TripAdvisor

Bestel online
Geclassificeerd als nr. 126 van 1.875 Restaurants in Antwerpen
Keukens: Belgisch
Dineropties: Ontbijt, Na sluitingstijd, Diner, Buiten zitten, Reserveringen
Beschrijving: Café restaurant Bourla huist in een majestueuse pand aan de al even schitterende Graanmarkt. Toch is de sfeer gemoedelijk, de prijzen schappellijk en de habitués talrijk. Jong en oud, zakenlui en artiesten, shoppers en theaterbezoekers… allemaal voelen ze zich hier thuis, hebben ze hun vast plaatsje, eten ze hun favouriete gerecht. Steeds meer vinden gasten van buiten de stad de weg naar de Graanmarkt, achter de Bourla schouwburg, en mengen zich daar moeiteloos met de locals. OPGELET: NIET TE VERWARREN MET DE FOYER DIE ZICH OP DE EERSTE VERDIEPING VAN DE BOURLASCHOUWBURG BEVINDT
22 augustus 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Wat een verademing om weer even lekker ouderwets Belgisch te eten. Geen houmus enz maar “ouderwets “ Belgisch / Frans
Rilette, steak tartare, vissoep,
Heerlijke gerechten en een lekker terras omringd door hoge bomen
Je mag hier nog heerlijke relaxed genieten van je maaltijd .
Vriendelijke obers en geen auto’s die af en aan rijden
Neem de tijd om van de gerechten te genieten

19 augustus 2019 beoordeeld

2de bezoekje hier nadat we vorige keer enorm hadden genoten maar 't maar kort moesten houden omdat we naar toneel gingen !
Weer enorm meegevallen !
Toffe, vriendelijke bediening !
Kaart is niet danig uitgebreid maar hier houden we van, 't moet geen roman worden :)
heel lekker gegeten in een heel tof kader
Zeker adresje om te onthouden, wij komen nog terug !

4 augustus 2019 beoordeeld

Op een van de leuke verkeersvrije pleintjes van Antwerpen vind je dit restaurant. Op een warme zomeravond kan het hier door de aanwezigheid van nog enkele horecazaken wel eens rumoerig aan toe gaan. Personeel doet zijn best al is daar hier en daar nog wel verbetering vatbaar. Wij waren met een groep en dit liep zeer vlot. Zowel de voor als de hoofdgerechten waren mooi gepresenteerd, meer als voldoende porties. Iedereen was tevreden over de kwaliteit van de gerechten. Algemeen kan je zeggen dat je waar voor je geld krijgt.

18 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Het was mooi weer, en het grote terras zat al vrij vol. Bij het bordje voor zitplaats te krijgen werden we niet snel geholpen. Een gereserveerde tafel werd ons toegewezen, al hadden we niet gereserveerd. Start vond ik minder. Vanaf dan liep alles vlotter, al duurde het wel een tijdje eer het eten er was. Een snelle lunch zou ik er niet nemen. Eten Is zeker een aanrader, en de prijzen zijn redelijk. Huiswijn voor 22 euro. Bediening was ok, al werden kroketten vergeten en bleven ze zielig op een leeg tafeltje staan. Het duurde even eer een ober reageerde op mijn wenken, maar het was druk. Het lekkere eten maakte veel goed, maar haal dat bordje 'wait here to be seated ' toch liever weg.

Datum van bezoek: juli 2019
5 juli 2019 beoordeeld via mobiele applicatie

Op aanraden van familie naar Bourla gegaan. Mooie zaak op een verkeersvrij plein, waar met mooi weer buiten gegeten kan worden. Sfeer heel gezellig en op een mooi plekje van Antwerpen. De kaart is voldoende uitgebreid, doch was de orijs aan de hoge kant en kon het aanbod voor mijn vegetarisch etende vriendin misschien wat uitgebreider/gevarieerder. De gemaakte keuze (ravioli met artisjok) viel echter niet tegen. Ook mijn gerecht was goed op smaak en werd ondanks de drukte vlot opgediend. Tot zover dus weinig aan te merken! Helaas staat of valt voor mij een restaurant bij haar “gezichten” en die vielen hier toch wat tegen. Buiten zittend werden we te geroutineerd geholpen, nul persoonlijkheid, en alleen het uiterste minimum aan aandacht. Van chagrijn wil ik de ober niet betichten, maar vrolijkheid of persoonlijkheid was ook niet op te merken. En dat is toch jammer voor de sfeer die Bourla wil creëeren. Was het geroutineerd, maar goed? Ook dat niet, want de borden werden niet afgeruimd tot we betaalden terwijl de tafel naast ons snel werd afgeruimd toen de gasten vertrokken. Dat geeft mij het gevoel dat het personeel liever heeft dat we snel vertrekken zodat er ruimte gemaakt kan worden voor nieuwe klandizie. Jammer. Onder het huidige personeel komen wij niet meer terug.

Datum van bezoek: juli 2019

Reizigers die Café Restaurant Bourla bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Café Restaurant Bourla geweest? Deel je ervaringen!