo lekker.

En het eten? Dat was van een bijzonder hoog niveau. Wij kozen voor de Aan Tafel menu van vijf gangen. De meeste prachtig gepresenteerde gerechten hadden als hoofdingrediënt perfect gegaarde vis. Vooral het voorgerecht met tonijn en Thaise bouillon was een schot in de roos. Al was er geen enkel gerecht dat niet mijn smaakpapillen streelde. De sommelier zorgde bij elk gerecht voor heerlijke aangepaste wijnen. De wijnen vormen een absolute meerwaarde bij de gerechten van Luc Bellings, dus zorg dat je vervoer regelt om veilig thuis te geraken na de maaltijd.

Het karretje gevuld met heerlijk zoete versnaperingen voor bij de thee, was een perfecte afsluiter. Ik koos een sneeuwbal, pralines en een oreo koekje met bosbessen. Het warme wafeltje waarmee het personeel vervolgens rond kwam, maakte de avond helemaal af.

Een ervaring om in te kaderen.

Datum van bezoek: maart 2017

Reizigers die Aan tafel bij Luc Bellings bekeken, bekeken ook