“De pre-historie voor auto's”
Beoordeling van Autoworld

The Brussels Card with Optional STIB Public Transportation
Geclassificeerd als nr. 21 van 405 dingen om te doen in Brussel
Attractiegegevens
13 november 2016 beoordeeld

Autoworld blies in 2016 dertig kaarsjes uit en de collectie auto's waarmee het kan uitpakken groeit ieder jaar gestaag. De nadruk van de tentoongestelde collectie ligt voornamelijk in de beginjaren van de automobiel. De meeste wagens die je kan bezichtigen dateren van de late negentiende eeuw of de eerste helft van de twintigste eeuw. Je ziet met eigen ogen de transformatie van gemotoriseerde koets tot de eerste moderne auto zoals we die nu kennen.

Hoewel er veel wagens staan, is het museum eerder karig met informatie. Je krijgt telkens wel de technische informatie te zien, maar context ontbreekt vaak jammer genoeg. Zo vond ik het interessant om te zien dat elektrische wagens al van de negentiende eeuw bestonden, maar veel informatie is er niet over te vinden. Je krijgt enkel te lezen dat elektrische wagens in die tijd onbetrouwbaar waren en daardoor aan populariteit verloren. Van een museum verwacht ik op dat moment meer context.

De collectie bestaat uit meer dan 250 wagens en is opgedeeld in verschillende thema's zoals Belgische wagens, sportwagens, brandweerwagens, maar er is ook een beperkt assortiment van koetsen, motorfietsen en zelfs enkele oude fietsen. Op de eerste verdieping vind je de modernere wagens vanaf 1950 en later en zie je ook moderne sportwagens met als orgelpunt een F1-wagen. Als autoliefhebber kijk je je ogen uit, maar informatief mag Autoworld wel een tandje bijsteken.

Schrijf een beoordeling

21 oktober 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Autoworld verrast elke keer dat ik er kom toch weer met een andere presentatie en andere voertuigen. Leuk om rond te kijken als autoliefhebber!

4 oktober 2016 beoordeeld

Mooi auto/motor verleden. mooie verzorgde wagens te toon boven en onderaan. er is ook een cafetaria ter plaatse voor een snelle hap of koffie gratis parkeren voor het gebouw

23 september 2016 beoordeeld via mobiele applicatie

Mooie en grote collectie van Old en youngtimers. Ook vele raceauto's en conceptcars. Nu ook zeker de moeite nu er 14 supercars staan.

23 augustus 2016 beoordeeld

Prachtig voorgesteld, weer terug in de tijd.

Brasserie bezocht en daar lekker gegeten, vriendelijk personeel.

In Autoworld geweest? Deel je ervaringen!