“arrangement met chambre dhotes”
Beoordeling van Aan tafel bij Luc Bellings - GESLOTEN

Aan tafel bij Luc Bellings
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
Dineropties: Na sluitingstijd, Reserveringen
16 april 2017 beoordeeld

cullinair gegeten met 5 gangen en aangepaste wijnen een streling voor de tong alles tot in de details uitgewerkt

Datum van bezoek: april 2017

2 april 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Dit restaurant sluit eind juni 2017 de deuren.
Dat was voor ons de reden om er nog een laatste keer te gaan proeven van de topkeuken van Bellings en zijn ploeg.
Zoals te verwachten was alles top en was de bediening vlot en vriendelijk. Toch voelde je een beetje dat de drive die we vroeger voelden er uit is. De automatische piloot staat aan maar dat is geen ramp.
Hopelijk zal het nieuwe restaurant dezelfde kwaliteit kunnen blijven bieden zonder de stress van Michelin op de schouders.
Good Luck, Luc !

14 maart 2017 beoordeeld

Toen we in de pers lazen dat het restaurant van chefkok Luc Bellings binnen een paar maanden definitief zou sluiten, reserveerden we meteen een tafel voor vier personen om een laatste keer in dit restaurant te eten.

De ervaring was, zoals je dat mag verwachten van een tweesterrenrestaurant, helemaal af. Bij het binnenkomen werden we vriendelijk welkom geheten en meteen naar onze tafel gebracht, vlakbij de keuken. Een glazen wand scheidt het keukenpersoneel van de eetzaal, waardoor je een blik kan werpen op de voorbereiding van de gerechten. Altijd leuk.

Het interieur is licht van kleur met bruine accenten die voor een gezellig huiselijk gevoel zorgen. Het personeel was vriendelijk en had gevoel voor humor. Met een kwinkslag erbij smaakt een maaltijd eens zo lekker.

En het eten? Dat was van een bijzonder hoog niveau. Wij kozen voor de Aan Tafel menu van vijf gangen. De meeste prachtig gepresenteerde gerechten hadden als hoofdingrediënt perfect gegaarde vis. Vooral het voorgerecht met tonijn en Thaise bouillon was een schot in de roos. Al was er geen enkel gerecht dat niet mijn smaakpapillen streelde. De sommelier zorgde bij elk gerecht voor heerlijke aangepaste wijnen. De wijnen vormen een absolute meerwaarde bij de gerechten van Luc Bellings, dus zorg dat je vervoer regelt om veilig thuis te geraken na de maaltijd.

Het karretje gevuld met heerlijk zoete versnaperingen voor bij de thee, was een perfecte afsluiter. Ik koos een sneeuwbal, pralines en een oreo koekje met bosbessen. Het warme wafeltje waarmee het personeel vervolgens rond kwam, maakte de avond helemaal af.

Een ervaring om in te kaderen.

14 maart 2017 beoordeeld

We zijn ongeveer 2 weken geleden hier komen eten.Heb even moeten nadenken over deze tekst.Daarom ook deze titel.Qua bediening en kwaliteit van het eten niets dan lof.Het was meteen raak vanaf de amuses.Echt schitterende smaakcombinaties met leuke wijntjes.Deze zaak verdient daarom zeker zijn 2 sterren.Maar voor ons is een restaurantbezoek een totaalbeleving.En dan vonden wij het tempo van de opeenvolging van gerechten iets te hoog.Maar wat mij het meest gestoord heeft en ik wik mijn woorden is het feit dat de chef een sociale kannibaal is.Geen knikje bij het binnenkomen,niet even in het restaurant kijken tijdens een service van ongeveer 3 uren.Na de sevice onmiddellijk verdwijnen.Dit is uiteraard een persoonlijke bemerking en doet geen afbreuk aan zijn kookkwaliteiten.Maar dit heeft mij bij het buitengaan van het restaurant een naar gevoel nagelaten.Maar zoals ik al zij......de titel dekt de lading.

13 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

We zijn fijn ontvangen en het personeel was zeer vriendelijk en leuk, een grapje kon er bij. Het restaurant gaat dicht en wat verder na een tijdje terug een zaak openen .we hebben zeer lekker gegeten, waardig aan de sterren. Elk bord was een plezier om te zien en te eten. Hopelijk gaat de nieuwe zaak even goed zijn dat is afwachten we hebben in ieder geval genoten en ons goed geamuseerd .

Reizigers die Aan tafel bij Luc Bellings bekeken, bekeken ook