“Mooie verzameling.”

11 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 26 nuttige stemmen
“Mooie verzameling.”
Beoordeeld op 5 februari 2017 via mobiele applicatie

Autoworld is een mooie collectie van (zeer) oude tot nieuwere auto's en motoren. Zeker een bezoek waard. Een heel ruime hangar in het Jubelpark , ruim , voldoende plaats om tussen de vele kunstwerkjes te wandelen en foto's te nemen..

Bezocht Februari, 2017
Schrijf een beoordeling

1.338 Reizigersbeoordelingen

Bezoekersbeoordelingen
Datum | Waardering
  • Eerst Chinees (traditioneel)
  • Eerst Chinees (vereenvoudigd)
  • Eerst Deens
13 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 7 nuttige stemmen
“Mooi museum”
Beoordeeld op 16 december 2016 via mobiele applicatie

We hebben onze ogen uitgekeken in het museum. Er was een leuke bubble car tentoonstelling toen we er waren. Het gebouw op zich is ook geweldig! Onze tiener vond het wat saai, maar hij heeft ook weinig met auto's. Als ze wel wat met auto's hebben kijken ze ook hun ogen uit.

Bezocht December, 2016
Niveau 6 bijdrager
115 beoordelingen
100 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 10 nuttige stemmen
“De pre-historie voor auto's”
Beoordeeld op 13 november 2016

Autoworld blies in 2016 dertig kaarsjes uit en de collectie auto's waarmee het kan uitpakken groeit ieder jaar gestaag. De nadruk van de tentoongestelde collectie ligt voornamelijk in de beginjaren van de automobiel. De meeste wagens die je kan bezichtigen dateren van de late negentiende eeuw of de eerste helft van de twintigste eeuw. Je ziet met eigen ogen de transformatie van gemotoriseerde koets tot de eerste moderne auto zoals we die nu kennen.

Hoewel er veel wagens staan, is het museum eerder karig met informatie. Je krijgt telkens wel de technische informatie te zien, maar context ontbreekt vaak jammer genoeg. Zo vond ik het interessant om te zien dat elektrische wagens al van de negentiende eeuw bestonden, maar veel informatie is er niet over te vinden. Je krijgt enkel te lezen dat elektrische wagens in die tijd onbetrouwbaar waren en daardoor aan populariteit verloren. Van een museum verwacht ik op dat moment meer context.

De collectie bestaat uit meer dan 250 wagens en is opgedeeld in verschillende thema's zoals Belgische wagens, sportwagens, brandweerwagens, maar er is ook een beperkt assortiment van koetsen, motorfietsen en zelfs enkele oude fietsen. Op de eerste verdieping vind je de modernere wagens vanaf 1950 en later en zie je ook moderne sportwagens met als orgelpunt een F1-wagen. Als autoliefhebber kijk je je ogen uit, maar informatief mag Autoworld wel een tandje bijsteken.

Bezocht Maart, 2016
67 beoordelingen
27 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 5 nuttige stemmen
“Mooie collectie in een wat oubollige omgeving”
Beoordeeld op 21 oktober 2016 via mobiele applicatie

Autoworld verrast elke keer dat ik er kom toch weer met een andere presentatie en andere voertuigen. Leuk om rond te kijken als autoliefhebber!

Bezocht Oktober, 2016
Niveau 3 bijdrager
19 beoordelingen
3 attractiebeoordelingen
common_n_attraction_reviews_1bd8 8 nuttige stemmen
“Autoworld Brussel”
Beoordeeld op 4 oktober 2016

Mooi auto/motor verleden. mooie verzorgde wagens te toon boven en onderaan. er is ook een cafetaria ter plaatse voor een snelle hap of koffie gratis parkeren voor het gebouw

Bezocht April, 2016

Reizigers die Autoworld bekeken, bekeken ook

In Autoworld geweest? Deel je ervaringen!