“Mooie verzameling”

The Brussels Card with Optional STIB Public Transportation
Geclassificeerd als nr. 21 van 406 dingen om te doen in Brussel
Attractiegegevens
18 maart 2017 beoordeeld

De verzameling geeft een mooi overzicht van de evolutie van de wagen in de tijd.
De eigen Belgische pareltjes als Imperia en Minerva komen eveneens aan bod.

Mooie presentatie met de nodige uitleg.

Schrijf een beoordeling

6 maart 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Het is tof om te zien hoe de auto's eigenlijk op relatief korte tijd geëvolueerd zijn. Ze staan er allemaal bij elkaar. De kinderen vonden het ook wel interessant.

5 februari 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Autoworld is een mooie collectie van (zeer) oude tot nieuwere auto's en motoren. Zeker een bezoek waard. Een heel ruime hangar in het Jubelpark , ruim , voldoende plaats om tussen de vele kunstwerkjes te wandelen en foto's te nemen..

16 december 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

We hebben onze ogen uitgekeken in het museum. Er was een leuke bubble car tentoonstelling toen we er waren. Het gebouw op zich is ook geweldig! Onze tiener vond het wat saai, maar hij heeft ook weinig met auto's. Als ze wel wat met auto's hebben kijken ze ook hun ogen uit.

13 november 2016 beoordeeld

Autoworld blies in 2016 dertig kaarsjes uit en de collectie auto's waarmee het kan uitpakken groeit ieder jaar gestaag. De nadruk van de tentoongestelde collectie ligt voornamelijk in de beginjaren van de automobiel. De meeste wagens die je kan bezichtigen dateren van de late negentiende eeuw of de eerste helft van de twintigste eeuw. Je ziet met eigen ogen de transformatie van gemotoriseerde koets tot de eerste moderne auto zoals we die nu kennen.

Hoewel er veel wagens staan, is het museum eerder karig met informatie. Je krijgt telkens wel de technische informatie te zien, maar context ontbreekt vaak jammer genoeg. Zo vond ik het interessant om te zien dat elektrische wagens al van de negentiende eeuw bestonden, maar veel informatie is er niet over te vinden. Je krijgt enkel te lezen dat elektrische wagens in die tijd onbetrouwbaar waren en daardoor aan populariteit verloren. Van een museum verwacht ik op dat moment meer context.

De collectie bestaat uit meer dan 250 wagens en is opgedeeld in verschillende thema's zoals Belgische wagens, sportwagens, brandweerwagens, maar er is ook een beperkt assortiment van koetsen, motorfietsen en zelfs enkele oude fietsen. Op de eerste verdieping vind je de modernere wagens vanaf 1950 en later en zie je ook moderne sportwagens met als orgelpunt een F1-wagen. Als autoliefhebber kijk je je ogen uit, maar informatief mag Autoworld wel een tandje bijsteken.

In Autoworld geweest? Deel je ervaringen!