“gezellig biercare”
Beoordeling van Billie's Bier Kafetaria

Billie's Bier Kafetaria
Geclassificeerd als nr. 9 van 1.733 Restaurants in Antwerpen
Keukens: Belgisch, Hedendaags, Pub-restaurant
Beschrijving: Vrijdag de dertiende december 2013 opende Billie's Bier Kafétaria de deuren. De oorspronkelijke naam was toen nog gewoon "de Kafétaria". Billie's Bier Kafétaria maakt deel uit van een uitstervend ras van echte, ouderwetse bruine cafés. Billie's Bier Kafétaria is niet zomaar een café maar een waardig degustatielokaal waar de bierologische (zytologische) geestdrift wordt uitgedragen aan de vele binnen- en buitenlandse gasten. Het is een plaats om rustig te genieten van nieuwe bierontdekkingen of om ‘s avonds bij te praten met vrienden. Er heerst een losse vriendschappelijke, familiar en familiale sfeer op zijn Antwerps, niets moet - bijna alles mag. We hebben een selectie gemaakt van een 60-tal voornamelijke Belgische en locale bieren. Hiernaast volgen we constant 5 buitenlandse brouwerijen. Al onze bieren werden vakkundig uitgekozen naar ieders smaak. Elk bier in voorraad of in de kelder hebben is niet steeds mogelijk omdat sommige bieren enkel in bepaalde periodes of in beperkte hoeveelheden gebrouwen worden Daarom hebben we meerdere leveranciers en proberen ook zo veel mogelijk bier ter plaatse te gaan halen. Indien het biertje dat je wenst niet meer beschikbaar is, helpen we je graag bij de keuze van een bier naar jouw smaak. Culinaire lekkerbekken verwennen we ook graag. Dagelijks kan je genieten van België op je bord; typisch Belgische gerechten vormen dan ook het merendeel van onze kaart. Donder-, vrij- en zaterdag is er keuze uit nog meer kraakverse gerechten die à la carte door onze chef bereid worden. Probeer tijdens je gastronomische beleving bij ons de grenzen van je smaakpapillen te verleggen; combineer eens een gerecht met bier. Bieren hebben een uitzonderlijk breed pallet aan aroma's wat het combineren met gerechten erg boeiend en verrassend maakt. Regelmatig organizeren we ook zetelsessies om het oor te verwennen. Op een uitermate gezellige en gedreven manier laten bekende en minder bekende performers je een echt eargasm beleven. (programma te volgen op facebook) Een avondje Billie's Bier Kafétaria... een sfeervolle, amusante ervaring. Meer moet dat niet zijn
28 oktober 2017 beoordeeld

wij waren hier om te proeven van de speciale bieren. Ze hebben een grote keus aan bijzondere biertjes uit heel de wereld. Wat ook leuk is dat ze proefglaasjes serveren van de tap. Gezellig cafe waar je ook een hapje kunt eten. Het is alleen niet groot.

27 oktober 2017 beoordeeld

ben hier alleen geweest voor een drankje in de namiddag.Had al wel veel goeds gehoord over het eten en de gezelligeid hier en was dan ook van plan hier in de toekomst ook een keertje te komen eten.Maar na de superonbeschofte bediening van de jongedame achter de toonbank,zet ik hier nooit of van m'n leven nog een voet binnen.Nog nooit ergens zo onbeschoft en onverschillig bediend geweest!!!
Dan kan je beter wat verder wandelen tot aan de Ierse pub waar ze wél vriendelijk zijn en waar je ook lekker kan eten.

Datum van bezoek: september 2017
25 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

gezellig , knus biercafe,waar je ook een hapje kunt eten.Ze hebben heel veel verschillende soorten bier.

23 oktober 2017 beoordeeld via mobiele applicatie

Heel gezellig café om een lekker biertje te drinken dat je nog nooit eerder dronk, maar van het eten kan je best afblijven! Ik ben nog een hele nacht + ochtend ziek geweest van de vol-au-vent... Zo'n buikpijn! De gerechten zijn ook helemaal niet op smaak gebracht, dat gold voor al mijn tafelgenoten. Omdat de service zo vriendelijk is, wou ik dat ik maar eenmalig kon klagen over het eten, maar we hebben hen helaas al enkele kansen gegeven... Dit is echter wel de eerste keer dat ik er ziek van ben en dat is niet oké! De kok gaat ook heel vaak naar buiten om te roken. Komt niet erg professioneel over en daarbovenop kunnen de gerechten zijn aandacht wel gebruiken, me dunkt. Ga hier zeker naartoe voor een goeie pint, maar voor goed eten ga je beter naar de lollapalooza een beetje verder!

22 augustus 2017 beoordeeld

Ik ben fan van Billie's Kafeteria! Al vaker op café geweest voor de heerlijke biertjes, deze keer ook eens gaan eten en mmmm! de ribbekes zijn echt een aanrader! mijn vriend had stoofvlees en was ook heel enthousiast . super plek om te gaan drinken en eten!

Datum van bezoek: augustus 2017

Reizigers die Billie's Bier Kafetaria bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Billie's Bier Kafetaria geweest? Deel je ervaringen!