“een ster waard”
Beoordeling van Velazquez

Velazquez
Reserveren met
Velazquez is niet beschikbaar op de door jou verzochte tijd. Kies een andere tijd of zoek naar restaurants die tafels vrij hebben.
De door jou geselecteerde tijd is al verstreken.
Geclassificeerd als nr. 27 van 1.733 Restaurants in Antwerpen
Dineropties: Lunch, Diner, Na sluitingstijd, Reserveringen
Beschrijving: Restaurant Velazquez is nog niet zo lang geleden geopend, begin augustus 2013. Wel de ideale plek om te lunchen, romantisch te dineren, .. kortom: te genieten van lekker en vers eten! Alles op je bord wordt met passie bereid door onze jonge en gemotiveerde chef! In de half open keuken kan u hem aan het werk zien. Ons team is los, maar vooral warm in het onthaal! Iedereen is ook welkom om een wijntje, koffie, aperitiefje te komen drinken of van de tapas-kaart (in de zomer) te genieten in onze lounge-hoek of uiteraard buiten op het gezellige terras. Gelegen tegenover Marie-Marie, tussen de Nationalestraat en Kloosterstraat en op 20m van het Banks hotel.
23 juli 2018 beoordeeld

hoewel we niet gereserveerd hadden konden we, een oude studievriendin en ik, om 18 uur toch nog aanschuiven voor het diner. We namen het seizoensmenu van 3 gangen en werden aangenaam verrast. De amuse was redelijk standaard maar lekker, het voorgerecht krab met tartaat van tomaat was perfect in balans en hoewel de krab waarschijnlijk niet ter plekke uit het beest kwam was de smaak uitstekend. Het hoofdgerecht was varkensrug en elke kok weet dat mager varkensvlees lastig te bereiden is. Dit was echter bij deze kok uitstekend gelukt, waarschijnlijk met behulp van sous vide techniek, maar toch. Het dessert was in mijn geval een uitstekende combi van verse aardbeien en bereidingen met aardbei, bij mijn tafelgenote een kaasplankje met redelijk standaard keuzen maar hoeveelheden die je nergens anders krijgt. De wijnen in het arrangement zijn aan de prijs met 7,50 per glas maar het waren wel high end varianten die goed combineerden. De port bij de kaas was super.
Al met al het aanraden waard!

Datum van bezoek: juli 2018
Monique v, Eigenaar van Velazquez, reageerde op deze beoordelingGereageerd op 26 juli 2018

Dank u voor uw leuke positieve reactie.
De krabben worden wel hier in ons restaurant gekookt en leeggehaald, vandaar dat deze zo vers zijn.
Het varken is niet sous vide gekookt, maar a la minute voor u gebakken.
Onze chef staat voor verse producten. Wij danken u dat u onze keuken zo kunt waarderen, en graag tot de volgende!

8 juli 2018 beoordeeld

Ontvangst : zeer aangenaam ontvangen door zeer leuke zeer vriendelijke meid, TOP!

Gekozen voor 1x 4 gangenmenu en 1x enkel een hoofdgerecht.

Het 4 gangen menu was super, allemaal heel lekkere smaken, zeer goede smaakcombinaties, enkel de ceviche was voor mij iets minder, maar dat zijn persoonlijke smaken uiteraard.
* voorgerechtje met lekkere krab
* ceviche, net dat ietsje minder, maar dat is persoonlijk
* rund als hoofdgerecht was top
* nagerechtje, zeer lekker ijs en bijhorigheden.

Het aparte hoofdgerechtje waren mosselen op aziatische wijze, zeer lekker van smaak en ook de kwaliteit van de mosselen was zeer goed, zeer mooie grote volle mosselen.
We hebben lekker gegeten, en een correcte prijs betaald voor datgene we gekregen hebben.
En een zeer vriendelijke bediening zoals hier maakt het dineren nog net dat tikkeltje aangenamer.

5 juli 2018 beoordeeld

Superbediening, zeer vriendelijk en correct.
Lekkere tapas, en een heel leuk terras.
Een echte aanrader !!!

Datum van bezoek: juni 2018
3 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Hadden hier geboekt rond de feestdagen.
Leuke keuze uit verschillende gerechten!
Symphatieke gastvrouw, ontvangst was hartelijk.
Lekker gegeten & gedronken!

Datum van bezoek: december 2017
1 juli 2018 beoordeeld via mobiele applicatie

Op een zeer warme dag plaatsgenomen op dit heerlijke terras in de schaduw. Mijn zinnen gezet op een bordje mosselen, helaas uitverkocht. Met tegenzin de pasta met Vongole besteld. Geen slechte keuze, wij kregen een heerlijke maaltijd voorgezet, smaakvol en met passie bereid. De vriendelijke bediening maakte onze maaltijd compleet. Voor herhaling vatbaar

Datum van bezoek: juli 2018

Reizigers die Velazquez bekeken, bekeken ook

Antwerpen, Antwerpen

In Velazquez geweest? Deel je ervaringen!