“Niet gekend buiten de Mechelaars maar een groene oase dichtbij”

Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark
Geclassificeerd als nr. 4 van 47 dingen om te doen in Mechelen
Attractiegegevens
20 september 2017 beoordeeld

Ben je enkele dagen in Mechelen dan moet je hier komen wandelen. De rozentuin is befaamd en de terasjes zalig.

1 september 2017 beoordeeld

Het Vrijbroekpark is gemakkelijk bereikbaar, zowel per trein als met de wagen - parkeerplaats genoeg binnen het park.
Het is een groot park en een plannetje is zeker welkom. Dat is verkrijgbaar in het bezoekerscentrum (dat verder weinig voorstelt; er is niets te zien). Een rondwandeling bedraagt 3,3 km. Er is zowel natuurgebied, als water (oa visvijver), sportvelden, rozentuinen en andere thematuinen. Ook voor kinderen is er een speeltuin. Twee eetgelegenheden bieden de mogelijkheid om wat te drinken of eten.
Verder is er een mooie collectie (oude, denk ik) appelbomen. Spijtig genoeg staan de namen er niet bij.
Het geheel is een groot, mooi groen park, zeker de moeite waard.
De wegaanduiding in Mechelen zelf laat te wensen over. Zeker GPS instellen.

18 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Zeer mooi en groen park gelegen aan de rand van Mechelen. Ideaal om hier rond te joggen, je kan kiezen of je het loopparcour (3km) volgt of je kan je eigen route lopen.

12 augustus 2017 beoordeeld

De bediening laat wel te wensen over. Als je op het terras zit is het zelfbediening, in het restaurant binnen is er bediening aan tafel maar je moet héél véél geduld hebben. Toen wij vermeldden dat we wel erg lang hadden moeten wachten (meer dan een uur voor scampi's, mensen naast ons 2 uur voor een spaghetti) kregen we als antwoord dat het spitsuur was terwijl er binnen in het restaurant slechts een 4-tal tafeltjes bezet waren.

Bekijk meer beoordelingen
11 augustus 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

In Mechelen is groen en recreatie prominent aanwezig. De Nekker wordt tijdens het hoogseizoen overspoeld door de ( veelal allochtone) Brusselaars, dat is niet het verhaal in het Vrijbroekpark. Met twee cafetaria's, de speel-, verkeers- en rozentuin, de Barak van Bartel, hockey-, tennis- en voetbalvelden is er duidelijk voor ieders wat wil. Het geruis van de aanpalende E19 is de enige licht storende factor in de voor de rest oase van rust.

Reizigers die Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark bekeken, bekeken ook

In Provinciaal Groendomein Vrijbroekpark geweest? Deel je ervaringen!

;