Laat ik beginnen door te zeggen dat ik -vĆ³Ć³r ik daadwerkelijk geboekt heb- eerst geĆÆnformeerd heb om te vragen wat voor kamer ik moest boeken, om het beste uitzicht op de stad, de treinen en het station te hebben.
Nog diezelfde avond kreeg ik een uiterst vriendelijk antwoord van "welcomer" Ashley, die me zei dat mijn wensen genoteerd waren en ik een aanvullende upgrade zou krijgen, zodat ik het wensuitzicht kon genieten Ć©n deze kamer bovendien over een ligbad zou beschikken.
Dat was alvast goed nieuws, maar dan nog is het geen garantie dat het ook lukt (weet ik van andere hotels, waar ik mijn voorkeuren doorgaf en exact het tegenovergestelde "kreeg"). Hoe anders was dat hier. De werkelijk excellente (oprecht vriendelijk, professioneel, behulpzaam: exact zoals een "welcomer" hoort zijn) dame die mij incheckte, vertelde direct dat ze me een dubbele (!) upgrade gegeven had en voorspelde dat ik het uitzicht geweldig zou vinden.
Ik waardeer het heel erg als bij de check-in al bevestigd wordt dat er notitie genomen is van mijn wensen, in plaats van een simpel "hier is Uw sleutel: veel plezier". Het is overduidelijk dat gasten hier serieus genomen en belangrijk gevonden worden.
Na het inchecken had ik al een goed gevoel over mijn verblijf, maar vanaf het eerste moment dat ik de kamer betrad, wist ik: dit is perfect!
De kamer was veel groter dan ik had kunnen bedenken, de badkamer leek wel gloednieuw en alles ademde luxe uit.
Wat ik me niet gerealiseerd had toen ik mijn uitzichtwensen doorgaf, is dat ik op de hoogste (!) verdieping een kamer op een hoek (!) zou krijgen en daarmee dus het allerbeste uitzicht.
Dat overtrof daarom al mijn verwachtingen: de dynamiek van het treinverkeer, de skyline van Brussel met het schitterende gerechtspaleis, het reuzenrad (ja, ik vind alles leuk wat beweegt), het station, en het vrije uitzicht richting het Atomium: ik heb elke seconde en elke kijkrichting genoten :-)
Verder was de inclusieve minibar een leuke geste, sliep het bed goed en was de (airco)temperatuur uitstekend te regelen. En waar ik niet expliciet om gevraagd had, maar wat een zeer welkome bijkomstigheid was: de kamer was erg rustig. Zowel van het verkeer buiten als van andere kamers / de gang heb ik niets gehoord.
Wat ik verder plezierig vond: de housekeeping. Ik heb nog geen ander hotel van de Accorgroup meegemaakt waarin de kamers zo efficiƫnt en correct schoongemaakt worden en waar -zonder dat ik daar om hoefde te vragen- elke dag ruim voldoende handdoeken waren. Zelfs op de donderdag, waarop ik mijn kamer pas in de namiddag verliet en binnen een uur alweer terug was (omdat het buiten steenkoud was), is in de korte tijd dat ik weg was, de kamer gekuist en alles (minibar, thee, koekjes) aangevuld.
Kennelijk is dit hier de standaard, maar geloof mij: dat gebeurt in andere hotels niet. Ik moet normaal gezien altijd wel ergens om vragen (zeep of tissues of een extra handdoek, omdat Ć©Ć©n of andere milieufreak vindt dat een halve handdoek per twee dagen wel genoeg is), maar hier ging alles vanzelf en zoals gewenst.
In andere beoordelingen al vermeld, maar hier ook nog even het hotel is letterlijk onderdeel van het stationscomplex. Dat betekent dat Ć©Ć©n van de twee ingangen van het hotel zich in de stationshal bevindt (de andere komt gewoon op straat uit, vlak naast het busstation van De Lijn).
Je kunt dus overdekt en zonder te struikelen over ongure types in de stationsomgeving (die bevinden zich overigens met name aan de andere zijde van het station, bij de goedkopere hotels) vanaf je trein het hotel bereiken. Heel handig.
Kortom: mijn verblijf was net zo marvellous als me toegewenst werd op het persoonlijke kaartje dat op mijn kamer stond met het zakje Belgische chocolade.
Het enige verbeterpunt dat ik kan bedenken: een opfriscursus voor het voltallige ontbijtpersoneel: ze zijn stuk voor stuk vriendelijk, maar niet erg professioneel. Met name het vervangen / controleren van de losse jampotjes door het personeel terwijl je als gast nog zat te ontbijten, verliep buitengewoon klungelig (potjes laten vallen, drie keer dezelfde tafel controleren) en was onnodig: wacht daarmee tot de tafel leeg is, tenzij de gast vrƔƔgt om extra jam.
Het ontbijt zelf is goed, maar niet zo excellent als je van dit hotel (waarin verder alles perfect is) zou verwachten.