“Beperkte tuinpracht”

Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark
Geclassificeerd als nr. 10 van 43 dingen om te doen in Mechelen
Attractiegegevens
30 oktober 2017 beoordeeld

Ik vind het ontspannend om op een vrije dag de stress van een werkdag te ontvluchten door de flora van een botanische tuin of park te bezoeken. Het Vrijbroekpark stond nog op mijn lijstje en op een winderige vrijdagmiddag ben ik door dit park gewandeld.

Het valt op dat de verschillende tuinen slechts een klein deel uitmaken van het gehele park. Er zijn een rotstuin, rozentuin en tuin met dahlia's, maar twee van deze drie tuinen zijn betrekkelijk klein. Enkel de rozentuin is wat groter, maar het dient wel gezegd te worden dat die erg mooi is aangelegd en daarvoor terecht een reward of excellence heeft gekregen. De twee andere tuinen zijn ook leuk om te bezichtigen, maar ik liep er wel vrij snel door.

De rest van het park bestaat voornamelijk uit bomen, gras, een sportveld, een speeltuin en een vijver wat je bij veel stadsparken terugvindt. Er zijn ook gelegenheden waar je kan eten en na een wandeling is het leuk om iets te eten. De prijzen zijn helaas wel aan de dure kant. Dit is dus niet het mooiste park van België, maar wel de moeite waard als je op zoek bent naar een combinatie van wandelen en (beperkte) natuurschoon.

26 oktober 2017 beoordeeld

Na een dagje winkelen in de stad kun je volledig tot rust komen in het mooie park,waar je ook een gezellige koffie kan drinken oh

20 september 2017 beoordeeld

Ben je enkele dagen in Mechelen dan moet je hier komen wandelen. De rozentuin is befaamd en de terasjes zalig.

1 september 2017 beoordeeld

Het Vrijbroekpark is gemakkelijk bereikbaar, zowel per trein als met de wagen - parkeerplaats genoeg binnen het park.
Het is een groot park en een plannetje is zeker welkom. Dat is verkrijgbaar in het bezoekerscentrum (dat verder weinig voorstelt; er is niets te zien). Een rondwandeling bedraagt 3,3 km. Er is zowel natuurgebied, als water (oa visvijver), sportvelden, rozentuinen en andere thematuinen. Ook voor kinderen is er een speeltuin. Twee eetgelegenheden bieden de mogelijkheid om wat te drinken of eten.
Verder is er een mooie collectie (oude, denk ik) appelbomen. Spijtig genoeg staan de namen er niet bij.
Het geheel is een groot, mooi groen park, zeker de moeite waard.
De wegaanduiding in Mechelen zelf laat te wensen over. Zeker GPS instellen.

18 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer mooi en groen park gelegen aan de rand van Mechelen. Ideaal om hier rond te joggen, je kan kiezen of je het loopparcour (3km) volgt of je kan je eigen route lopen.

Reizigers die Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark bekeken, bekeken ook

In Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark geweest? Deel je ervaringen!