“Ocharme die bediening”
Beoordeling van Velazquez

Velazquez
Reserveren met
Velazquez is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 27 van 1.733 Restaurants in Antwerpen
Dineropties: Na sluitingstijd, Lunch, Diner, Reserveringen
Beschrijving: Restaurant Velazquez is nog niet zo lang geleden geopend, begin augustus 2013. Wel de ideale plek om te lunchen, romantisch te dineren, .. kortom: te genieten van lekker en vers eten! Alles op je bord wordt met passie bereid door onze jonge en gemotiveerde chef! In de half open keuken kan u hem aan het werk zien. Ons team is los, maar vooral warm in het onthaal! Iedereen is ook welkom om een wijntje, koffie, aperitiefje te komen drinken of van de tapas-kaart (in de zomer) te genieten in onze lounge-hoek of uiteraard buiten op het gezellige terras. Gelegen tegenover Marie-Marie, tussen de Nationalestraat en Kloosterstraat en op 20m van het Banks hotel.
10 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Onlangs zijn we met 5 hier gaan eten. Eerst en vooral : het eten was heerlijk. Spijtig en onbegrijpelijk dat men op zo'n leuke en lekkere plek een zeer ondermaatse bediening heeft.
Het apetitief, gin tonic, werd geserveerd met een mini blokje ijs. Blijkbaar was er een verandering in de formule degustatiemenu t.o.v. de website. Nog slechts voor, hoofd en nagerecht. Na argumentatie dat niemand interesse had in dessert is het meisje gaan informeren in de keuken, en ja, een tussengerecht kon. Bij de presentatie van de rekening hebben wij dan moeten 'ontdekken' dat er stiekem 5€ was bijgerekend. Om de aanpepaste wijnen te zien ( er werd bij het schenken niets gezegd ) moesten we het meisje telkens vragen. Het meisje dat te stil praatte ( hoorbaar voor de 2 personen dichtst bij haar aan de rechthoekige tafel )
vergat ook regelmatig het bestek. Dat zij vragen over de gerechten niet kon beantwoorden, tja.

Datum van bezoek: augustus 2018

5 augustus 2018 beoordeeld

Af en toe vind je eens wat volledig juist zit, en dat is Velazquez tot hiertoe voor ons. Niet alleen is de bediening perfect, vriendelijk en efficient - het eten is dat nog des te meer. Proficiat, we komen zeker nog terug!

4 augustus 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op basis van beoordelingen van TripAdvisor hier gaan eten. Gelukkig hadden we veel tijd. Alkes duurt heel erg lang. Ik schrijf dit ook tijdens het wachten op het hoofdgerecht. Bediening vindt het waarschijnlijk ook lang duren, want ze vragen of we een nagerecht willen bestellen, terwijl we nog wachten op ons hoofdgerecht. Gerechten zijn oké, maar ook niet meer dan dat. Ons nagerecht gaan er ergens anders eten.

Datum van bezoek: augustus 2018
Monique v, Eigenaar van Velazquez, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 13 augustus 2018

Beste Kjeld, jammer dat jullie zo'n slechte ervaring hadden bij ons.
U heeft wat langer moeten wachten op het voorgerecht dat klopt, maar
om nu alles in kwaad daglicht te zetten. Ons eten kon u niet waarderen, waarschijnlijk was u al in een negatieve mood. Jammer dat u tijdens "het wachten" meer tijd besteed aan uw recensie dan aan elkaar.
Wij proberen altijd iedereen het naar hun zin te maken, maar we zijn ook maar mensen. Met die hitte en drukte kan er wel eens iets mis
gaan. Onze excuses hiervoor.

23 juli 2018 beoordeeld

hoewel we niet gereserveerd hadden konden we, een oude studievriendin en ik, om 18 uur toch nog aanschuiven voor het diner. We namen het seizoensmenu van 3 gangen en werden aangenaam verrast. De amuse was redelijk standaard maar lekker, het voorgerecht krab met tartaat van tomaat was perfect in balans en hoewel de krab waarschijnlijk niet ter plekke uit het beest kwam was de smaak uitstekend. Het hoofdgerecht was varkensrug en elke kok weet dat mager varkensvlees lastig te bereiden is. Dit was echter bij deze kok uitstekend gelukt, waarschijnlijk met behulp van sous vide techniek, maar toch. Het dessert was in mijn geval een uitstekende combi van verse aardbeien en bereidingen met aardbei, bij mijn tafelgenote een kaasplankje met redelijk standaard keuzen maar hoeveelheden die je nergens anders krijgt. De wijnen in het arrangement zijn aan de prijs met 7,50 per glas maar het waren wel high end varianten die goed combineerden. De port bij de kaas was super.
Al met al het aanraden waard!

Datum van bezoek: juli 2018
Monique v, Eigenaar van Velazquez, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 juli 2018

Dank u voor uw leuke positieve reactie.
De krabben worden wel hier in ons restaurant gekookt en leeggehaald, vandaar dat deze zo vers zijn.
Het varken is niet sous vide gekookt, maar a la minute voor u gebakken.
Onze chef staat voor verse producten. Wij danken u dat u onze keuken zo kunt waarderen, en graag tot de volgende!

8 juli 2018 beoordeeld

Ontvangst : zeer aangenaam ontvangen door zeer leuke zeer vriendelijke meid, TOP!

Gekozen voor 1x 4 gangenmenu en 1x enkel een hoofdgerecht.

Het 4 gangen menu was super, allemaal heel lekkere smaken, zeer goede smaakcombinaties, enkel de ceviche was voor mij iets minder, maar dat zijn persoonlijke smaken uiteraard.
* voorgerechtje met lekkere krab
* ceviche, net dat ietsje minder, maar dat is persoonlijk
* rund als hoofdgerecht was top
* nagerechtje, zeer lekker ijs en bijhorigheden.

Het aparte hoofdgerechtje waren mosselen op aziatische wijze, zeer lekker van smaak en ook de kwaliteit van de mosselen was zeer goed, zeer mooie grote volle mosselen.
We hebben lekker gegeten, en een correcte prijs betaald voor datgene we gekregen hebben.
En een zeer vriendelijke bediening zoals hier maakt het dineren nog net dat tikkeltje aangenamer.

Datum van bezoek: juli 2018

Reizigers die Velazquez bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Velazquez geweest? Deel je ervaringen!