Beoordeeld op 1 januari 2020 via mobiele applicatie

Naar een kamer voor drie is het soms echt zoeken. Hotel L’Esperance had er een: kamer 13, een ruime zolderkamer waar je gemakkelijk met een kind kunt verblijven. Niet direct een aanrader voor mindervaliden, want je moet er flink wat trappen voor beklimmen. Maar wie niet wars is van wat lichaamsbeweging, kan hier terecht voor een aangenaam verblijf. Het goed verzorgde verblijf in de cafetaria is een echt pluspunt. Vriendelijke service in zowel Frans als Nederlands. Wel twee kleine tips: sluit de ramen in verband met de kerkklok. Voorkom verder een waterballet door het douchegordijn in de douchebak te hangen. De ruimte is klein, de stortdouche groot!

Datum van verblijf: januari 2020
Beoordeeld op 2 december 2019 via mobiele applicatie

We sliepen hier 1 nacht voor bezoek aan de kerstmarkt. Trappen zijn idd wat steil, maar de kamers hebben alles wat men nodig heeft, goede douche, haardroger, kluis en koelkastje. We zagen niet direct een brandtrap wat ons toch wat beangstigend, maar we gaan ervan uit dat hotels in Brussel aan alle veiligheidsmaatregelen moeten voldoen. Zeer vriendelijke bediening van alle 3 de personen die we aan het onthaal zagen. Ontbijt is basic maar al wat je nodig hebt is er. Hier alweer een zeer attente bediende die een extra koffie bracht en de eitjes aanvulde. Voor een korte citytrip zeker een aanrader voor die prijs.

Datum van verblijf: december 2019
Beoordeeld op 11 juli 2017

Prima hotel, uitstekend personeel. De kamer was prima. Vanwege het weer wat warm maar gelukkig kunnen alle ramen open. Er is namelijk geen airco.

Een klein nadeeltje is, is dat er geen trap aanwezig is in het hotel. Het hotel zelf bestaat uit 4 verdiepingen met ieder 3 kamers. Dus hoe lager je kamernummer, hoe lager je zit.

Ik vond dit zelf geen probleem omdat het maar voor 1 nacht was. Maar kan me voorstellen dat het wat minder is als je regelmatig die trap op en af moet.

Maar voor een Brussel stedentrip is dit een prima hotel.
Ontbijt is ook in orde. Alles is aanwezig behalve een Engels ontbijt.

Kamertip: kamer 1, 2 en 3 eerste verdieping, 3, 4 en 5 tweede verdieping etc etc
Datum van verblijf: juli 2017
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 17 mei 2016

Midden in het centrum een leuk, kleinschalig hotel met fijne kamers en een goed ontbijt.
Goede bedden en een goed geisoleerde kamer. Vlakbij shopping en parking en 10 minuten lopen van vele eetgelegenheden rondom de Grote Markt of rondom Rue Dansaert. Vriendelijke bediening die meerdere talen spreken. Mijn kamer had helaas iets te weinig ruimte om op laptop te werken, maar daarvvor kon je wel in de art deco taverne terecht.

Kamertip: Het hotel heeft geen lift, dus voor minder validen is het af te raden.
Datum van verblijf: mei 2016
  • Reistype: Reisde voor zaken
Beoordeeld op 20 november 2015 via mobiele applicatie

Om het voor de eerste keer te vinden is niet echt makkelijk je gaat er snel aan voorbij maar het is dan ook midden in t centrum. De kamer was niet groot maar alles was schoon en aanwezig. Er zit een bruin café bij het hotel waar je s'morgens ontbijt en je s'middags luncht of diner ook kan nemen. Kortom voor een kort verblijf is dit een heel goed hotel.

Datum van verblijf: november 2015